فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

از هالیوود تا ایران؛ سه گانه «محمد (ص)»


اسکات اندرسون طراح سرشناس جلوه‌های ویژه در هالیوود که یک جایزه اسکار در کارنامه دارد، معتقد است فیلمی مانند «محمد (ص)» می‌تواند صنعت سینمای ایران را تغییر ‌دهد.

اسکات اندرسون طراح سرشناس جلوه‌های ویژه در هالیوود که یک جایزه اسکار در کارنامه دارد، معتقد است فیلمی مانند «محمد (ص)» می‌تواند صنعت سینمای ایران را تغییر ‌دهد.

مرحله پیش تولید پروژه سینمایی «محمد(ص)» همچنان ادامه دارد و قرار است به زودی فیلمبرداری آن نیز آغاز شود.

طبق اعلام روابط عمومی این فیلم  طی هفته‌ گذشته سرپرست‌های گروه‌های مختلف فنی و هنری به ‌همراه مجید مجیدی کارگردان فیلم، در آخرین سفر مرحله‌ پیش‌تولید از لوکیشن‌های درنظرگرفته‌شده در حوالی بندرلنگه، عسلویه و کرمان بازدید کردند و در هر لوکیشن به ارزیابی نهایی محل و ثبت تصویری موقعیت پرداختند.

در پایان این مجموعه سفرها، جلسه‌‌‌ای با حضور متصدیان دپارتمان‌های مختلف فیلم برگزار شد. در این جلسه که نزدیک به شش ساعت به‌ طول انجامید، گروه تهیه و تولید، گروه کارگردانی، گروه فیلمبرداری، گروه طراحی صحنه و گروه جلوه‌های ویژه حضور داشتند.

بخش عمده‌ای از مباحث این جلسه مربوط به ایجاد هماهنگی‌ بین اسکات اندرسون طراح جلوه‌های تصویری با دیگر دپارتمان‌های فیلم بود که بر اساس بازدید مجدد از لوکیشن‌ها باید در مشاوره با کارگردان فیلم به تصمیم‌گیری نهایی در مورد شکل قطعی سکانس‌های مورد نظر و کیفیت اجرای جلوه‌های ویژه در آنها دست می‌یافتند.

اندرسون درمورد طراحی سکانس‌های فیلم، گفت: «در میان حوادث اصلی فیلم، بخش مربوط به حرکت لشکر ابرهه و جمع‌شدن آدم‌ها پیش از حمله‌ به مکه و حمله‌ی پرنده‌ها [ابابیل] خیلی عظیم است. هم‌چنین کار دهکده‌ ماهی‌گیرها برای ما خیلی خیلی بزرگ است، چون کار با آب در هر نوع طراحی جلوه‌های ویژه‌ دشوار است. هردوی این سکانس‌ها کار تکنیکی و کار خلاقانه‌ی زیادی می‌خواهد. درحال حاضر، این دو سکانس کارهای اصلی ما هستند.»


ویدیو مرتبط :
سه گانه پدر ایران، فرزند ایران، وخشور ایران/کتابنامه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض دولت های لیبی، اردن، مراکش، کویت و لبنان: ایران به اشغال جزایر سه گانه پایان دهد!



اعتراض دولت های لیبی، اردن، مراکش، کویت و لبنان: ایران به اشغال جزایر سه گانه پایان دهد!/کویت سفیر خود را از تهران فراخواند

در حالی که وزارت خارجه از خود در مقابل اعتراضات بی جا کشورهای مختلف عربی واکنش نشان نمی دهد، دولت های عربی از محکوم کردن! سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی دست بر نمی دارند.

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که وزارت خارجه از خود در مقابل اعتراضات بی جا کشورهای مختلف عربی واکنش نشان نمی دهد، دولت های عربی از محکوم کردن! سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی دست بر نمی دارند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، دولت های  لیبی، لبنان، اردن، کویت و مراکش سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی را محکوم کرده و آن را تحریک آمیز! خوانده اند.

 

اردن

یک سخنگوی وزارت خارجه اردن در این خصوص گفت: "دولت اردن همبستگی کامل خود با امارات را در مورد جزایر سه گانه اعلام می دارد و خواستار حل و فصل سریع آن از طریق مذاکره است"

وی افزود: "اردن از درخواست امارات مبنی بر بازگرداندن جزایر سه گانه که توسط ایران اشغال شده حمایت می کند"

 

لیبی

دولت لیبی در بیانیه ای اورده است: "اقدام اخیر احمدی نژاد غیرقابل توجیه و جلوگیری از تلاش های صلح امیز  برای حل موضوع جزایر امارات است"

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از ایران تقاضا داریم که از ایجاد چنین شرایطی که موجب افزایش تنش در منطقه و تاثیر منفی در روابط اعراب و ایران می شود خودداری کند"

دولت لیبی در ادامه این بیانیه خواستار حل مسئله ی جزایر از طریق مذاکره شد.

 

مراکش

وزارت خارجه مراکش ضمن محکوم کردن سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی اعلام کرد: "سفر رئیس جمهور ایران اقدامی تحریک امیز و مغایر با طرح ها و تلاش های امارات برای حل و پایان دادن به مسئله ی اشغال جزایر است"

در ادامه بیانیه وزارت خارجه مراکش آمده است: "ما همبستگی کامل خود با امارات اعلام می داریم"

 

کویت

خالد سلیمان اجرالله، معاون وزیر خارجه کویت گفت: "فراخواندن سفیر کویت از تهران پاسخ و واکنشی به سفر احمدی نژاد به جزیره ابوموسی بود"

 

مصر

حسین حریدی، معاون سابق وزیر خارجه مصر سفر احمدی نژاد را "تحریک امیز" خواند و آن را تهدیدی برای امارات و دیگر کشورهای حلیج فارس عنوان نمود!

 

لبنان

مقیانی نخست وزیر لبنان هم دیدار با سفر ایران در این کشور، از سخنان احمدی نژاد در جزایر ابوموسی گلایه کرد./انتخاب