فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

اسکار 2014: نامزدهای بازیگران نقش مکمل زن


سالی هاوکینز، جنیفر لارنس، لوپیتا نیونگ او و جون اسکویب نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن اسکار 2014 هستند.

 
 
 
 
صبح بخیر: نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن اسکار 2014 معرفی شدند.

به گزارش صبح بخیر به نقل از BBC word؛ سالی هاوکینز، جنیفر لارنس، لوپیتا نیونگ او و جون اسکویب نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن اسکار 2014 هستند.

سالی هاوکینز، ۳۷ ساله: جاسمین غمگین

 



شخصیت او در فیلم: او نقش خواهر قهرمان اصلی داستان را بازی می کند که در زندگی بدبیاری بزرگی آورده است.

سابقه در جوایز اسکار: این اولین نامزدی این بازیگر انگلیسی برای جوایز اسکار است. ولی او به خاطر همین نقش در جوایز بفتا و گلدن گلوب نیز نامزد شده بود. او در سال ۲۰۰۹ به خاطر ایفای نقش پاپی در فیلم مایک لی به نام "بی غم" جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش اصلی را دریافت کرد.

نظر منتقدان: دیوید ادلستاین در مجله نیویورکر می نویسد:" تماشاگر هیچگاه نمی تواند نقش آفرینی سالی هاوکینز را پیش بینی کند. او برخلاف کیت بلانشت می تواند به سادگی خود را به حماقت بزند، خام رفتار کند و بدون مقدمه و بالفعل باشد."

جنیفر لارنس ، ۲۳ ساله: کلاهبرداری آمریکایی



شخصیت او در فیلم: او نقش روزالین، زن جوان اروینگ روزنفلد ( با بازی کریستین بیل) را ایفا می کند. شخصیت وی براساس زندگی واقعی همسر جوان یک کلاهبردار که در عالم واقعیت با اف بی آی همکار کرده بود، نوشته شده است.

سابقه در جوایز اسکار: او در حال حاضر از دختران طلایی هالیوود است و این سومین نامزدی وی در جوایز اسکار است. او در سال ۲۰۱۰ به خاطر بازی در فیلم "زمستان استخوان سوز" در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول نامزد شد و در سال ۲۰۱۲ هم به خاطر فیلم "دفترچه امید بخش" که همکاری دیگری با دیوید او راسل کارگردان کلاهبرداری آمریکایی بود ، جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

نظر منتقدان: لیام لیسی در روزنامه گلوب اند میل می نویسد:" در فیلمی پر ماجرا که مثل یک بطری شامپاین پر از حباب و آماده ترکیدن است ، جنیفر لارنس در هر صحنه ای که حاضر می شود در این بطری آماده انفجار را باز می کند. بازی همه هنرپیشه های این فیلم و به خصوص جنیفر لارنس جای تقدیر دارد. او در حال حاضر مهم ترین پرنسس هالیوود جلوی دوربین است."

لوپیتا نیونگ او، ۳۱ ساله: ۱۲ سال بردگی



شخصیت او در فیلم: او نقش پتسی یک دختر برده را که در یک مزرعه پنبه کار می کند بازی می کند.

سابقه در جوایز اسکار: این اولین حضور وی در جوایز اسکار و اولین بازی او در یک فیلم بلند است. او قبلا در سریالهای تلویزیونی در کشور کنیا بازی می کرده است.

نظر منتقدان: پیتر تراورس در مجله رولینگ استون می نویسد:"لوپیتا نیونگ او از یک خانواده کنیایی و یک هنرپیشه جوان است که نقش خود را در این فیلم با وقار و استحکام بازی می کند."

جولیا رابرتز، ۴۶ ساله: ماه اوت : شهرستان اوسیج

 


شخصیت او در فیلم: او نقش یکی از دختران خانواده را ایفا می کند که مادر بیمار آنها که به مصرف داروی معتاد است پس از گم شدن پدرشان آنها را به خانه فرا می خواند.

سابقه در جوایز اسکار: جولیا رابرتز تاکنون چهار بار در جوایز اسکار نامزد شده است . در سال ۱۹۹۰ به خاطر فیلم "مگنولیاهای فولادین" در بخش بازیگر زن نقش مکمل، در سال ۱۹۹۱ به خاطر فیلم "زن زیبا" در بخش بازیگر زن نقش اصلی نامزد شد و در سال ۲۰۰۱ به خاطر فیلم "ارین براکوویچ " جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی را دریافت کرد.

نظر منتقدان: کلودیا پویج در روزنامه یو اس آ تودی می نویسد: "این نقش از نظر عاطفی پخته ترین و چندلایه ترین بازی جولیا رابرتز است."

جون اسکویب ، ۸۱ ساله: نبراسکا




شخصیت او در فیلم: او نقش همسر شخصیت اصلی فیلم را بازی می کند.

سابقه در جوایز اسکار: جون اسکویب یک هنرپیشه موفق و معتبر تئاتر و این اولین نامزدی وی در جوایز اسکار است. شاید نزدیک ترین تماس وی با جوایز اسکار را بتوان بازی وی در فیلم "درباره اشمیت" تلقی کرد . این فیلم محصول سال ۲۰۰۲ بود و دو بازیگر اصلی آن جک نیکلسون و کتی بیتس در اسکار آن سال نامزد شدند.

نظر منتقدان: میک لاسال در روزنامه سانفرانسیسکو کرونیکال می نویسد: "نقشی که جون اسکویب در این فیلم بازی می کند یک شخصیت بسیار موثر است هر چند گاهی به شکل خنده داری موقعیت و زندگی این شخصیت بسیار نامطلوب می شود. اما از روی اراده و لطافت طبع وی در نهایت می توان دریافت که او در حقیقت همان زن زیبا و جذابی است که قهرمان داستان سالها پیش با وی ازدواج کرده است."


ویدیو مرتبط :
اسکار بهترین نقش مکمل زن(پوشش اصلاح شد لطفا حذف نکنید)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسکار 2014: نامزدهای بازیگران نقش مکمل مرد


بردلی کوپر، برکات عبدی، مایکل فسبندر، جونا هیل، جیرد لیتو نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اسکار 2014 هستند.

 
 
 
 
 صبح بخیر: نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در اسکار 2014 معرفی شدند.

به گزارش صبح بخیر به نقل از BBC world؛
بردلی کوپر، برکات عبدی، مایکل فسبندر، جونا هیل، جیرد لیتو نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اسکار 2014 هستند.

بردلی کوپر ، ۳۹ ساله: کلاهبرداری آمریکایی



شخصیت او در فیلم: او نقش یک مامور یکدنده اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا را بازی می کند که برای به دام انداختن یک سیاستمدار فاسد در ایالت نیوجرسی دو کلاهبردار حرفه ای را به خدمت می گیرد.

سابقه در جوایز اسکار: او فقط یک بار در سال ۲۰۱۲ ، برای ایفای نقش یک معلم مدرسه که از مشکل روحی دو قطبی رنج می برد، در فیلم "دفترچه امید بخش" در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول نامزد شد.

نظر منتقدان: استیون رئا در روزنامه فیلادلفیا نوشت:" اینکه بردلی کوپر با آن همه مو و ریش و لباسهای مد دهه هفتاد توانسته به خوبی نقش خود را بازی کند نشان می دهد که از تبار هنرپیشگان واقعی است. علاوه بر همه اینها بازی او احساس بیم و بلندپروازی زیادی را به میدان می آورد."

برکات عبدی، ۲۸ ساله: کاپیتان فیلیپس



شخصیت او در فیلم: او نقش فرمانده یک گروه از دزدان دریایی سومالیایی به نام عبدالولی موسه را بازی می کند که یک کشتی باربری آمریکایی که ناخدای آن کاپیتان فیلیپس است را می ربایند.

سابقه در جوایز اسکار: کاپیتان فیلیپس اولین فیلم برکات عبدی است. او فرزند یک معلم مدرسه است و در سن هفت سالگی به خاطر جنگ از سومالی گریخت و تا قبل از انتخاب وی توسط کارگردان فیلم در آمریکا به رانندگی مشغول بود.

نظر منتقدان: پیتر تراورس در مجله رولینگ استون می نویسد: "عبدی استثنایی، مهاجری اهل شهر موگادیشو که از چند سال پیش در آمریکا زندگی می کند، هیچگاه در زندگی خود بازیگری نکرده بود. با این وجود در برخی از صحنه های فیلم در برابر تام هنکس قدرتنمایی می کند. باید قدرت و شجاعت نهفته در این جسم لاغر و نحیف را جدی گرفت."

مایکل فسبندر، ۳۶ ساله: ۱۲ سال بردگی



شخصیت او در فیلم: او نقش یک مالک و برده دار مردم آزار و بی رحم به نام ادوین اپس را بازی می کند که نمی تواند نژادپرستی خود را با عاطفه اش نسبت به یکی از دختران برده آشتی دهد.

سابقه در جوایز اسکار: این نخستین بار است که نامزد اسکار می شود.

نظر منتقدان: پل مک اینس در روزنامه گاردین می نویسد: "مایکل فسبندر در ایفای این نقش بسیار عالی است. هر چند که در هر لحظه ای از فیلم می تواند به خشونت متوسل شود ولی اعتماد به نفس و اطمینان وی به قدرتش محصول ویژگیهای آن دوره تاریخی است. شخصیتی که وی نقش آن را ایفا می کند به فاصله کوتاهی از حلق آویز کردن یک زن برده می تواند برای آرامش دادن به یک دوست، وی را در آغوش بگیرد."

جونا هیل، ۳۰ ساله: گرگ وال استریت




شخصیت او در فیلم: او نقش یک دلال بازار بورس را بازی می کند که به شدت به مواد مخدر و عیاشی معتاد است. او به قهرمان داستان که لئوناردو دی کاپریو نقش او را بازی می کند در کلاهبرداری‌های بازار بورس کمک می کند.

سابقه در جوایز اسکار: او در سال ۲۰۱۲ برای فیلم مانی بالساخته برد پیت در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد شد.

نظر منتقدان: دیمون وایس در مجله امپایر می نویسد: "جونا هیل نقش دستیار کلاهبردار بزرگ وال استریت را بازی می کند، فردی عیاش و بی خیال با دندانهای سفید و درشت که بدون اینکه حتی به کاریکاتور نگاهی بیاندازد می تواند بزرگترین خنده ها را تحویل دوربین بدهد."

جیرد لیتو، ۴۲ ساله: کلوپ مشتریان دالاس



شخصیت او در فیلم: او نقش یک زن ترانس به نام رایون را بازی می کند که به بیماری ایدز مبتلا است. وی همراه با قهرمان اصلی داستان تلاش می کنند که داروهای کنترل بیماری ایدز را به صورت قاچاق از خارج از کشور وارد کنند.

سابقه در جوایز اسکار: لیتو به خاطر موفقیت گروه موسیقی خود به نام "سی ثانیه تا مریخ" تاکنون جوایز ام تی وی متعددی را برده است ولی این اولین باری است که برای جوایز اسکار نامزد می شود.

نظر منتقدان: دیوید رونی در خبرگزاری هالیوود می نویسد: "خیلی ساده می توان گفت که بازی جیرد لتو عالی است. او کاملا در نقش این شخصیت فرو رفته و در چهره ای که از آن زن نشان می دهد که در آن هیچ اثری از کلیشه و یا اغراق نیست."