فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

اطلاعیه شورای عالی تهیه‌کنندگان درباره همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای



 

شورای عالی تهیه‌کنندگان اعلام کرد در شرایطی که دادستان تهران هرگونه همکاری با کلیه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان را ممنوع اعلام کرده است‌، مدیرکل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه‌ای معاونت سینمائی همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای دارای مجوز را بلااشکال دانست.

به گزارش مهر، در آخرین نشست این شورا سخنان متناقض مدیرکل ارزشیابی معاونت سینمایی با دادستان تهران را که باعث بروز مشکلاتی در ارتباط‌های حرفه‌ای می‌شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دادستان تهران در سخنان خود هیچ شرط و یا مهملی برای همکاری قائل نشده،‌ اما مدیرکل ارزشیابی مجوز را شرط همکاری دانسته است.

در چنین شرایطی همکاری که شامل فروش فیلم‌، ارائه آگهی و برنامه‌سازی می‌شود،‌ تهیه کنندگان را در تقابل با دادستان تهران قرار خواهد داد. شورا اعلام داشت با توجه به اینکه به نظر می‌رسد هر دو مقام مسوول براساس اختیارات قانونی خود اعلام نظر کرده‌اند و اجرای نظر مسوول سینمایی به واکنش مقام قضائی خواهد انجامید‌، تصمیم گرفت تا موضوع را جهت روشن شدن وضعیت تهیه کنندگان پیگیری کنند.

در همین نشست ابراز امیدواری شد که دادستانی تهران با جلوگیری از پخش آگهی‌های ایرانی در تلویزیون‌های فارسی زبان ماهواره‌ای عملا به تعطیلی آنها و در نتیجه جلوگیری از سرقت فیلم‌های سینمایی ایران کمک نماید.

در آغاز این نشست که با حضور نمایندگان مجمع فیلم‌سازان،‌ انجمن تهیه کنندگان مستقل و کانون تهیه کنندگان سینمای ایران تشکیل شد‌، پس از سخنان پیش از دستور نمایندگان تشکل‌های صنفی‌، رئیس شورای عالی از برگزاری مراسم پایانی،‌ پانزدهمین جشن سینمای ایران قدردانی کرد. مقرر شد تا مراتب تشکر و قدردانی شورای عالی از زحمات کیومرث پوراحمد دبیر‌،‌ مازیار میری، دبیر اجرائی و دیگر تلاشگران و کوشندگان جشن اعلام گردد.

در ادامه نشست دو تن از اعضای شورای عالی از اقدامات دفتری به نام امور بین الملل در معاونت سینمایی صحبت کرده و اعلام داشتند که این دفتر فیلم‌ها را بدون اجازه رسمی و هماهنگی با تهیه کننده جهت نمایش در هفته‌های فیلم خارج از کشور برنامه ریزی می‌کند نکته جالب اینکه کارمندان این دفتر که ظاهرا کارمندان بخشی از معاونت سینمایی هستند این حقوق مادی و معنوی تهیه کنندگان بخش خصوصی را به رسمیت نمی‌شناساند. چرا که ابتدا فیلم ها را برنامه می‌کنند و سپس به تهیه کنندگان فیلم اعلام می‌نمایند در مواردی که تهیه کننده اعلام داشته به دلایلی و از جمله قرار داد بین المللی فیلم امکان همکاری ندارد‌، گفته شده که فیلم را از بازار تهیه می‌کنیم و حتی تهدید کرده‌اند که فیلم را اجازه پخش بین‌الملل نمی‌دهند.

شورای عالی ضمن ابراز تاسف از چنین رفتارهای غیرقانونی مقرر داشت تا اولا موضوع به اطلاع معاونت سینمایی برسد و از ایشان خواسته شود که به کارکنان چنین بخشی آموزش‌های لازم در جهت شناخت حقوق مالکان فیلم و نحوه‌ی رفتار با تهیه کنندگان سینمای ایران داده شود ثانیا شورای عالی به معاونت سینمایی اعلام نماید در صورتی که دفاتر و یا مسوولیت‌های جدیدی به کار مشغول می‌شوند که سابقه نداشته است مسئولیت این دفاتر و وظایف آنها به تهیه کنندگان سینمای کشور اعلام گردد..../مهر


ویدیو مرتبط :
شورای عالی فضای مجازی و بازاریابی شبکه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی در جلسه شورای عالی فضای مجازی: تسهیل استفاده مردم از امکانات فضای مجازی و شبکه‌‌های اجتماعی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهور گفت: تسهیل دسترسی و استفاده مردم از امکانات فضای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی و همزمان مقابله با سوء استفاده از تبادل اطلاعات و آسیب‌های آن باید مورد اهتمام باشد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی شامگاه شنبه و در جلسه شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به حجم قابل توجه سهم شرکت‌های بزرگ ارتباطی در اقتصاد بین‌المللی و نقش بسترهای اطلاعاتی در توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی اظهار داشت: استفاده بهینه از فرصت های ارتباطی؛ علاوه بر مزایای اقتصادی، دسترسی متوازن به اطلاعات و خدمات الکترونیک، کاهش فساد در نظام اداری و هزینه‌ها و بهبود ترافیک و حفظ محیط زیست را نیز به همراه خواهد داشت.

رییس جمهور تعیین روش‌ها و استانداردهای کارآمد و هوشمند برای استفاده سالم و بهره‌گیری از ابعاد فرهنگی و اقتصادی فضای مجازی و در عین حال مراقبت نسبت به آسیب‌های فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.

روحانی تشویق استعدادهای جوان و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در فضای رقابتی را لازم دانست و مأموریت صندوق شکوفایی و نوآوری در این زمینه را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به تحول‌های ارتباطی و فرصت‌هایی که فناوری‌های اطلاعاتی ایجاد کرده است، تأکید کرد: تسهیل دسترسی و استفاده مردم از امکانات فضای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی و همزمان مقابله با سوء استفاده از تبادل اطلاعات و آسیب‌های آن باید مورد اهتمام باشد.

در این جلسه همچنین سیاست‌های مربوط به حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور با بهره‌گیری از فرهنگ ایرانی – اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

اخبار سیاسی - فارس