فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

اسکار دلا رنتا، طراح لباس آدم معروف ها!



اخبار فرهنگی و هنری - اسکار دلا رنتا، طراح لباس آدم معروف ها!

اسکار دلا رنتا، یکی از طراحان برجسته دنیای مد به شمار می‌رفت که چهار بانوی نخست آمریکا، ده‌ها هنرپیشه هالیوود و مجری‌های سرشناس تلویزیونی از جمله اپرا وینفری، آنجلینا جولی، سارا جسیکا پارکر و ایمی آدامز از مشتریان طرح‌های شیک، ساده و چشمگیر وی بودند.

اسکار دلا رنتا، یکی از طراحان برجسته دنیای مد به شمار می‌رفت که چهار بانوی نخست آمریکا، ده‌ها هنرپیشه هالیوود و مجری‌های سرشناس تلویزیونی از جمله اپرا وینفری، آنجلینا جولی، سارا جسیکا پارکر و ایمی آدامز از مشتریان طرح‌های شیک، ساده و چشمگیر وی بودند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,اسکار دلا رنتا طراح لباس

 

گفته می‌شود کسی که آنا وینتور، سردبیر مجله سرشناس ووگ را متقاعد کرد تا تصویر هیلاری کلینتون را بر جلد این مجله معتبر منتشر کند، اسکار دلا رنتا بود. یکی از آخرین طرح‌های وی که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و با نقدهای مثبت روبرو شد، لباسی بود که وی برای عروسی امل علم‌الدین با جرج کلونی طراحی کرد.


سال گذشته دلا رنتا دست به کاری خلاف معمول زد و هیچ چهره سرشناسی را به نمایش مدش در چارچوب هفته مد نیویورک دعوت نکرد. این اقدام وی به شدت خبرساز شد. زمانی که دلیل این کار را از دلا رنتا پرسیدند، پاسخ داد: «آنها با حضورشان در نمایش مد توجه همه را از نکته اصل کاری که همان نمایش لباس‌هاست، منحرف می‌کنند.» او سپس اضافه کرده بود که بهتر است تماشاگران آدم‌های حرفه‌ای، روزنامه‌نگاران یا خریداران باشند، تا چهره‌هایی که صرفا مشهور هستند.


اسکار دلا رنتا، در سال جاری میلادی در سن ۸۲ سالگی درگذشت. بر اساس گزارش‌ها دلا رنتا در خانه‌اش در کانتیکت درگذشت. علت مرگ او اعلام نشده، با این حال به احتمال زیاد با بیماری سرطانش مرتبط بوده که در سال ۲۰۰۶ تشخیص داده شد. اسکار دلا رنتا در سال ۱۹۳۲ در جمهوری دومنیکن به دنیا آمد و برای آموختن نقاشی در ۱۸ سالگی راهی مادرید، پایتخت اسپانیا شد.


اما خیلی زود دلبسته طراحی لباس و مد شد و همکاری خودش را با کریستوبال بالنسیاگا، طراح اسپانیایی آغاز کرد.دلا رنتا در دهه ۱۹۶۰ پس از آنکه جکی کندی، همسر جان اف کندی رئیس جمهور وقت آمریکا مرتب لباس‌هایی با طراحی او را پوشید، شهرت یافت.او چند سال بعد مزون لباس خود را راه انداخت و بعدها عطر و زینت آلات هم عرضه کرد. دلا رنتا از شورای طراحان مد آمریکا برای یک عمر دستاورد هنری جایزه گرفت.


مبارزه طولانی با سرطان
اسکار دلا رنتا در سال ۱۹۳۲ در خانواده‌ای مرفه در سانتو دومینگو، پایتخت جمهوری دومینیکن متولد شد. پدرش می‌خواست تا او در شرکت بیمه‌ای مشغول به کار شود که در مالکیت خانواده بود، اما اسکار دلا رنتا از این کار سرباز زد. او سال ۲۰۱۲ در مراسمی با یادآوری آن زمان گفت: «من نمی‌توانستم خودم را در حال فروختن بیمه تصور کنم. برای همین اول از همه به سراغ تحصیل در رشته هنر رفتم. اگر آن زمان به پدرم می‌گفتم که قصد دارم طراح مد شوم، در جا سکته می‌کرد.»


دلا رنتا برای تحصیل در رشته هنر به دانشگاه مادرید رفت، اما اندکی بعد وارد دنیای مد شد و دست به تجربه‌اندوزی در آتلیه‌های مد در پاریس و نیویورک زد. در دهه ۱۹۶۰ او کار طراحی لباس تحت نام خودش را آغاز کرد و آهسته و پیوسته آتلیه مد اسکار دلا رنتا را نام و اعتبار بخشید. به نوشته نیویورک تایمز، سود تجاری خانه مد اسکار دلا رنتا تنها در عرض دهه گذشته دو برابر شده و بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار بوده است.


در سال ۲۰۰۶ پزشکان ابتلا به سرطان را در اسکار دلا رنتا تشخیص دادند. از آن زمان سرپرستی خانه مد وی پس از مرگش به یکی از موضوعات مطرح تبدیل شد. او اندکی پیش از مرگ از انتصاب پیتر کاپینگ به عنوان مدیر هنری جدید خانه مد اسکار دلا رنتا خبر داد.


اسکار دلا رنتا که سال‌ها پیش تابعیت آمریکایی نیز گرفته بود، دو بار ازدواج کرد. او پس از درگذشت همسر اولش در سال ۱۹۸۳، با آنته انگل‌هارت، طراح آلمانی ازدواج کرد.
بسیاری از چهره‌های معروف از جمله تیلور سوئیفت، خواننده آمریکایی و گلوریا استفان، خواننده آمریکایی کوبایی‌الاصل نسبت به درگذشت اسکار دلا رنتا واکنش نشان داده‌‌ و ضمن ابراز تأسف از این واقعه از وی و آثارش در شبکه‌های اجتماعی با ستایش یاد کرده‌اند.

اخبار فرهنگی و هنری - برترین ها


ویدیو مرتبط :
ویژگی های طراح لباس - محمد جواد صدق آمیز - مد و لباس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی با طراح لباس 10 ساله



 

آشنایی با طراح لباس 10 ساله

 


درحالیکه دختران همسن و سال او کارتن تماشا می کردند و مشغول عروسک بازی بودند، اما سسیلیا کاسینی مجله های مد مطالعه می کرد و طرز دوخت لباس را یاد می گرفت. و اکنون، در سن 10 سالگی، سسیلیا طراح لباسهای کودک است.

 

 

آشنایی با طراح لباس 10 ساله

 


سسیلیای کالیفرنیایی، وقتی 5 سالش بود، کارش را به عنوان یک طراح مد و لباس شروع کرد. او لباسی برای خواهر کوچکش بدون اینکه کسی نظارت داشته باشد برید و دوخت. در ششمین سال تولدش، چرخ خیاطی خرید و به یادگیری و آموزش خیاطی پرداخت. در سن 7 سالگی، نامه ای به طراح موردعلاقه اش، کوکو شانل، نوشت، و در سن 8 سالگی لوگوی خودش را طراحی کرد.

 

 

آشنایی با طراح لباس 10 ساله

 


اگر بگوییم سسیلیا از همان دوران کودکی بسیار خلاق بود بیجا نگفته ایم، اما سال گذشته یک استراحت طولانی به خودش داد. بعد از آن در یک شوی لباسی که برگزار کرده بود، تعداد بالایی از لباسهایش را فروخت. همه چیز از همان جا شروع شد و الان سسیلیا بدون اینکه پشتوانه ای داشته باشد، مدیریت کارهایش را به عهده گرفته است.

 

 

آشنایی با طراح لباس 10 ساله

 

 

آشنایی با طراح لباس 10 ساله

 


هرچه می گذرد، سسیلیا کاسینی و ایده ها و طرحهایش شهرت بیشتری کسب می کنند. همچنین او یک وب سایت راه انداخته که افراد می توانند طرحهای او را ببینند و به صورت آنلاین سفارش دهند.