فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

امیر توسلی قلب یخی 3 را برای مازیار می سازد



امیر توسلی قلب یخی 3 را برای مازیار می سازد

موسیقی ما- لی لا رضایی: امیر توسلی از همكاری با دوست و همكار قدیمی خود مازیار فلاحی خبر داد و در این رابطه به موسیقی ما گفت: به دنبال ساخت سری سوم مجموعه ویدیویی«قلب یخی» همكاری با مازیار فلاحی را در جایگاه آهنگساز آغاز كرده ام و ساخت آهنگ های این پروژه را به خوانندگی این خواننده به عهده گرفته ام.

 

مازیار فلاحی, امیر توسلی

 

به گفته این آهنگساز این اولین باری نسیت كه با مازیار فلاحی همكاری می كند و پیش از این نیز كارهای مشتركی با هم داشته اند كه اولین كارهای مازیار نمونه ای از این همكاری های مشترك هستند.

 

آهنگساز مختار در ادامه صحبت های خود در پاسخ به این كه چرا مدتی با مازیار همكاری نداشت، یادآور شد: این كه مدتی با وی همكاری نداشتم دلایل متعددی داشت كه همگی كاری بودند اما مهم ترین آن ها ساخت آهنگ برای مجموعه تلویزیونی «مختار» بود كه موجب شد نتوانم با وی ادامه همكاری داشته باشم.

 

توسلی كه با دیگر خوانندگان نیز همكاری های مشتركی داشته، درپایان گفت: همكاری با خواننده های دیگر را نیز در برنامه كاری خود دارم اما همكاری با مازیار مهم ترین آن هاست. این همكاری پس از پایان ساخت موسیقی برای مجموعه ویدیویی «قلب یخی» همچنان ادامه خواهد داشت.

 

موسیقی مجموعه تلویزیونی «مختار» به آهنگسازی این آهنگساز با موفقیت و استقبال چشمگیری از سوی مردم و هنرمندان واقع شد.

منبع : اختصاصی سایت موسیقی ما


ویدیو مرتبط :
قلب یخی - مازیار فلاحی - کلیپ طناز طباطبایی و هانیه توسلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هانیه توسلی: فکر نمی کنم مهناز افشار قرار بوده در «قلب یخی» نقشی را که من دارم، بازی کند!



هانیه توسلی,عکس هانیه توسلی,

 

هانیه توسلی: فکر نمی کنم مهناز افشار قرار بوده در «قلب یخی» نقشی را که من دارم، بازی کند!

 

من برای سریال «قلب یخی» قبل از عید قرارداد بستم. پروژه ای هم هست که خیلی بازیگر دارد و من فکر نمی کنم مهناز افشار قرار بوده نقشی را که من دارم، بازی کند.

 

به گزارش شبکه ایران هانیه توسلی بازیگر زن سینمای ایران که نوروز درام پرحاشیه «خصوصی» را روی پرده داشت و به تازگی هم در نمایش «آمدیم نبودید رفتیم» ایفای نقش کرده، در گفتگویی که با ساناز صفایی داشته درباره تجربیات اخیرش در تئاتر صحبت کرده و درباره عدم استقبال مخاطبان از سینما هم سخن گفته است. متن گفتگوی توسلی را به نقل از «تماشا» می خوانید:

 

* وقتی مهناز افشار رفت رضا حداد 4، 5 روز بیشتر فرصت نداشت که بازیگر جدیدی در همان سطح پیدا کند. چه شد که شما این نقش را اینقدر سریع پذیرفتید؟

 

باید بگویم مسئله بیشتر رفاقتی بود. با آقای حداد که صحبت کردم متوجه شدم که مسئله فوری و ضروری است و زمانی ندارند. چون من باید هفدهم روی صحنه می رفتم. با مهناز صحبت کردیم که بپذیرد اجرای هفدهم را هم بیاید تا من بتوانم حداقل یک بار کار را زنده ببینم. چون قبلا کار را ندیده بودم. در واقع من یک روز با بچه هایی که بازی داشتم، تمرین کردم و همان روز تمرین، اجرا را دیدم و از فردایش روی صحنه رفتم. در مجموع «آمدیم، نبودید، رفتیم» برای من تجربه جذابی بود و خوشحالم فرصت حضور در آن را پیدا کردم.

 

* خانم توسلی موج انتقادها به تئاتر «آمدیم، نبودید، رفتیم» خیلی زیاد بود. البته شما فرصت کوتاهی برای تصمیم گیری درباره حضورتان در آن نمایش داشتید. چه موضعی در مقابل انتقادها دارید؟

 

ببینید در همه حوزه ها دارد هر روز اتفاق های جدید می افتد و ابزار و دانش و تکنولوژی جدید جای قدیمی ها را می گیرد. «آمدیم، نبودید، رفتیم» هم یک تجربه جدید بود که داشت قصه ای را تعریف می کرد که برای تماشاچی عام هم خیلی جذاب بود و هیچ اشکالی هم نداشت. بهتر است بگویم نه تنها اشکال نداشت بلکه خیلی هم اتفاق فرخنده و خوبی بود. من به شخصه جسارت رضا حداد را پسندیدم. او آنچه را که در فکرش داشت، عملی کرد و این ربطی به این ندارد که او چقدر امکانات داشت. فکر می کنم همین که این دست نمایش ها باعث می شود کسانی که اصلا اهل تئاتر نیستند به تئاتر می آیند و تماشاگر عام راه سالن های تئاتر را پیدا می کند نکته مثبت و قابل توجهی است. ما در این نمایش حتی روزهایی که دو سانس اجرا داشتیم هر دو سانس 250 تا صندلی سالن کاملا پر می شد و ما می دیدیم که اکثر آنها مردم عادی بودند که معمولا به تئاتر نمی آیند.

 

* از شواهد اینطور به نظر می رسد که کلا تئاتر جایی در سبد خانواده ایرانی ندارد.

بله؛ برای اینکه اگر قرار باشد تبدیل به محصول فرهنگی در سبد خانواده ایرانی بشود، باید برای آن سالن ساخت، تبلیغ کرد، بودجه را افزایش داد و خیلی کارهای دیگر انجام داد. خب طبیعتا وقتی ما در ابرشهری به این بزرگی تنها 2 سالن مهم و اصلی تئاتر یعنی «تئاتر شهر» و «تماشاخانه ایرانشهر» را داریم، طبیعی است که به این هدف نمی رسیم. فراموش هم نکنیم «تماشاخانه ایرانشهر» به تازگی به جمع سالن های تئاتر اضافه شده و تا چند سال پیش فقط «تئاتر شهر» و «مولوی» را داشتیم. شهری مثل تهران که جمعیت روز آن بیش از 14 میلیون نفر است باید حداقل 30 سالن تئاتر فعال مثل «تماشاخانه ایرانشهر» داشته باشد.

 

* معمولا نمایش های تجربی، کارهایی جدید، تئاترهای پر هزینه و نمایش های «تماشاخانه ایرانشهر» از سوی گروه قابل توجهی از اهالی تئاتر مورد انتقادهای شدید قرار می گیرند. شما فکر می کنید در حالی که گسترش تئاتر بیشترین نفع را برای خود اهالی تئاتر دارد، چرا با این واکنش ها مواجه هستیم؟


من هم نمی دانم. واقعا چرا این فضا وجود دارد. اما این را می دانم که به هر حال تئاتر هنر بسیار شریفی است. آدم های بسیار شریفی هم در آن وجود دارند که سال ها است فقط تئاتر کار می کنند. تئاتر برای این گروه قداستی دارد. قداستی که آنها فکر می کنند پول ممکن است آن را آلوده کند. یا اینکه اگر با صرف پول پای یک عده ستاره سینما به آن باز شود، ممکن است در آن قداست تزلزلی ایجاد کند. من شخصا فکر می کنم این دل نگرانی درست نیست و با صرف پول و ورود ستاره ها و ... هیچ اتفاق بدی برای تئاتر ما نمی افتد و قداست آن لطمه نمی بیند. همینطور فکر می کنم الان به جز علاقه مندان و تماشاچیان همیشگی تئاتر، اگر بخواهیم دیگر اقشار مردم هم به سمت تئاتر بیایند و به تماشای آن علاقه نشان دهند، به ایجاد یک سری جذابیت ها نیاز داریم. یعنی مثلا مخاطبی که تئاتر را نمی شناسد اما مهناز افشار را می شناسد، با خودش می گوید ستاره محبوبم را می توانم از نزدیک روی صحنه ببینم پس بروم و این تئاتر را تماشا کنم. اما خود این اتفاق می تواند شروع علاقه آن فرد به تئاتر باشد و او به مرور تبدیل به تماشاگر ثابت تئاتر بشود. همینطور اگر سالنی ساخته شود که فضای راحت، زیبا ، شیک و محترمانه ای داشته باشد و امکانات راحتی و آسایش مخاطب مثل کافه، رستوران، سرویس بهداشتی تمیز ، کتابفروشی و ... محیا باشد. اینها قطعا لطمه ای به قداست تئاتر نمی زند. تعصب در هر موردی امری خطرناک است. وقتی تعصب روی مسئله ای داریم، چشممان روی واقعیت می بندیم.

 

البته من هم به قداست تئاتر ایمان دارم. من برای شیوه آن افرادی که زندگیشان را برای تئاتر گذاشتند با همه وجودم احترام قائل هستم. اما به هر حال شاید یکسری بازیگران از سینما و تلویزیون دلشان بخواهد بیایند تئاتر بازی کنند. همانطور که برعکسش هم وجود دارد. خود من تئاتر خواندم. اما به سینما کشیده شدم. به نظر من این مسیر از تئاتر به سینما و تلویزیون و از سینما و تلویزیون به تئاتر را نباید مسدود کرد.

 

* سینما این روزها حال خوبی ندارد و فروش فیلم ها بسیار پایین است. شما فکر می کنید علت چیست؟

 

من فکر می کنم این اوضاع یک علت مشخص ندارد و دلایل متعددی باعث ایجاد این شرایط شده است. امروز بسیاری چهره های خوب و شناخته شده شرایط کار ندارند. از سوی دیگر مردم در خانه امکانات تماشای فیلم دارند و به راحتی به فیلم های روز جهان و فیلم های سینمای ایران دسترسی دارند. در این شرایط به نظر سالن های سینما جذابیت شان را برای مردم از دست داده اند. کلا هم کمبود سالن های سینما به خصوص سالن های استاندارد و قابل قبول خودش مشکل دیگری است. دعوای ارشاد و خانه سینما هم تاثیر منفی روی کار در سینما گذاشت و به هر حال سینماگران دلخوری هایی دارند. همینطور بحث ممیزی و سختگیری و اعمال سلیقه شخصی برای صدور پروانه ساخت و پروانه نمایش هم مطرح است. تولیدات سینمایی به علت های مختلف به شدت کاهش پیدا کردند. به نظر من در این شرایط دولت و صدا و سیما باید از سینما حمایت کنند تا بتواند دوباره روی پای خود بایستد. تلویزیون می تواند با پخش تیزر فیلم ها به صورت رایگان کمک زیادی به دیده شدن فیلم ها بکند. چون با این هزینه های سرسام آور واقعا تهیه کننده های بخش خصوصی نمی توانند هزینه سنگین تیزرهای تلویزیونی را هم تقبل کند. همین تئاتر «آمدیم، نبودید، رفتیم» که 400 میلیون تومان فروش کرد (و از خیلی فیلم های سینمایی بیشتر بود)، یک عامل مهم تبلیغات مناسبی بود که برای این نمایش شد. فکر می کنم مدیریت سینما باید برای تک تک این مشکلات چاره اندیشی کند و زمان را از دست ندهد.

 

* شما تجربه کار در هر سه مدیوم سینما، تلویزیون و تئاتر را دارید و به زودی هم می خواهید کاری را در شبکه نمایش خانگی شروع کنید. کدام یک برای شما لذت بخش تر و عزیزتر است؟


واقعا هیچ فرقی نمی کند. این را همیشه گفتم من دلم می خواهد کار خوب بازی کنم حالا چه این کار در تلویزیون باشد و چه سینما و چه تئاتر و چه حتی شبکه نمایش خانگی برایم فرقی نمی کند.  کار خوب همیشه جذاب است. الان سریال «میوه ممنوعه» یکی از دوست داشتنی ترین کارهایم برای خود من است و شاید فلان کار تئاتر یا سینما چون آن کیفیت را نداشته این همه برای من ارزش نداشته باشد.

 

* برنامه تان برای سال 91 چیست؟ دوباره ممکن است شما را روی صحنه ببینیم؟

امیدوارم. الان تنها چیز قطعی که می توانم بگویم حضورم در سریال «قلب یخی» است.

 

* سال 91 ، اولین خبری که از شما شنیدیم این بود که به جای مهناز افشار وارد گروه بازیگران سومین فصل سریال «قلب یخی» شده اید و دومین خبر حضور شما در تئاتر «آمدیم، نبودید، رفتیم» به جای مهناز افشار بود. چطور شد که با تفاوت هایی که شما در نوع بازی و پیشینه کاری تان دارید به تازگی هانیه توسلی را اینقدر جایگزین مهناز افشار می کنند؟!

 

البته داستان «قلب یخی» را واقعا نمی دانم و الان برای اولین بار است که می شنوم. من برای این سریال قبل از عید قرارداد بستم. پروژه ای هم هست که خیلی بازیگر دارد و من فکر نمی کنم مهناز قرار بوده نقشی را که  من دارم، بازی کند. چون آن موقع که من برای امضاء قرارداد رفتم هم زمزمه اش بود که مهناز هم قرار است برای نقش دیگری باشد و حالا به هر دلیلی نشده.

 

* شما «قلب یخی» قبلی را می دیدید؟

نه.

 

* سال گذشته در یکی از گفت و گوهای تان گفته بودید می خواهید بازیگری را در زندگی تان کمرنگ کنید و بیشتر به سمت تجربه کارهای دیگر بروید. هنوز هم بر این باور هستید؟


این چیزی نیست که دست من باشد. من عاشق بازیگری هستم. بازیگری اولین عشق زندگی من از 15 سالگی بوده و برای آن خیلی زحمت کشیدم و تلاش کردم. از نوجوانی در همدان کار تئاتر می کردم و بعد توانستم وارد سینما بشوم و حرفه ای تر ادامه بدهم. دلم هم می خواهد هر روز در کارم نسبت به روز قبل رشد کنم. این عشق به بازیگری همیشه با من است و هیچ وقت از من جدا نخواهد شد. اما حضور من در این کار خیلی بستگی به پیشنهادات دارد. یک وقت 3 تا کار خوب پشت سر هم بازی می کنم. یک وقت هم هیچ کار خوبی نیست. در آن زمانی که پیشنهاد خوب نیست بازیگری در زندگی من کم رنگ می شود و من ترجیح می دهم صبر کنم تا کار خوب بیاید. در این زمان ها است که به سمت تجربه کارهای دیگر بروم. بنویسم، بخوانم، سفر کنم و ... اما قطعا بازیگری همیشه حرفه اصلی زندگی ام است و من یک بازیگرم.

 

* مهم ترین دغدغه این روزهای هانیه توسلی چیست؟

نقاشی.

 

* نقاشی می کنید؟

نه، دارم یاد می گیرم. اما آنقدر برایم جذاب است که دوست دارم خیلی جدی ادامه اش بدهم. نقاشی دغدغه من از نوجوانی بوده ولی چون بازیگری همیشه به این خواسته ام غالب بوده هیچ وقت فرصتی نشده که به آن جدی بپردازم. الان هم کارهای بازیگری ام نمی گذارد خیلی برای آن وقت بگذارم.

 

 

منبع:inn.ir