فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

استفاده از شهرت بازیگری برای نمایش آثار تجسمی



اخبار,اخبار فرهنگی,هنرهای لاله اسکندری,آثار تجسمی لاله اسکندری

 

اخبار فرهنگی - استفاده از شهرت بازیگری برای نمایش آثار تجسمی

لاله اسکندری: من بیشتر از اینکه خودم را بازیگر بدانم، یک نقاش و گرافیست می‌دانم، چون آموزه‌هایم در این حوزه بیشتر است.

 لاله اسکندری که در کنار بازیگری، حرفه‌ی اصلی خود یعنی هنر تکنیک موزاییک را نیز دنبال می‌کند، معتقد است که شهرت بازیگری پیوندی بین این حرفه و هنر تکنیک موزاییک است.
 
این بازیگر در گفت‌و‌گو با ایسنا، ضمن بیان مطلب بالا عنوان کرد: آنچه که برای من پیوندی میان بازیگری و هنر تکنیک موزاییک بود و اتفاقات خوبی را برای من باعث شد، این بود که از شهرت بازیگری‌ام در نمایش آثار تجسمی استفاده کردم و در واقع نمی‌توان این شهرت را نادیده گرفت.
 
وی تأکید کرد: قطعا اگر بازیگر نمی‌بودم، شاید آثارم در حوزه هنرهای تجسمی کمتر دیده می‌شد و در واقع شهرت، نقطه‌ی تلاقی این دو حرفه برای من بود، چون برای دیده شدن باید خیلی تلاش کرد ولی از آنجا که من راه را در حوزه بازیگری طی کرده‌ بودم، یک نوع میان‌بر برای من محسوب می‌شد.
 
اسکندری همچنین ادامه داد: من بیشتر از اینکه خودم را بازیگر بدانم، یک نقاش و گرافیست می‌دانم، چون آموزه‌هایم در این حوزه بیشتر است؛ در حرفه بازیگری آثار خیلی زود دیده می‌شوند و خیلی زود می‌توان به شهرت رسید ضمن اینکه نسبت به هنرهای دیگر در دسترس‌تر است. در حالی که شاید یک نقاش باید سالیان سال کار کند تا بعدها به یک چهره شناخته شده تبدیل شود.
 
او اظهار کرد: در بازیگری کمتر از یک سال شهرت به دست می‌آید و کل یک کشور آن فرد را می‌شناسند به همین دلیل جنس شهرت، رسیدن به موفقیت‌ها و کسب تجربه نیز در این دو حرفه متفاوت است.
 
این بازیگر همچنین در پاسخ به این پرسش که کار کردن در کدام یک از این دو حرفه را سخت‌تر می‌داند؟ عنوان کرد: هر کدام سختی‌های خودش را دارد؛ ضمن اینکه سختی‌های دنیای بازیگری متفاوت‌تر است، اما معتقدم هر فردی اگر به کارش در هر زمینه‌ای علاقه داشته باشد و عاشق کارش باشد سختی‌هایش را هم تحمل می‌کند، برای من هر کدام از این دو هنر جذاب است و دوست دارم که بتوانم همچنان در این دو حوزه فعالیت کنم.

اسکندری درباره‌ی چگونگی ورود خود به عرصه هنر موزاییک نیز توضیح داد: من فارغ‌التحصیل رشته گرافیک هستم و این کار را در دوران آموزش نقاشی یاد گرفتم ، تاکنون نیز پنج پروژه را کار کرده‌ام و همیشه دوست داشتم فضای شهر را از حالت خاکستری خارج کنم، با اینکه همه به من می‌گفتند وارد این کار نشوم چرا که سخت و مردانه است، قبول نکردم.

 

آخرین کار موزاییک لاله اسکندری با عنوان «کهکشان راه شیری» در تونل زیرگذر از حکیم کردستان فردا 29 اردیبهشت رونمایی می‌شود. همچنین آخرین کار تلویزیونی او سریال «دولت خفی» است که برای شبکه دو سیما ساخته شده است.

 

اخبار فرهنگی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
دومین حراج آثار هنرهای تجسمی خیریه رعد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایش آثار تجسمی برگزیده جوانان ایرانی



 

 

نمایش آثار تجسمی برگزیده جوانان ایرانی در کشورهای اروپایی و آسیایی

 

نمایش آثار تجسمی برگزیده جوانان ایرانی در کشورهای اروپایی و آسیایی -نمایشگاه مشترکی از آثار برگزیده جشنواره های جوان ایرانی و هنرهای تجسمی جوان در کشورهای اروپایی و آسیایی به نمایش گذاشته می شود.



نمایشگاه مشترکی از آثار برگزیده جشنواره های جوان ایرانی و هنرهای تجسمی جوان در کشورهای اروپایی و آسیایی به نمایش گذاشته می شود.

غلامرضا منتظری، مدیرکل ارشاد گلستان و دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوان در مورد برگزاری نمایشگاه خارجی به خبرنگار مهر گفت: یکی از برنامه های ما برگزاری نمایشگاه خارجی از آثار برگزیده این جشنواره است.

وی افزود: چون نمایشگاه هنرهای تجسمی جوان و جوان ایرانی تقریبا به صورت همزمان با یکدیگر برگزار می شوند و به یک قشر یعنی طبقه جوان اختصاص دارند، با سازمان ملی جوانان که برگزارکننده جشنواره جوان ایرانی است به توافق رسیدیم نمایشگاه مشترکی از گزیده آثار هر دو نمایشگاه را در کشورهای دیگر داشته باشیم .

منتظری همچنین در مورد کشورهای خارجی که قرار است آثار در آنها نمایش داده شود، ابراز داشت: هشت کشور اروپایی و آسیایی مدنظر ما هستند که مذاکراتی با آنها انجام داده ایم و تقریبا توافق های اولیه نیز صورت گرفته است اما چون هنوز به توافق نهایی نرسیده ایم، بعد از انعقاد قرارداد اسامی کشورها را اعلام می کنیم.

هفدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان از ۲۲ تا ۲۴ تیر در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار می شود. جشنواره جوان ملی ایرانی نیز از ۱۶ تیر در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد.... / خبرگزارى مهر