فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

انتقاد "سعید تهرانی" از ساخته نشدن فیلم گنج قارون



اخبار,اخبارفرهنگی,انتقاد سعید تهرانی

اخبارفرهنگی - انتقاد "سعید تهرانی" از ساخته نشدن فیلم گنج قارون

سعید تهرانی از ساخته نشدن فیلم سینمایی «گنج قارون» دلخور است.

او درباره فعالیت های جدید خود گفت: فیلم سینمایی «چرخه گردون» را که حالت بازسازی از فیلم قدیمی دارد آماده پخش دارم. وقتی فیلم «سربلند» پخش شد من نظرسنجی های زیادی دریافت کردم و تصمیم گرفتم که فیلم سینمایی «گنج قارون» را به توجه به نظارت وزارت فرهگ و ارشاد اسلامی بازسازی کنم، اما متاسفانه با مساله های زیادی رو به رو شدم. زمانی که از ما درخواست پول برای خانه سینما می کنند ما باید دور هم جمع شویم، اما در مکان های دیگر کاری با ما ندارند.

من از قبل به صورت تجربی وارد این حرفه شدم و مهندسی تکنولوژی دارم نمیدانم چرا با این مخالفت ها برخورد کردم. تصمیم داشتم «گنج قارون» را با توجه به ورزش و نگاه های انسانی بسازم که متاسفانه برخوردهای زیادی مانع این کار شد. سینمای ما حرکت خودش را بعد از انقلاب شروع کرد و الان از بیشتر فیلم های قدیمی که در فرهنگسراها در حال اجرا است ما بی خبریم و موقع اتمام پخش آن تازه به اکرانش در فرهنگسراها پی می بریم.

«گنج قارون» داستان خوبی داشت و احساس کردم که اگر با توجه به محتوای امروزی بازسازی شود قطعا از مخاطبان زیادی برخوردار خواهد بود. اوادامه داد: به من گفتند که برای گرفتن مجوز این فیلم باید اسم آن تغییر کند، اما به هیچ عنوان راضی نبودم و آن را تایید نکردم. مگر ما میخواهیم بر سر مردم عزیز کلاه بزرگی بگذاریم که اسم آن را تغییر بدهیم. بینندگان به عشق اسم این فیلم به سینماها می ایند تا لذت کافی را از داستان و اسمش ببرند.

 تهرانی درباره بازی اش در فیلم سینمایی «دختران انتظار» توضیح داد: این فیلم مرداد امسال در کیش به حمایت پدیده ساخته شد و در این کار نقش اصلی را من در دو مقطع بازی می کنم. با اینکه گریم های خیلی سختی داشتم، اما تجربه بسیار خوبی برایم حضور در این پروژه بود. «دختران انتظار» مراحل تدوین را سپری می کند و از زمان پخشش اطلاعی ندارم.
اخبارفرهنگی - کافه سینما

 


ویدیو مرتبط :
آهنگ گنج قارون از فیلم گنج قارون با هنرمندی فردین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد تند کیانیان از اکران نشدن یک فیلم


هر فیلمی موافق نظر خودشان است را اکران می کنند ،اما تا یک فیلمی مخالف نظر آنان باشد متهم به سیاسی بازی می شودو اجازه اکران به آن نمی دهند.

رضا کیانیان از بازیگران مطرح و محبوب سینمای ایران است که هرزمان فیلمی از او اکران شود و یا سریالی نمایش داده شود بسیاری از علاقه مندان سینما وتلویزیون شاهد هنرنمایی متفاوت او خواهند بود .

از مختارنامه تا یه حبه قند
سریال مختار نامه که از پرطرفدارترین آثار دهه اخیر تلویزیون بود و نمایش آن چندوقت پیش پایان یافت سریالی بود که در آن آقای کیانیان نفشی بسیار متفاوت را بازی کرد که بسیار بااستقبال مردم مواجه شد .به تازگی نیز قرار است فیلم یه حبه قند ساخته تحسین شده رضا میر کریمی با بازی رضا کیانیان در سینماها اکران شود . فیلمی که از 20مهر قرار است در سینماها اکران شود .

خود کیانیان درباره بازی در فیلم یه حبه قند گفته :در" یه حبه قند" نقش یک آدم معمولی را بازی کردم . خیلی ها به من این خرده را می گیرند که تو جز نقش یک آدم انتلکتوئل نقش دیگری نمی توانی بازی کنی .این نقش هیچ کدام از اینهایی را که می گویند ندارد. آقای میر کریمی بعد از به همین سادگی راهی را در سینما باز کرد که آینده درخشانی برای او خواهد داشت و ژانری را تعریف می کند که حتی در سینمای جهان هم مثال زدنی است اما فیلم دیگری که رضا کیانیان در آن بازی کرده فیلم «گزارش یک جشن» حاتمی کیاست .