فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

اكبر آقا آکتور سینما



 اکبر عبدی,آکتور سینما,عکس اکبر عبدی,فیلمهای اکبر عبدی,بیوگرافی اکبر عبدی,جوایز اکبر عبدی,مدرک اکبر عبدی

 

دانشنامه هنرمندان؛

اكبر آقا آکتور سینما

اکبر عبدی فعالیت هنری خود را از تلویزیون شروع کرد و خیلی زود محبوب شد و استعدادهایش را به رخ همگان کشید و با بازی در فیلم "اجاره نشین ها "در میان سینمایی ها هم برای خودجایی پیداکرد و...

به گزارش باشگاه خبرنگاران اکبر عبدی فعالیت هنری خود را از تلویزیون شروع کرد و خیلی زود محبوب شد و استعدادهایش را به رخ همگان کشید و با بازی در فیلم "اجاره نشین ها" در میان سینمایی ها هم برای خودجایی پیداکرد و در سال 1368برای بازی بسیار زیبایش در فیلم "مادر" ساخته علی حاتمی برنده سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هجدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

 

اکبر عبدی آقا باقر در 4 شهریور سال 1327 در محله نازی آباد تهران به دنبال آمد.

او پس از دریافت مدرک دیپلم از سال 1358 با نمایش های آماتوری فعالیت هنری اش را آغاز کرد و سپس در سال 1362 به تلویزیون آمد و در مجموعه "محله برو بیا" به کارگردانی داریوش مودبیان در سال 1363 و بازم مدرسه ام دیر شد در سال 1365 خود را به عنوان بازیگری مستعد و خلاق شناساند.

اکبر عبدی دوستی با عبدالله اسکندری گریمور را یکی از شانس های زندگی اش می داند و می گوید که دست های او می تواند از من یک جوان 25 ساله بسازد.

 

فیلم شناسی:

عبدی تا کنون فیلم های سینمایی "جنجال بزرگ" در سال 1363،" فردی که موش شد" در سال 1634، "ماموریت" و "اجاره نشین ها" در سال 1365، "غریبه" در سال 1366، "گراند سینما" در سال 1367، "مادر"، "ریحانه"، "دزد عروسک ها" و "ای ایران" در سال 1368، "سفر جادویی" ،" در آرزوی ازدواج" در سال 1369، "ناصر الدین شاه آکتور سینما" ، "مدرسه پیر مردها"،" سیرک بزرگ"،‌"دلشدگان" در سال 1370، "هنر پیشه" در سال 1371، "روز فرشته" در سال 1372، "سفر بخیر"، "رویای نیمه شب تابستان"، "تحفه هند"، "آقای شانس"، "آرزوی بزرگ "و" آدم برفی" در سال 1373،" یک داستان واقعی"، "مرد آفتابی" ،" پاکباخته" در سال 1375، "عشق گمشده" و "شب روباه" در سال 1375، "پنجه در خاک" و" بدلکاران" در سال 1376 "جنگجوی پیروز" و "چشم عقاب" در سال 1377 "دارا وندار" در سال 1378 "علی و دنی" در سال 1379" نان، عشق و موتور 1000 "و "تارزن و تارزان" در سال 1380 "کفش های جیرجیر کدار" در سال 1381 ، "هدف اصلی"، "گوشوار ه"، "قاعده بازی"، " اخراجی ها" در سال 1385، "مظفر نامه"،" کلاغ پر"، "تسویه حساب "در سال 1386، "نظام از راست"، "دلداده"، "در شب عروسی"، "کیش و مات"، "اخراجی ها 2 "و "چشمک" در سال 1387، "افراطی ها"، "زمهریر"، "شرط اول"، "مستخدم "در سال 1388 "اخراجی ها 3 "و "مصادره" در سال 1389 و"تلفن همراه"، "بچگیتو فراموش نکن" و "خوابم می آد" رادر سال 1390 در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

 

این بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر سینما وتلویزیون در مجموعه هایی چون "محله برو بیا "،"بازم مدرسه ام دیر شد"، "مثل آباد"، "محله بهداشت "به کارگردانی مرحوم رضا ژیان سریال امام علی (ع) و "معصومیت از دست رفته" به کارگردانی داود میر باقری، "راه سوم" ساخته قاسم جعفری، "به سوی افتخار" و" هتل پیاده" رو ساخته سیروس مقدم "زیر آسمان شهر" به کارگردانی مهران غفوریان "سالهای مشروطه" ساخته محمدرضا وزری، "در چشم باد" به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و "شوق پرواز" ساخته ید الله صممدی نیز به ایفای نقش پرداخته است.

اکبر عبدی ا در عرصه تئاتر نیز فعالیت دارد و "سوپر بقال ایرونی" و "اکبر اقا آکتور تئاتر" از آثار وی در عرصه نمایش های صحنه ای است.

وی که با بازی در فیلم "جنجال بزرگ" در سال 1363 خود را به عنوان بازیگر نقش های کمیک شناساند بدلیل برخورداری از فیزیک بدنی خاص و صورت وی امکان گریم های شدید وساختن چهره های گوناگون مانند نوجوانان و زنان را دارد.

 

جشنواره ها و جوایز:

اکبر عبدی اقا باقر در سال 1368 برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هشتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مادر در سال 1371 کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از یازدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم هنر پیشه در سال 1377 کاندید سیمرغ بلورین نقش اول مرد از هند همین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم جنگجوی پیروز در سال 1380 کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیستمین جشنوره فیلم فجر برای بازی در فیلم نان، عشق موتور 1000 در سال 81 کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از ششمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم نان، عشق موتور 1000 و در سال 1377 جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی برای بازی در فیلم آدم برفی را از آن خود کرد.

اکبر عبدی در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای نقش آفرینی در فیلم "خوابم میاد" ساخته رضا عطاران شد./باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
عقاید یک آکتور سینما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو زوج ستاره سینما در فیلمی از استاد کهنه‌کار: آقا و خانم پیت، آقا و خانم باردم



کافه سینما: ریدلی اسکات قرار است در آینده‌ای نزدیک فیلم جدید خود که «وکیل مدافع» نام دارد را جلوی دوربین ببرد. نقش اصلی این فیلم را مایکل فاسبیندر ایفا می‌کند که اخیرا با اسکات در پروژه عظیم «پرومته» هم‌کاری داشته است.

 

  ، عکس آنجلینا جولی,عکس جدید آنجلینا جولی,اخبار,اخبار سینما,

 

به گزارش کافه سینما، نکته قابل توجه این است که نقش‌های مکمل این فیلم پرستاره را قرار است برد پیت و خاویر باردم ایفا کنند. از طرفی اسکات مایل است که آنجلینا جولی و پنه لوپه کروز نیز به این پروژه بپیوندند تا شاهد حضور دو زوج مشهور سینما در یک فیلم باشیم. این فیلم بر اساس رمانی از کورماک مک‌کارتی (نویسنده رمان جایی برای پیرمردها نیست و جاده) ساخته می‌شود و قصه آن در مرز مکزیک اتفاق می‌افتد. فاسبیندر در این فیلم در نقش یک وکیل ماهر ظاهر می‌شود که قصد دارد به باندهای موارد مخدر رخنه کند. او در این راه با فردی ثروتمند و با‌نفوذ (باردم) همراه می‌شود تا کسب و کار تازه‌ای به راه بیندازند که می‌تواند فعالیت‌های یک سوداگر دیگر مواد مخدر (پیت) را هم احیا کند./کافه سینما