فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

اعتراف عجیب کارگردان «هابیت»



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

«پیتر جکسون» گفت: واقعا نمی‌دانم موقع ساختن فیلم‌های «هابیت» چه غلطی می‌کردم!


پیتر جکسون کارگردان برنده جایزه اسکار اعتراف کرد که فیلم‌های «هابیت» را بدون آمادگی لازم و خط داستانی از پیش تعیین‌شده ساخته است.

این کارگردان نیوزیلندی در این‌باره گفت: موقع ساختن «هابیت» نمی‌دانستم چه غلطی دارم می‌کنم. به آن پروبال می‌دادم و داستان را همان‌طور که جلو می‌رفتیم، پردازش می‌کردم.

او همچنین اعتراف کرده که در بسیاری موارد، فیلمبرداری صحنه‌های این سه‌گانه سینمایی بدون فیلمنامه کامل ساخته می‌شده و او در جریان کار، آن را تکمیل می‌کرده است. این فیلمساز در دی‌وی‌دی پشت‌صحنه‌ای که همراه با فیلم «هابیت: نبرد پنج سپاه» ‌منتشر شده، از تفاوت فاحش بین نحوه ساخت سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» گفته و اشاره کرده که برای تولید اولین مجموعه فیلمش، سه سال و نیم صرف تحقیق و فراهم‌آوری شرایط مناسب کرده بود.

جکسون علاوه بر این اظهار کرد: من پس از کناره‌گیری «گیلرمو دل‌تورو» از پروژه، کارگردانی «هابیت» را پذیرفتم و تقریبا هیچ زمانی برای آمادگی پیش از شروع فیلمبرداری نداشتم و به یک‌باره وارد روزهایی با 21 ساعت کار سر صحنه شدم. نمی‌توانستم زمان را به یک سال و نیم قبل برگردانم و به طراحی فیلم بپردازم، چون آنچه من در ذهن داشتم با آنچه دل‌تورو در حال انجامش بود فرق داشت. این کار غیرممکن بود، بنابراین من فقط شروع کردم به فیلمبرداری، بدون تقریبا هیچ‌گونه آمادگی.

به گزارش گاردین، وی علت تأخیر چهارماهه اکران سومین بخش «هابیت» در دسامبر 2014 را نیز همین موضوع عنوان کرده است.

گرچه فیلم‌های «هابیت» در گیشه بین‌المللی به فروشی سه میلیارد دلاری رسید، اما هیچ‌وقت از لحاظ محبوبیت به «ارباب حلقه‌ها» نرسید. «نبرد پنج سپاه» در سایت‌های سینمایی «بدترین فیلم مورد نقد» لقب گرفت و 60 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌ها آن را «به ندرت حاوی ایده‌ای تازه» خواندند.

سه‌گانه «هابیت» که قسمت سوم آن در سال 2014 روی پرده سینماهای جهان رفت، به صورت سه‌بعدی و با سرعت بی‌سابقه 48 فریم بر ثانیه ساخته شد. طبق آمار ارائه‌شده، هزینه تولید این سه فیلم سه برابر بیش از سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» بود.

سه‌گانه «هابیت» در سبک حماسه‌ای فانتزی - ماجرایی براساس رمانی به همین نام نوشته «جی.آر.آر تالکین» بود. «یان مک‌کلن»، «اندی سرکیس» و «هیوگو ویوینگ» که در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» حضور داشتند، نقش‌های خود را در «هابیت» تکرار کردند. دو قسمت اول این سه‌گانه سینمایی به صورت یک‌جا در نیوزیلند و بیشتر بخش سوم نیز در همین کشور فیلمبرداری شد.

هنگامی که خبر ساخت مجموعه دوقسمتی «هابیت» در سال 2007 مطرح شد، هزینه ساخت این دو فیلم 150 میلیون دلار تخمین زده شد، اما پیتر جکسون این دو پروژه را به صورت پیاپی در نیوزیلند ساخت و کمپانی «برادران وارنر» را به ساخت قسمت سوم نیز متقاعد کرد.

اولین قسمت از این مجموعه با عنوان «هابیت: سفر غیرمنتظره» بالغ بر یک میلیارد دلار در گیشه جهانی فروخت و قسمت دوم «هابیت: نابودی اسماگ» در نهایت به فروش جهانی 958 میلیون دلار دست یافت. قسمت سوم و نهایی این فیلم نیز با عنوان «هابیت: نبرد پنج سپاه» با بودجه 250 میلیون دلاری در نهایت بیش از 955 میلیون دلار فروخت.

 

اخبار فرهنگی و هنری - سینما

 


ویدیو مرتبط :
اعتراف عجیب یک صهیونیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف عجیب کارگردان فیلم‌های ترسناک و ماورایی



فیلم‌های ترسناک و ماورایی ,  کارگردان

ام. نایت شیامالان که با فیلم‌های ترسناک و ماورایی مثل «حس ششم» شهرت دارد، در یک گفت و گو از فیلم‌های محبوبش سخن گفته است.
ام. نایت شیامالان یکی از کارگردان‌های نه‌چندان قدردیده سینماست؛ کسی دو فیلم اول او یعنی «کاملا بیدار» و «دعا با خشم» را اصلا به خاطر نمی‌آورد و شاید هم اصلا کسی آنها را ندیده باشد. همه او را با فیلم «حس ششم» به خاطر می‌آورند که سال 1999 ساخته شد و بسیاری او را آلفرد هیچکاک جدید یا استیون اسپیلبرگ جدید لقب دادند.

اما این توصیفات نتیجه نداد؛ او بعدا فیلم‌های ترسناک و ماورایی «نشانه‌ها»، «دهکده» و «بانو در آب» را ساخت که امیدها را ناامید کرد و هرچند گام بعدی‌اش با «رویداد» قابل‌تحمل و برای لحظاتی جذاب بود اما در یکی دو سال اخیر با «The Last Airbender» که تماشایش صبر بسیار می‌خواست دیگر همه را ناامید کرد. امسال او فیلم «پس از زمین» را آماده نمایش کرده و باید دید آیا این فیلم می‌تواند منتقدان و بینندگان را با او همراه کند یا خیر.

با توجه به کارنامه شیامالان باید حدس زد او علاقه بسیاری به فیلم علمی-خیالی، ترسناک و ماورایی دارد اما اینطور نیست. او در صحبت‌های اخیرش با فصلنامه «DGA» دست به اعتراف‌های جالبی درمورد فیلم‌های محبوبش زده است.

شیامالان 41 ساله شیفته فیلم مستقل «آخرین نمایش فیلم» ساخته پیتر باگدانویچ است و لحن معمایی آن را «جام مقدس گمشده» دنیای سینما توصیف می‌کند و بی‌صبرانه منتظر انتشار نسخه جدید و ترمیم‌شده آن است. او اعتراف می‌کند در یکی دو صحنه عاطفی «نشانه‌ها» از شیوه قاب‌بندی و استفاده از دوربین باگدانویچ استفاده کرده است.

این کارگردان درمورد سینمای مورد علاقه‌اش افزود: «بیشتر دوست دارم فیلم‌هایی بسازم که لحن در آنها مهم است و داستان واقعا نقشی ندارد. اما در واقعیت مشکل من این است که فیلم‌های من همیشه داستانی بوده‌اند و برای ساخت این فیلم‌ها تهیه کننده داشته‌ام. بیشتر مرا با ویژگی داستان‌محور بودن آثارم می‌شناسند در حالیکه خودم بیشتر فیلم‌های استنلی کوبریک یا میکل‌آنجلو آنتونیونی (به ویژه «آگراندیسمان») را دوست دارم.»

او درمورد نساختن فیلم‌هایی که دلش می‌خواهد گفت: «خب در دنیای امروز نمی‌شود با این فیلم‌های هستی‌گرایانه و غیرداستانی شکم خودتان و خانواده‌اتان را سیر کنید.»

«پس از زمین» با بازی ویل و جیدن اسمیت به زودی روی پرده می‌رود.
منبع:khabaronline.ir