فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ارایه کارنامه درخشان مسؤولین و هدر رفتن ۴ میلیارد پول!



 

 ارایه کارنامه درخشان مسؤولین و هدر رفتن ۴ میلیارد پول!

 

 این داستان اتفاق نامیمونی است که بارها از سوی اهالی سینما تذکر داده شده، اما ظاهراً ارائه کارنامه ای مبنی بر اینکه چه تعداد فیلم اکران شده، از اینکه گردش مالی سینمای ایران چقدر بوده است برای مسؤولین اهمیت ویژه تری داشته است!

اکران ۱۴ فیلم همزمان در سالن های محدود تهران که بیش از نیمی از آنها استاندارد نبوده و مخاطب سینما تمایلی برای رفتن به آن سالن ها ندارد، پدیده ای شگفت انگیز است!

اما با یک حساب سر انگشتی می توان به بررسی وضعیت مالی سینمای ایران پرداخت و دید که در چنین شرایطی چه بلایی بر سر سینمای ایران می آید:

اگر میزان بودجه هزینه شده برای تولید هر فیلم را به طور میانگین ۳۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم (البته برخی فیلم ها هزینه ۸۰۰ میلیونی هم داشته اند!)، با احتساب ۱۴ فیلم اکران جدید، حدود ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه (بخش خصوصی و دولتی) روی پرده اکران است؛ که چرخه اقتصاد سینما را در مقطعی تشکیل می دهند.

اما در چنین شرایطی که فقط ۵ فیلم می توانند سرگروه پیدا کنند و مابقی به صورت آزاد و حتی بدتر از آن تک سانس اکران می شوند، اگر فرض کنیم هر فیلم در بهترین و ایده آل ترین حالت، ۲۰۰ میلیون تومان فروش کند، فروش مجموع آثار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خواهد شد؛ که از این مبلغ نیمی از آن یعنی ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهم سینماداران می باشد.

اما نیمی دیگر از مبلغ باقی مانده نیز باید هزینه تبلیغات شود (تا فروش ۲ میلیارد و اندی صورت گرفته باشد)، که ماحصل و باقیمانده سهم تهیه کننده برای ۱۴ فیلم، ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود. یعنی هر فیلم ۵۰ میلیون بازگشت سرمایه دارد!

تازه این شرایط بسیار کلی است و هیچ کدام از فیلم ها شرایط یکسان ندارند و ایده آل ترین شرایط در نظر گرفته شده است. چرا که هزینه تولید برخی فیلم ها بالاتر از مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان است. گاهی برخی فیلم ها ۲۰ میلیون تومان هم نمی فروشد. حتی فیلمی که ۸۰۰ میلیون می فروشد، باید ۴۰۰ میلیون تبلیغات کند تا به این فروش دست پیدا کند و لا غیر.

اما جای سؤال دارد که آیا هدر رفتن بودجه بیت المال و بخش خصوصی، بر ارایه کارنامه درخشان آمار اکران توسط تیم جدید معاونت سینمایی اولویت دارد؟

آیا این شرایط زمینه ساز ساخت و تولید سینمای پوچ و بی حاصل نمی شود؟ آیا با این شرایط به سینمای ملی دست پیدا می کنیم و یا ورشکستگی سینما را با دست خود رقم می زنیم؟!و ...... /جهان نیوز


ویدیو مرتبط :
ارایه راه حلی جدید برای جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی نظام سلامت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماهیتابه‌ای که تا 40 درصد از هدر رفتن انرژی می‌کاهد + تصاویر



اخبار علمی - ماهیتابه‌ای که تا 40 درصد از هدر رفتن انرژی می‌کاهد + تصاویر

همانطور که می‌‌دانید، ماهیتابه‌ها وسایلی برای پخت و پز هستند،‌ اگر ماهیتابه‌ای بتواند تا 40 درصد مصرف انرژی را کاهش دهد و زودتر غذا را بپزد، مورد توجه شما قرار می‌گیرد.

ماهیتابه‌های مختلفی برای پخت و پز وجود دارد اما اگر دنبال ماهیتابه‌ای هستید که انرژی کمتری را هدر کند و زودتر غذایتان را بپزد، آن را به شما معرفی می‌کنیم.

 

ماهیتابه‌,اخبار,اخبار علمی

 

ماهیتابه‌ای جدید با شکل خاصی ساخته شده است که به دلیل این شکل‌ خاص تا 40 درصد از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌شود و غذایتان را زودتر می‌پزد. خود ماهیتابه و دسته آن از جنس آلومینیوم است و از فولاد ضد زنگ ساخته شده است.

 

ماهیتابه‌,اخبار,اخبار علمی

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران