فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

افسانه پاکرو: انتظارات از من بالا رفته است



اخباربازیگران,خبرهای هنرمندان,افسانه پاکرو

افسانه پاکرو بازیگر و کارگردان که این روزها در حال تجربه کردن عرصه فیلمسازی است، می‌گوید اولویت اولش مستند داستانی است.

به گزارش هنرآنلاین، افسانه پاکرو را بیش از هر چیز به عنوان یک بازیگر می‌شناسیم، اما او این روزها غالب کاری خود را تغییر داده و به عنوان یک فیلمساز وارد عرصه مستندسازی شده است.

پاکرو پس از ساخت فیلم‌های کوتاه دست به ساخت فیلم مستند داستانی با عنوان"فروشی" زد که این فیلم نیز در هشتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی حضور یافت.

این کارگردان جوان درباره ساخت فیلم خود به هنرآنلاین، گفت: پس از ساخت چند فیلم کوتاه احساس کردم که می‌توانم در عرصه مستندسازی نیز قدم بردارم. در فیلم "فروشی" به مسائل روزمره و مشکلات یک دختر در طول یک روز پرداختم. اتفاقات خیلی معمولی و جزئی است که کمتر به آن توجه می‌کنیم و این‌که در واقع دروغ نگفتن، روراستی و صداقت چه تأثیراتی ممکن است در زندگی روزمره یک انسان داشته باشد.

پاکرو در ادامه درباره انتخاب سوژه زنان بیان کرد: من تا به حال بیشتر فیلمنامه‌ها و سوژه‌هایم در مورد زنان و کودکان بوده است. فکر می‌کنم چون خودم یک زن هستم، بیشتر با مشکلات و مسائل زنان و دختران آشنا هستم و آن‌ها را درک می‌کنم. علاقه شخصی من به این حوزه است و ممکن است در ادامه به موضوعات دیگر نیز بپردازم، دلیل آن را نمی‌دانم شاید چون بازیگرم و نقش‌های متفاوتی را تجربه کرده‌ام دوست داشتم در این عرصه حضور داشته باشم.

بازیگر فیلم سینمایی "رویای خیس" درباره عدم حضورش در کسوت بازیگر و فعالیت در بخش فیلمسازی اظهار کرد: اینکه چقدر چهره من به دیده شدن آثارم مرتبط است خودم اینگونه نخواستم، اما قطعاً همین طور است و انتظارات از من بالا رفته است. من تازه وارد این عرصه شده‌ام و همچنان در حال آموزش هستم و قصد دارم تجربه‌اندوزی کنم تا در تمام ژانرها تسلط داشته باشم و بتوانم با دست پر وارد عرصه فیلمسازی مستند شوم. بازیگری به من در این زمینه بسیار کمک کرده است از جمله آشنایی با مسائل فنی باعث شد تا همه کارهایم را خودم به همراهی خواهرم انجام ‌دهم، از تدوین و صداگذاری تا... در واقع بازیگری به من کمک کرد تا با شناخت بهتری وارد عرصه فیلمسازی شوم. تمام تلاشم این است که به بیننده بسیار توجه کنم. بسیاری از کارهایی که در طی این مدت به من پیشنهاد شد به خاطر پایین بودن کیفیت و احترامی که برای بیننده‌ام قائل هستم رد کردم، تا ذهنیتش نسبت به من خراب نشود. معتقدم بیننده تأییدکننده نهایی است چرا که اوست که برای فیلمی بلیت تهیه می‌کند و یا پای تلویزیون می‌نشیند برای آن وقت می‌گذارد و فیلم را می‌بیند.

وی با بیان این که لازمه ساخت فیلم مستند پژوهش و تحقیق است، افزود: به فضای مستند علاقه‌مندم و قطعاً این راه را ادامه می‌دهم اما فیلمسازی در اولویت دومم قرار دارد و اولویت اولم مستند داستانی است. لازمه ساخت فیلم مستند و داستانی هم پژوهش و تحقیق است و امکان ندارد بتوانید فیلمی بسازید که این عنصر را نداشته باشد. وقتی همه عناصر فیلم سر جای خودش قرار می‌گیرد این یعنی حتماً پژوهش خوبی در پشت کار بوده است.

 


ویدیو مرتبط :
افسانه پاکرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حرف‌های افسانه پاکرو درباره آخرین فیلم ایرج قادری و سریال «تکیه بر باد»



تکیه بر باد,سریال تکیه بر باد, افسانه پاکرو

 

تلویزیون - افسانه پاکرو در مجموعه تلویزیونی «تکیه بر باد»به کارگردانی محمود معظمی ایفای نقش کرده که قرار است در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه تهران برود.

 

افسانه پاکرو درباره ویژگی‌های مجموعه تلویزیونی «تکیه برباد»به خبر آنلاین گفت:«بازی در این مجموعه برای من تجربه بسیار خوبی در بازیگری بود و با بزرگانی مثل فرامرز قریبیان، مهدی فخیم‌زاده و... همبازی بودم، علاوه بر اینکه نقش عاطفه که در این مجموعه آن را ایفا کردم یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایی است که در دوران بازیگری‌ام تجربه کرده‌ام.»

 

 

 

تکیه بر باد,سریال تکیه بر باد, افسانه پاکرو

 

فرامرز قریبیان و افسانه پاکرو در نمایی از مجموعه «تکیه بر باد»


او ادامه داد: «مدتی قبل فیلم سینمایی «شبکه» به کارگردانی زنده یاد ایرج قادری اکران شد که من در این فیلم ایفای نقش کردم. این فیلم در زمان بیماری ایرج قادری ساخته شد و این کارگردان با شرایط جسمی بسیار سخت کار کرد. اما در زمان اکران و بعد از فوت ایشان آنطور که شایسته بود برای این فیلم تبلیغاتی انجام نشد و بسیاری حتی اطلاع نداشتند که این فیلم اکران شده است.»

 

پاکرو ادامه داد: «اگر تبلیغات خوبی در مورد فیلم انجام می‌شد قطعا فروش بهتری داشت و یقین دارم که نسخه نمایش خانگی این فیلم بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت و هنوز دلیل نادیده گرفتن این فیلم در اکران برای من مشخص نیست.»

 

افسانه پاکرو به تازگی بازی درفیلم «من کجا خوابم برد» به کارگردانی جواد کاسه ساز را به پایان رسانده است و در این فیلم در کنار مهدی هاشمی در 6 نقش حضور داشته است. بازیگر مجموعه تلویزیونی «در مسیر زاینده رود» درباره فعالیت‌های اخیر‌اش گفت: «امیدوارم تا پایان سال بتوانم اولین فیلم بلندم را بسازم. فیلمنامه این کار را خودم نوشته‌ام و شرایط و نوع نگارش فیلمنامه و حسی که به آن دارم باعث شده تا به این فکر کنم که علاوه بر کارگردانی نقش دختر این کار را هم خودم بازی کنم.»

 

«تکیه بر باد» به کارگردانی محمود معظمی سومین تجربه حضور افسانه پاکرو در سریال‌های ماه مبارک رمضان است. او پیش از این در سریال‌های «رسم عاشقی» و «در مسیر زاینده رود» به ایفای نقش پرداخته بود.

 

 

این مجموعه  که زمستان سال گذشته تصویر برداری آن به پایان رسید، از گزینه های اصلی شبکه پنج برای پخش در ایام ماه رمضان است. این سریال با بازی مهدی فخیم‌زاده، فرامرز قریبیان، اشکان خطیبی، افسامه پاکرو و...  داستان دختری به نام عاطفه را روایت می‌کند که با قبول شدن در دانشگاه از شیراز به تهران آمده است و این مسئله سر آغاز اتفاقات گوناگونی برای او می‌شود.