فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

انتفام؛ اقتباسی موفق از «کنت مونت کریستو»


فصل اول سریال آمریکایی «انتقام» به کارگردانی مایک کلی، از 21 سپتامبر روی آنتن شبکه «ای.بی.سی» رفت و مادلین استو، یکی از بازیگران این سریال هم، امسال نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد

هفت صبح: فصل اول سریال آمریکایی «انتقام» به کارگردانی مایک کلی، از 21 سپتامبر روی آنتن شبکه «ای.بی.سی» رفت و مادلین استو، یکی از بازیگران این سریال هم، امسال نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد، قسمت پنجم این سریال با استقبال بالای منتقدان مواجه شده

«انتقام» سریال آمریکایی درام، مهیج و رمزآلود است که به کارگردانی "مایک کلی" تولید شده و فصل اول آن در 15 قسمت، از 21 سپتامبر 2011 روی آنتن رفته است. این سریال با نقش آفرینی "امیلی ون دکمپ" و "مادلین استو"، اقتباسی از رمان «کنت مونت کریستو» است.



 فصل کامل این سریال، در ماه اکتبر سال گذشته از سوی شبکه ای.بی.سی خریداری شد و مادلین استو برای درک درست از تنها ضدقهرمان داستان توانست برای بازی خوبش در نقش ضدقهرمان سریال، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود.

در این سریال زنی جوان در مقابل زنی مسن که ستاره اقبال او را دزدیده و زندگی را به کامل تلخ کرده قرار می گیرد اما در بستری که بیشتر از جنسیت، عشق و دوستی، پول نقش اول و نشان قدرت را بازی می کند و زنانی را به تصویر می کشد که درپی کسب قدرت به دنبال پول هستند و بالعکس.



امیلی ترون در جست و جوی انتقام پدر

داستان این سریال با ورود امیلی ترون با نقش آفرینی امیلی ون دکمپ به همپتون برای گذراندن تابستانی خوب و اجاره خانه ای در همسایگی خانواده گرایسون آغاز می شود اما واضح است که امیلی در گذشته، در دوران کودکی اش هم در همپتون زندگی می کرده است. نام امیلی در واقع آماندا کلارک است و پدرش به خاطر جرمی که هرگز مرتکب نشده، به حبس ابد م حکوم شده است. امیلی یا همان آماندا پس از این اتفاق، از پدرش جدا زندگی می کند و هرگز دیگر او را ندیده است اما حالا به قصد انتقام از کسانی که باعث و بانی به زندان رفتن پدرش شدند به همپتون، محل زندگی اش در کودکی بازگشته.

 مهم ترین فردی که در این فهرست قرار دارد، ویکتوریا گرایسون (با نقش آفرینی مادلین استو)، مادر خانواده گرایسون و زنی است که زمانی پدرش به او علاقه داشت و همان کسی که در نهایت به پدرش خیانت کرد. امیلی در آغاز نقشه اش درصدد تشویق جامعه بالاشهری برای نابودکردن آنهایی است که به پدرش خیانت کرده اند اما هرچه جلوتر می رود احساساتش بیشتر درگیر می شود و انگیزه و اقدامات خود را بیشتر زیر سوال می برد.

 امیلی ترون با هویتی جدید وارد همپتون می شود؛ شهروندی ثروتمند که ثروتش را صرف امور خیریه می کند و به همپتون رفته تا از افرادی که به پدرش انگ تروریست بودن زنده بودند انتقام بگیرد. امیلی به شدت باهوش است و تمام تلاشش را می کند تا نام به اشتباه لکه دار شده پدرش را پاک کند و هرکسی که او را زمین زده، زمین بزند.

ویکتوریا گرایسون «ملکه همپتون»، مادر قدرتمند و شیک خانواده گرایسون که در گذشته عاشق پدر امیلی بوده اما به دلیل خیانتی که به این مرد کرده، بزرگترین دشمن امیلی است و جالب اینجاست که پس از ورود امیلی اگرچه از هویت واقعی او هیچ اطلاعی ندارد اما هرگز هم به او اعتماد نمی کند ویکتوریا یا کاراکتری سخت دارد که به راحتی رام نمی شود و از لحاظ احساسی از دیگران به شدت دور است اما در خلوت خود، مخاطب فردی را می بیند که به خاطر گناهش (خیانت به پدر امیلی) هنوز عذاب وجدان دارد.



از نقدهای مثبت و منفی تا نامزدی جایزه گلدون گلوب

در ژانویه سال 2011 شبکه ای.بی.سی فیلمنامه این سریال را سفارش داد و در ماه مارس امیلی ون دکمپ برای نقش آفرینی به عنوان شخصیت اصلی داستان انتخاب شد. در سیزدهم می، شبکه ای.بی.سی اعلام کرد که حق پخش سریال را خریده و از پاییز سال 2011 پخش آن را آغاز خواهد کرد.

«انتقام»، علاوه بر آمریکا از شبکه های تلویزیونی استرالیا هم پخش شد. این سریال نقدهای مثبت فراواین دریافت کرد ازجمله اینکه سایت متاکریتیکز از 100، 66 امتیاز و کاربران سایت IMDB هم از 10، 3/8 امتیاز به سریال انتقام اختصاص دادند. مادلین استو هم به عنوان درک درست از تنها  ضدقهرمان داستان، امسال نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد.



محبوبیت های یک سریال مهیج

از میان منتقدان فراوانی که درباره این سریال نظر داده اند، دوروتی رابینوویتزا ژورنال «وال استریت»، سریال را ستایش کرده و گفته: «تولید سریالی خالص و بی پروا درباره احساسات و تعصباتی تند و شدید با قدمتی به اندازه عمر یک مرد، اتفاقی است که باید جشن گرفته شود. به خصوص وقتی این اتفاق در درامی می افتد که با آن شیوه پرزرق و برق و قانع کننده اش سحرآمیز است.»

رابینو ویتز همچنین با سپاس از نقش آفرینی ون دکمپ، او را به خاطر درک صحیحش از ارائه جذاب و کاملا مهیج شهوت انتقام می ستاید. الساندرا استنلی از نیویورک تایمز این سریال را با سریال محبوب «دختر شایعه پراکن» مقایسه کرده و نتیجه گرفته که این سریال «آنقدر المان تعلیق زیاد دارد که لذت بخش و سرگرم کننده باشد.»



استقبال فوق العاده از قسمت پنجم

قسمت پنجم سریال با استقبال فراوانی از سوی منتقدان مواجه شد؛ ازجمله اینکه سی اورلاندو از تی وی فانتاستیک در این باره نوشته: «سریال انتقام با این قسمت وارد مرحله جدیدی شده است.»

 وی همچنین اشاره کرد که «ویکتوریا تنها شخصیت باوجدان این سریال است.» مارک ای پریگارد از بوستون هرالد اما به اندازه منتقدان دیگر از این سریال راضی نیست و به طور خلاصه می گوید: «سریالی جمع و جور و قانع کننده نیست.»

وب سایت بادی تی وی سریال انتقام را در فهرست بهترین سریال های تلویزیونی جدید سال 2011 در رده C قرار داده است. یاهو تی وی هم سریال را یکی از بهترین برنامه های تلویزیونی سال نامیده است. از نگاه نیویورک تایمز، انتقام به هیچ وجه سریالی بسیار موفق نیست اما وجهه جدیدی از رقابت زنانه را به مخاطب معرفی می کند، سیر تکاملی که همگام با دوره وخیم اقتصادی است اما همین بستر داستانی حداقل به صورت نمادینی بیانگر قدرت و مسوولیت بیشتر زنان در دنیای اقتصاد است.


ویدیو مرتبط :
کنت مونت کریستو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خصوصیات والدین موفق



 

 

والدین موفق

دردنیای امروزی که کلیه ی ملل دنیادرحال رشد ،توسعه وپیشرفت می باشند .برنامه ریزیهای دقیق وسنجیده برای آینده از ارکان مهم ،بزای نیل به این اهداف می باشد ازآن جمله می توان تعلیم وتربیت کودکان که آینده سازان مملکتی هستند نام برد .والدین موفق کسانی هستند که با سرمایه گذاری هر چه بیشتر در این راه باعث پیدایش نسلی سالم ،متعهد وآگاه می شوند ،که ضامن حرکت بیشتر چرخهای مملکت آینده می باشد .از این رو می بایست کودک رااز بدو تولدزیر نظر شدید از لحاظ(آموزش وپرورش،محیط ،خانواده ،مدرسه ،شخصیت و...)قرارداد. اگر والین ازروش های صحیح تربیتی آگاه باشند ،باتمرین وبه مرور زمان تجربه ومهارت آنان افزایش خواهد یافت ودرتربیت فرزندشان موفق تر خواهند بود .در اینجا برخی از نکات تربیتی است که برای آشنایی مقدماتی مطرح می گردد.

 

 

در کوتاه مدت انتظار پیشرفت زیادی نداشته باشید.


موارد زیادی وجود دارد که دوست دارید به فرزندان خود بیاموزید ولی هیچ رفتاری با یک بار آموختن بدست نمی آید وآنان نیز همیشه برای فرا گرفتن آمدگی ندارند. آموزش نیاز به وقت ، حوصله و موقعیت شناسی دارد. اگر والدین در این کار پشتکار نداشته باشند، خسته و بی‌حوصله شوند یا از کوره در روند، احترام خود را نزد فرزندان از دست خواهند داد.در این صورت فرزندان به خواسته‌های آنها بی‌توجه خواهند شد و خود را موظف به انجام آنها نخواهند دانست. تربیت مسئولیتی یک روزه نیست، آرامش ، پایداری و مقاومت می‌خواهد و تا زمانی که یک اصل تربیتی حاصل شود، فرزند شما بارها اشتباه خواهد کرد. بنابراین در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار پیشرفت زیادی داشت.

 

والدین موفق

 

توقع خود را کم کنید و پیشرفتهای کوچک را نیز در نظر بگیرید.


کودکان و والدینی که از هر نظر کامل و بی‌عیب باشند وجود ندارند. فرزندان همیشه آنگونه که والدین توقع دارند عمل نمی‌کنند. مشکلات کودکان معمولا یک شبه حل نمی‌شود و تغییرات در کودکان و بالغین تدریجی ، آرام و مرحله به مرحله صورت می‌گیرد. برخی والدین وقتی درتغییر عادات و رفتارهای فرزندشان به مشکل برمی‌خورند، به سرعت آشفته و ناامید می‌شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند. حال آنکه باید به پیشرفتهای کوچک و تدریجی فرزندشان توجه نمایند زیرا کلید پیشرفتهای بزرگ ، تشویق پیشرفتهای کوچک است.

 

 

در هر زمان تنها روی یک مشکل تمرکز نمایید.


فرزند شما ممکن است مشکلات متعددی داشته باشد ولی اگر شما بخواهید همه موارد را باهم اصلاح نمایید، هرگز موفق نخواهید شد. برای موفقیت باید تنها یک مشکل را در نظر بگیرید و پس از حل آن به نوبت به مشکل دیگری بپردازید. هدفتان را با کلمات ساده‌ای که برای کودک قابل فهم باشد برایش توضیح دهید و به او بگویید در این مورد خاص دقیقا چه انتظاری از او دارید، مثلا: می‌خواهم قبل از آمدن سر سفره دستهایت را صابون بزنی! سپس به پیشرفتهای هر چند کوچک کودک در راه اصلاح رفتارش دقت نمایید، مثلا: قبلا اصلا صابون نمی‌زده و حالا یک مرتبه صابون زده است، هر چند توقع ما چهار مرتبه صابون در روز باشد و با واکنشهای مثبت و تحسین آمیز به او بفهمانید که رفتارش مناسب و مورد پسند است.

 

والدین موفق

 

با دید مثبت نگاه کنید و هرگز از تحسین کودکتان غافل نباشید.


تحسین کودک بسیار ارزشمند است. کودکان در هر مرحله سنی که باشند تمایل دارند والدین آنها را بپسندند و از آنها راضی باشند. کودک نمی‌داند کدام رفتار مناسب و کدام نامناسب است. او هر رفتاری را که با واکنش والدین روبرو شود یا او را به هدف برساند مثبت تلقی کرده و تکرار خواهد نمود. تصور نکنید داشتن رفتار مناسب امری بدیهی و از وظایف فرزند شماست و یا رفتارهای فوق‌العاده است. این طرز تفکر باعث می‌شود پرتوقع شوید، نسبت به رفتارهای مناسب فرزندتان بی‌اعتنا گردید و تنها به رفتارهای نامناسب و منفی او توجه نمایید.مسلما به جز رفتارهایی که شما را ناراحت می‌کند، رفتارهای مناسب و مثبت زیادی نیز در فرزند شما وجود دارد. اگر شما هر رفتار مناسبی را مثبت تلقی کنید و با واکنشی تایید کننده به فرزندتان نشان دهید که از کدام رفتارش راضی هستید، کودک سعی می‌کند با تکرار آن رضایت بیشتر شما را بدست آورد. نشان دادن نارضایتی از رفتارهای نامناسب تنها زمانی موثر خواهد بود که قبل از آن فرزندتان را به دلیل رفتارهای مناسبش تشویق کرده باشید.

 

 

اهدافی را که در نظر دارید، با نیازهای کودکتان منطبق نمایید.


اهداف خود را متناسب با سن ، شخصیت ، توانایی ، رشد عقلی و شرایط محیطی فرزندتان تعیین نمایید. همه کودکان در یک سن خاص وارد مرحله مشابهی نمی‌شوند و میزان آموزش پذیری آنها نیز به یک میزان نیست. با توجه به این که همه افراد یک‌جور نیستند و موقعیتها نیز متفاوت است. یک راه حل قطعی و مستقل برای هر مشکلی وجود ندارند. راه حلی که امروز در مورد فرزندتان موثر است، ممکن است فردا تاثیرش را از دست بدهد یا روشی که برای یکی از کودکانتان جواب می‌دهد، شاید برای دیگری بی‌فایده باشد. اگر حوصله کنید می‌توانید حتی روشهای ابتکاری و موثرتری خلق نمایید که بنا به شرایط خاص شما طراحی شده باشد.

 

 

مادران ، پدران ، لطفا هماهنگ عمل کنید.


موفقیت والدین در تغییر رفتارهای کودک نیازمند هماهنگی بین پدر و مادر است. پیش از هر اقدامی ، رفتارهایی را که می‌خواهید اصلاح کنید، دقیقا مشخص نمایید و برای رفع آن برنامه‌ای هماهنگ طراحی کنید .شما و همسرتان باید پیش از دست زدن به هر کاری در مورد کودکتان اتفاق نظر داشته باشید. وقتی تصمیم خود را گرفتید و روی برنامه اجرایی توافق کردید، هر دو هماهنگ و یکسان عمل نمایید.