فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

افزایش قیمت بلیت‌های سینما در...



 

افزایش قیمت بلیت‌های سینما در ارزیابی تهیه‌كنندگان

 

افزایش قیمت بلیت‌های سینما در ارزیابی تهیه‌كنندگان. مرتضی شایسته، علی سرتیپی‌، سیروس تسلیمی و عبدالله علیخانی درباره‌ی افزایش قیمت بلیت سینماها و تأثیر آن در مخاطبان به اظهارنظر پرداختند.




مرتضی شایسته تهیه‌كننده سینما، افزایش قیمت بلیت سینماها را باعث كم‌شدن مخاطبان سینما ندانست و گفت: اتفاقا افزایش قیمت بلیت خیلی مثبت بوده است و در سینماهایی مانند «اریكه ایرانیان»، «آزادی» و «جوان» با افزایش چشمگیری مواجه بوده‌ایم و اگر هم ریزش مخاطبی بوده است به خود فیلم برمی‌گردد.



وی افزود: به نظر من قیمت بلیت سینماها چیزی نیست كه خانواده‌ها توان پرداخت آن را نداشته باشند و كم هم است.



علی سرتیپی تهیه‌كننده و پخش‌كننده ریزش مخاطبان سینما را به نوع فیلم و سالن مرتبط دانست و به ایسنا گفت: افزایش قیمت بلیت باعث ریزش مخاطبان نشده است. دوسال پیش كه افزایش قیمت بلیت نداشتیم، مخاطبان سینما كم شدند. اما سال گذشته با افزایش بهای بلیت تعداد تماشاگران بیشتر شدند و نمی‌توان گفت كه قیمت بلیت در كم یا زیادشدن مخاطبان موثر است.



وی ادامه داد: قیمت كنونی بلیت سینماها برای سینماهایی مانند سینما «آزادی» كه سرویس خوبی می‌دهد، مناسب است و فروش فیلم‌ها هم در این سینماها بسیارخوب بوده است و درواقع اگر فیلم خوب باشد و سرویس خوبی هم داده شود، قیمت بلیت برای مردم اهمیتی ندارد.


سرتیپی خاطرنشان كرد: اگر می‌خواهیم سینماهایمان كیفیت خوبی داشته باشند، باید قیمت بلیت بالا باشد و سینماهایی هم كه مخاطبانشان كم می‌شوند، سعی كنند كیفیت سالن را بالا ببرند. ضمن این‌كه خود سینما هم می‌تواند سقف قیمت را با توجه به شرایطش پایین آورد.


اما سیروس تسلیمی پخش‌كننده و تهیه‌كننده با بیان این‌كه افزایش قیمت بلیت طبیعتا تماشاگر را كم می‌كند اظهار داشت: اما چون هزینه تولید فیلم بالا آمده این افزایش اجتناب‌ناپذیر است. ضمن آنكه شناوربودن قیمت بلیت در طول روز می‌تواند موثر باشد تا همه طبقات از سینما استفاده كنند.



وی ادامه داد: قیمت سینماهای مركز شهر با پردیس‌های سینمایی یكی است و این باعث شده همه سراغ پردیس‌ها روند و باید قیمت سینماهای مركز شهر كم‌تر شود، بنابراین باید قیمت بلیت سینماها هدفمند باشد.


عبدالله علیخانی تهیه‌كننده و پخش‌كننده ریزش مخاطب را با بالارفتن قیمت بلیت طبیعی دانست و به ایسنا، گفت: فیلم‌دار و سینمادار مخارج‌اش روزبه‌روز بالاتر می‌رود و طبیعتا باید قیمت بلیت هم بالا برود.


وی افزود: این افزایش در بعضی سینماها مانند «اریكه ایرانیان»، «جوان» و «آزادی» تأثیری نداشته اما از سینماهای «آفریقا» به پایین مانند «عصر جدید»، سینماهای میدان انقلاب تأثیر داشته است چون سه‌هزارتومان برای مخاطبان این سینماها بالا است.



وی ضعف اصلی را متوجه فیلم‌ها دانست و خاطرنشان كرد: ما چه‌چیز خوبی به مردم نشان می‌دهیم كه از آن‌ها توقع داشته باشیم كه سه‌هزارتومان پول بدهند و آن را ببینند و بخواهیم مخاطب هم كم نشود. ضمن این‌كه تلویزیون هم در كاهش مخاطبان سینما تأثیر به‌سزایی داشته است.


چندی قبل نیز امیرحسین علم‌الهدی در گفت‌وگویی با ایسنا مطرح كرد: در ایام تعطیل شاهد بازخورد افزایش قیمت بلیت سینماها بودیم و باید راه‌حلی پیدا شود تا مخاطب سینما كاهش پیدا نكند.



این كارشناس حوزه توزیع و نمایش خاطرنشان كرد: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و تورمی كه در پیش خواهیم داشت و با توجه به افزایش سایر هزینه‌ها چاره‌ای برای افزایش قیمت بلیت سینماها نیست؛ اما باید راه‌حلی منطقی پیدا كنیم تا هر خانواده‌ای با هر سطح درآمدی بتواند به سینما بیاید.



وی با بیان این‌كه پیشنهاداتی مطرح است و آن را به شورای صنفی نمایش ارایه خواهیم كرد، ادامه داد: می‌توان قیمت بلیت را در طول روز متغییر كرد و در سانس‌های میانی با ۲۵ درصد تخفیف ارایه شود و همچنین می‌توان از هفته چهارم به بعد نمایش یك فیلم، قیمت بلیت آن را كاهش داد به طوری كه در هفته‌های پایانی قیمت آن به نیم‌بها برسد.


علم‌الهدی ادامه داد: در ماه رمضان گذشته قیمت بلیط سینماها نیم‌بها شد و افزایش مخاطب آن را جبران كرد و تجربه موفقی بود.



وی افزود: همچنین می‌توان قیمت بلیت نقاط مطلوب و غیرمطلوب سالن‌های سینما با هم تفاوت داشته باشند و بلیت هر فیلم متناسب با جای درنظر گرفته شده قیمت داشته باشد..../ گزارش : خبرگزارى ايسنا


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت شمش و سنگ آهن منجر به افزایش چشمگیر قیمت فرآورده‌های آهنی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت بلیت سینما افزایش می یابد؟


سخنگوی شورای صنفی نمایش از پیشنهاد افزایش 10 الی 20 درصدی قیمت بلیت‌های سینما خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی شورای صنفی نمایش از پیشنهاد افزایش 10 الی 20 درصدی قیمت بلیت‌های سینما خبر داد.

غلامرضا فرجی با اعلام اینکه شورای صنفی نمایش در جلسه‌ی دوشنبه 24 اسفند ماه پیشنهاد افزایش 10 الی 20 درصدی قیمت بلیت‌ها در سال 95 را به وزارت ارشاد اعلام کرده است‌، در این باره گفت: وزارت ارشاد طی امروز یا فردا در این باره تصمیم گیری خواهد کرد و در صورت تایید این پیشنهاد، بخش‌نامه آن را به تمامی سینماهای کشور ابلاغ می‌کند.

او در خصوص معرفی نمایندگان صنوف مختلف از جمله کارگردانان و تهیه کنندگان شورای صنفی نمایش نیز خاطرنشان کرد: به تمامی صنوف اعلام شده که نمایندگان خود را به این شورا معرفی کنند و در اولین جلسه شورای صنفی در سال 95 نمایندگان تعیین خواهند شد و طبیعتا تا آن زمان، نمایندگان قبلی به کار خود ادامه خواهند داد.