فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«اخراجی ها ۳» اول آذر كلید می خورد



 

«اخراجی ها ۳» اول آذر كلید می خورد

 

  مسعود ده نمكی «اخراجی ها ۳» را اول آذر ماه در تهران كلید می زند.این كارگردان سینما گفت: عوامل پشت دوربین تقریبا قطعی شده اند و مهدی بدرلو به عنوان مدیر تولید، نورالدین گودرزی و فروزان جلالی گروه كارگردانی، ایمان امیدواری طراح چهره پردازی، حسن روح پروری طراح صحنه و لباس، محمدرضا شریفی نیا انتخاب بازیگر و تورج منصوری به عنوان مدیر فیلمبرداری با این پروژه همكاری خواهند داشت.

 

وی افزود: مرحله ی انعقاد قرار داد با بازیگران از این هفته آغاز می شود و فیلمبرداری در ۱۰ تا ۱۵ لوكیشن در تهران خواهد بود كه در بعضی از صحنه ها بیش از هزار هنرور حضور خواهند داشت.

ده نمكی درباره ی فراخوانی كه درباره ی پیش بینی داستان فیلم «اخراجی ها۳» در روزنامه ها چاپ می شود اظهار كرد: برای «اخراجی ها ۱ و ۲ » هم این كار را كردیم و نقطه نظرات مردم جمع آوری شد. ضمن این كه آنهایی كه نظر دادند، عضو باشگاه هواداران «اخراجی ها» شدند. كه درحال حاضر بیش از ده هزار عضو در سراسر كشور دارد و اطلاع رسانی مراحل مختلف فیلم برایشان پیامك می شود و در مراسم ویژه فیلم هم از آنها دعوت خواهد شد.

وی ادامه داد: برای «اخراجی ها ۳» این كار ادامه پیدا كرد تا توقع مخاطبان را برآورد كنیم كه استقبال بسیار خوبی شده و توقعات در كلیات با مضمون فیلم نامه همخوانی دارد و این اظهارنظرها در روند كلی فیلم تاثیر خواهد داشت..../ خبرگزارى ایسنا 


ویدیو مرتبط :
اخراجی های واقعی(در دفاع از فیلم های سینمایی اخراجی ها)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیاست كاهش اسكناس كلید خورد،سه میلیارد اسكناس دور ریخته می‌شود



 

اسکناس دور ریختنی,چاپ اسکناس

 

در حالی كه در شهریور ماه سال گذشته دبیر كل بانك مركزی تعداد اسكناس‌های موجود را هشت میلیارد قطعه اسكناس ذكر كرده بود، هم‌اكنون مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تعداد اسكناس‌های موجود را هفت میلیارد قطعه اعلام كرده و از برنامه بانك مركزی برای كاهش سه میلیاردی اسكناس خبر داده است.

به گزارش خبرنگار بانك و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بالا بودن سرانه اسكناس در ایران یكی از موضوعات مورد انتقاد كارشناسان و حتی خود مقامات بانكی است. با وجود این، آمارهای بانك مركزی نشان می‌دهد كه میزان سرانه هر برگ اسكناس در ایران افزایش چشم‌گیری داشته است.

طبق اعلام مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی در حال حاضر در حالی سرانه‌ هر برگ اسكناس در ایران 95 برگ است كه این میزان در سال 1356 سرانه‌ 15 برگ بود.

به زعم پیمان قربانی، سرانه اسكناس در كشوری مثل تركیه زیر 15 برگ و در حوزه‌ یورو این رقم 40 برگ است و این در شرایطی است كه بخش عمده‌ای از اسكناس‌های یورو خارج از حوزه‌ جغرافیایی این واحد پولی است.

وی تصریح می‌كند: این اعداد نشان می‌دهد از استاندارد‌ی كه در دنیا وجود دارد، بسیار فاصله داریم.

این انتقاد را در سخنان رییس كل بانك مركزی نیز می‌توان مشاهده كرد. وی با ابراز گلایه از بالا بودن سرانه اسكناس در كشور اظهار كرده است كه سرانه اسكناس در ایران 118 برگ است. هرچند رقم اعلام شده توسط وی 23 برگ با رقم اعلام شده مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانك مركزی فاصله دارد اما موضوع مشترك در سخنان این دو مقام بانكی بالا بودن سرانه اسكناس در ایران است.

336 میلیارد تومان هزینه اسكناس‌های موجود

طبق اعلام مدیر اداره بررسی و سیاست‌های بانك مركزی هم‌اكنون تعداد اسكناس‌های موجود هفت میلیارد برگ است كه بانك مركزی قصد كاهش دادن آن را دارد. از سوی دیگر طبق اعلام رییس كل بانك مركزی برای یك برگ چك و اسكناس 48 تا 52 تومان هزینه می‌شود. قرار دادن این دو رقم كنار یكدیگر نشان می‌دهد كه برای هفت میلیارد برگ اسكناس موجود در بازار ایران حداقل 336 میلیارد تومان هزینه شده است.

حذف یك میلیارد اسكناس طی یك سال اخیر

شهریور ماه سال گذشته دبیر كل بانك مركزی اعلام كرده بود كه بیش از هشت میلیارد قطعه اسكناس در كشور وجود دارد و سالانه 700 میلیون قطعه خارج می‌شود.

محمود احمدی،‌ هزینه‌های مرتبط با چاپ و اسكناس جدید و امحاء 700 میلیون اسكناس را 100 میلیارد تومان در سال عنوان كرده و گفته بود: با حذف صفرها قطعا این هزینه‌ها كاهش می‌یابد. اما هم‌اكنون مدیر اداره بررسی و سیاست‌های بانك مركزی در گفت‌وگو با یك نشریه وابسته به ارگان بانك مركزی این میزان را هفت میلیارد برگ اسكناس اعلام كرده كه مقایسه این ارقام حاكی از كاهش یك میلیارد برگی اسكناس طی شهریور ماه سال گذشته تاكنون است. از آنجایی كه طبق گفته دبیر كل بانك مركزی برای امحاء 700 میلیون اسكناس نیاز به 100 میلیارد تومان هزینه است می‌توان برآورد كرد كه برای امحاء یك میلیارد اسكناس حدود 142 میلیارد تومان هزینه نیاز بوده است.

برنامه كاهش سه میلیاردی اسكناس

با توجه به آن گلایه‌های مقامات بانكی به نظر می‌رسد بانك مركزی برنامه كاهش اسكناس را در پیش گرفته و گویا با كاهش یك میلیاردی اسكناس طی 9 ماه اخیر، بانك مركزی این برنامه خود را وارد فاز اجرایی كرده است.

پیمان قربانی در مورد برنامه بانك مركزی در این مورد می‌گوید: در گام اول هدف بانك مركزی این است كه هفت میلیارد برگ اسكناس در گردش را به حدود چهار میلیارد برگ كاهش دهد. این اقدام موجب می‌شود یك ظرفیتی در كارخانجات چاپ پول ایجاد شود كه این ظرفیت اضافی را می‌توان برای تولید و چاپ اسكناس جدید به كار گرفت. حالا اگر ما این ظرفیت را ایجاد نكنیم و بخواهیم با همان هفت میلیارد برگ اسكناس جلو برویم، باید همه ظرفیت كارخانه تولید كاغذ اسكناس و كارخانه چاپ اسكناس را برای تولید اسكناس قدیم به كار گیریم و امكانی برای چاپ اسكناس جدید وجود نخواهد داشت. به همین دلیل ما باید ابتدا، سرانه‌ اسكناس را پایین بیاوریم تا یك گشایش ظرفیت ایجاد شود و سپس به برنامه‌هایی مثل حذف صفر از پول ملی توجه كنیم.

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های بانك مركزی تصریح می‌كند: برنامه‌ دقیقی در سازمان تولید اسكناس و مسكوك در بانك مركزی دیده شده و هدف این است كه در یك زمان مشخصی سرانه اسكناس‌ها را به حدو چهار میلیارد برگ برسانیم و از ظرفیت خالی ایجاد شده برای چاپ اسكناس‌های جدید استفاده كنیم.... /  خبرگزاری ایسنا