فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

افسانه«شیرین و فرهاد» در کره+ تصاویر



اخبار,اخبارفرهنگی,شیرین و فرهاد

اخبارفرهنگی - افسانه«شیرین و فرهاد» در کره+ تصاویر

محمود مکتبی درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه مجموعه آثاری خلق شده من در طول برنامه یک ماهه رزیدنسی در کره بود.

نمایشگاه انفرادی محمود مکتبی با عنوان «داستانی درباره عشق» در گالری ونگل (Wongol) در شهر گونگجو افتتاح شد. این نمایشگاه  حضور تعدادی از هنرمندان کره ای و اعضای گروه یاتو افتتاح شد و به مدت یک ماه برپا خواهد بود.

اخبار,اخبارفرهنگی,شیرین و فرهاد

محمود مکتبی درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه مجموعه آثاری خلق شده من در طول برنامه یک ماهه رزیدنسی در کره بود. البته بیشتر زمان من صرف ساخت یک چیدمان بزرگ درباره یک داستان عاشقانه کره ای با عنوان «کنکاکچی» شد و در افتتاحیه پرفورمنسی بر گرفته از داستان شیرین و فرهاد و با عنوان «هزار بار بنویس ایران» داشتم.

اخبار,اخبارفرهنگی,شیرین و فرهاد

وی با بیان اینکه این چیدمان مورد توجه کره‌ای‌ها قرار گرفت، افزود: انتخاب این موضوع و این داستان ویژه در کره برای هنرمندان و بازدیدکنندگان نمایشگاه هم جالب بود. این چیدمان یک لوبیای بزرگ در ارتفاع سه و طول پنج متر است که مخاطبین با چشمان بسته می‌توانند وارد آن شوند و با لمس دیواره ها چیزهایی درباره عشق بیابند. داستان «کنکاکچی» از این قرار است که کره ای ها اعتقاد دارند هر فردی که عاشق می‌شود در واقع به نوعی کور شده و چشمان او بسته می‌شود و لوبیا نماد این داستان است. بسیاری از کره‌ای‌ها پس از ازدواج به یکدیگر گردنبندهای لوبیا از جنس طلا به نشان وفاداری در عشق و کور شدن در عشق هدیه می‌دهند و این یادمان و چیدمان لوبیا برای آنها بسیار معنا و حس ویژه ای داشت.

اخبار,اخبارفرهنگی,شیرین و فرهاد

مکتبی همچنین اظهار داشت: در این نمایشگاه ارتباط فرهنگی بین دو کشور برای من بسیار اهمیت داشت و هنگامی که داستان شیرین و فرهاد را برای مخاطبین و هنرمندان بازگو می‌کردم، همانقدر برای آنها تاثیرگذار بود که چیدمان لوبیا و حضور در آن. به عقیده من هنر، ادبیات و فلسفه گذشته و امروز ما حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد اما متاسفانه کمتر فضای پرداختن به آنها وجود دارد.

اخبار,اخبارفرهنگی,شیرین و فرهاد

وی همچنین افزود: من در طول حضور دو ماهه خود در کره جنوبی بحث‌های فراوانی با هنرمندان سایر کشورها داشتم و بسیاری از آنها با سعدی و حافظ و خیام و سهروردی و... آشنا بودند اما هیچکدام حتا یکبار نامی از شاملو، فروغ یا سهراب سپهری و هنرمندان معاصر ما نشنیده بودند و برخی از آنها برای نخستین بار با یک ایرانی ملاقات می‌کردند. این مسئله دردناک است و فرهنگ و هنر معاصر ما باید بار دیگر در یک گستره جهانی مطرح و بازگو شود و هر کدام از ما به سهم خود می‌توانیم در این مسئله تاثیرگذار باشیم و برای آن تلاش کنیم.

اخبار,اخبارفرهنگی,شیرین و فرهاد

گفتنی است در این نمایشگاه علاوه بر چیدمان و پرفورمنس نقاشی هایی با موضوع گل و مرغ و یک مجموعه چیدمان با عنوان «هتروپیا» به نمایش درآمده است.

اخبار,اخبارفرهنگی,شیرین و فرهاد

اخبار,اخبارفرهنگی,شیرین و فرهاد

اخبار,اخبارفرهنگی,شیرین و فرهاد

اخبار,اخبارفرهنگی,شیرین و فرهاد

اخبارفرهنگی - همشهری آنلاین


ویدیو مرتبط :
دعوای فرهاد قائمی با مربی کره(دادن کارت قرمز به فرهاد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطبی: قهرمانی با ایران مهم‌تر و شیرین‌تر از چهارمی جهان با کره است



 

قطبی: قهرمانی با ایران مهم‌تر و شیرین‌تر از چهارمی جهان با کره است

 

سرمربی تیم ملی کشورمان پیروزی مقابل کره شمالی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر بتوانیم در دقایق ابتدایی مسابقه دروازه این حریف را باز کنیم کارمان برای موفقیت راحت‌تر خواهد بود.

افشین قطبی پس از پایان نخستین تمرین تیم ملی کشورمان پس از پیروزی مقابل عراق که صبح امروز در ورزشگاه الغرافه برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: کره شمالی تیمی با نظم و انضباط است که در هنگام دفاع بسیار فشرده و متعدد هستند. نفرات این تیم مانند یک سرباز بازی می‌کنند و در زمان چرخش و بازی سرعتی سازماندهی خوبی دارند. ما باید سعی کنیم هرچه زودتر گل نخست مسابقه را به ثمر برسانیم تا شانس‌مان برای موفقیت افزایش یابد.

وی ادامه داد: باید سعی کنیم در هنگام دفاع و حمله نظم و انضباط تیمی خود را حفظ کنیم و از موقعیت‌های‌مان در این بازی به بهترین شکل استفاده کنیم تا موفقیت‌مان قطعی شود.

سرمربی تیم ملی کشورمان در مورد اینکه احتمال دارد در ترکیب تیم تغییراتی را ایجاد کند، تاکید کرد: برای ساختن یک تیم خوب باید بتوانیم نفرات مختلف را در زمان‌های مناسب به میدان بفرستیم و از تغییرات‌مان برای مقابله با برنامه‌های تاکتیکی حریف به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بسیار خوشحال است و افتخار می‌کند که بازیکنان تیم ایران توانستند با یک بازی خوب پیروزی ارزشمندی مقابل عراق برای فوتبال و مردم ایران به ارمغان آورند اضافه کرد: امروز یک جلسه تمرین سبک داشتیم. با توجه به اینکه در این تورنمنت باید در فاصله زمانی 18 روزه 6 مسابقه مهم را برگزار کنیم بحث ریکاوری بازیکنان بسیار مهم می‌شود و ما باید هرچه سریع‌تر نفرات تیم را به شرایط مسابقه باز گردانیم.

قطبی در بخش دیگر این گفتگو در مورد دیدار با عراق اظهار داشت: بازی بسیار مشکلی بود. با توجه به خصوصیات این بازی که از یکسو در نخستین بازی چنین تورنمنت مهمی برابر تیم قهرمان به میدان می‌رفتیم و از سوی دیگر اتفاقات تاریخی بین ایران و عراق رخ داده روی احساسات بازیکنان تاثیر گذاشته بود و آنها بازی منطقی را برای دقایقی ارایه نداده و تحت‌الشعاع این مسائل قرار گرفتند اما خوشبختانه با گذشت زمان تمرکز بازیکنان ما بیشتر شد و توانستند به یک پیروزی ارزشمند در این بازی دست یابند. قطعا در بازیهای بعدی نمایش بهتری را ارائه خواهیم کرد.

خبرنگاری پرسید: "به نظر شما بازی با کره شمالی سخت‌تر است یا دیدار با امارات؟"، قطبی پاسخ داد: امارات در بازی با کره نشان داد در انجام بازی ترکیبی موفق است مخصوصا در زمان حمله آنها بازی خوبی را ارایه می‌دهند و به نظر من با مهره‌های تاثیرگذاری که در این بخش دارند می‌توانند یکی از تیم‌های خوب این جام باشند.

قطبی ادامه داد: ضمن اینکه ما طی یک سال گذشته دو بازی خوب با کره شمالی داشتیم. آنها در ساختار دفاعی بسیار موفق‌اند و این مسئله برای همه تیم‌ها مشکل ساز است زیرا کمتر به تیم‌های حریف موقعیت حمله می‌دهند. البته آنها در ضدحملات هم موفقند و باید مواظب این تیم بود.

وی در مورد اینکه کره شمالی در بازی با امارات نشان داد تیم قدرتمندی نیست، اظهار داشت: در این تورنمنت هیچکدام از 16 تیم حاضر ضعیف نیستند. همه تیم‌ها با هدف و مهره‌هایی که دارند به فکر موفقیت هستند. هر بازی خصوصیت خاص خود را دارد و باید با تفکرات و استفاده به موقع از فرصت‌ها در آنها به پیروزی رسید.

سرمربی تیم ملی کشورمان با بیان اینکه تیم ایران 23 بازیکنان آماده دارد که در مواقع لزوم می‌توان از آنها برای موفقیت این تیم استفاده کرد، در پاسخ به این سئوال که "چرا در استفاده از مسعود شجاعی اصرار دارد؟"، خاطرنشان کرد: اصرار من روی بازیکن نیست روی موفقیت تیم ملی است.

وی در مورد صحبت‌های صبح امروز کفاشیان که گفته است در صورت موفقیت تیم ملی در جام ملت‌ های آسیا با قطبی برای ادامه همکاری‌اش در تیم ملی ایران مذاکره خواهد کرد، اظهار داشت: بهتر است تمرکز خود را روی جام ملت‌ها که مهمترین اتفاق برای فوتبال ایران طی چهار سال است بگذاریم. تمام سعی و تلاش ما باید موفقیت کشور و تیم ملی باشد. ما مهم نیستیم مهم تیم ملی و موفقیت آن است.

خبرنگاری پرسید: "آیا پیروزی مقابل عراق مهمترین موفقیت افشین قطبی در زمان سرمربیگری یک تیم است؟"، وی گفت: این یک پیروزی مهم بود ولی من اینگونه درباره مسابقات قضاوت نمی‌کنم زیرا نگاهم در بازی با عراق رسیدن به 3 امتیاز بود که به آن دست یافتیم.

پارک جی‌ سانگ بازیکن ملی پوش تیم منچستریونایتد در صحبت‌های روزهای اخیرش به تمجید از افشین قطبی پرداخته است. سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص اظهارات این بازیکن گفت: من با پارک در جام‌های جهانی و جام ملت‌ها بوده‌ام و پنج سال در کنار این بازیکن کار کرده‌ام. وی بازیکن بسیار خوبی است و به بنده لطف داشته که این گونه صحبت کرده است.

قطبی در پایان در پاسخ به این سئوال که "قهرمانی با تیم ملی در جام ملت‌ها برای‌تان مهم تر خواهد بود یا کسب عنوان چهارم جهان با تیم کره جنوبی؟"، گفت: صددرصد موفقیت تیم ملی کشورم برایم مهمتر و شیرین تر است. من یک ایرانی‌ام و هرکسی دوست دارد با تیم کشورش به موفقیت دست یابد. این آرزوی بزرگ است که یک شخص بتواند تیم کشورش را به موفقیتی بزرگ برساند.