فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

اجرای نخست نمایش «آخرین نامه» با استقبال عظیم تماشاگران مواجه شد



 

به گزارش حسین ایرجی نمایش «آخرین نامه» نوشته و کار جدید مهرداد کوروش نیا می باشد که از یکشنبه ۲۸ آذر ماه در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه رفته است.

این اجرا در شب نخست با استقبال گرمی از طرف تماشاگران مواجه شد. این استقبال تا حدی بود که تمام صندلی های سالن پر و تماشاگران پایان اجرا با رضایت از سالن خارج شدند.

آخرین نامه نمایشی است با درون مایه طنز اما پایانی تلخ، داستان سه نفر را به تصویر می کشد که در جنگ، وظیفه دیدبانی از سنگر دشمن را بر عهده دارند که بیشتر درگیر مسائل خارج از محیط خود هستند و ناگهان متوجه آن می شوند که دشمن در حال حمله به نیروهای خودی است.

نوید محمد زاده، پوریا رحیمی سام و میثم نوروزی بازیگران این نمایش هستند.

آروند دشت آرای طراح صحنه، علی شهبازی آهنگساز، فارس باقری دراماتورژ، حسن جودکی مدیر تولید، محمد کوروش نیا مشاور کارگردان، آوا امین شهیدی منشی صحنه، بهزاد اسحاقی و محمد باقری مدیر صحنه از دیگر عوامل این نمایش هستند.

همچنین حسین ایرجی و فاطمه ذوقی به عنوان گروه کارگردانی در این نمایش با کوروش نیا همکاری می کنند.

شایان ذکر است این نمایش تا اواخر دی ماه همه روزه ساعت ۱۸:۳۰ در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه خواهد رفت.محسن عظیمی... /اخبار ارسالی به آفتاب


ویدیو مرتبط :
صحنه های از نمایش آخرین نامه 3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای طرح عظیم شهرنما بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا در اصفهان



اخبار,اخبار اجتماعی  شهرداری اصفهان

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان از اجرای طرح عظیم شهرنما براساس آخرین تکنولوژی روز دنیا در اصفهان خبر داد و گفت: این طرح بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا در اصفهان بستر خدمات متنوع در ایجاد و تکمیل شهرداری مجازی را فراهم می‌کند.

  وحید مهدویان در مراسم رونمایی از خدمات نوین شهرداری اصفهان اظهارکرد: سیستم مکانیزه جدید در شهر سازی، شامل 35 زیرسیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی، درآمد و اصناف، سیستم کمیسیون ماده صد، سیستم امورمهندسین، سیستم خدمات الکترونیکی به شهروندان در قالب فناوری‌های اطلاعاتی، بابرنامه‌های یک ساله برای استقرار و بهره برداری طرح ریزی شده است.

وی افزود: طبق برنامه‌ای که در پیش گرفته شده با حمایت مدیران ارشد شهربه ویژه کمک سازمان فاوا هر ماه حداقل دو زیر سیستم به بهره برداری می رسد که قابل استفاده برای مردم و مسئولان شهراست.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک اصفهان ادامه داد: یکی سیستم‌های موجود در خدمات نوین، طرح عظیم شهر نما است که از آخرین دست یافته‌های تکنولوژی روز دنیا جهت ایجاد محیط های مجاز - واقعی مبتنی بر واقعیت است.

به گفته مهدویان این طرح یک تکنیک دید با زاویه 360 بوده که امروزه در اکثر کشورهای دنیا دنبال می شود و امکان برداشتی مصور از سطح معابر، اماکن عمومی و توریستی به صورت کاملا مکانیزه را ممکن می سازد، همچنین بستر ساز بسیاری از خدمات متنوع در ایجاد و تکمیل شهرداری مجازی را فراهم می کند.

وی عنوان داشت: قابلیت‌هایی در زمینه‌های کاهش بازدیدهای کارشناسی بصری، تشخیص مغایرت های کاربری، پیشروی‌های غیر مجاز در ساخت و سازها، مشرفیت‌ها و تجاوز به حریم معابر، کاهش حداکثری بازدیدهای اصناف، ارتقاءسطح کیفی مدیریت مبلمان شهری با نمایش همه عناصر المان های موجود در سطح معابر در این طرح وجود دارد.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک اصفهان افزود: مدیریت سوانح و بحران، مدیریت پارک‌ها و فضای سبز، مدیریت آتش نشانی، ترافیک حمل ونقل، ساخت وسازها و پروژه های عمرانی، بارگذاری لایه‌های توریستی و بازدیداز اماکن توریستی و مذهبی، سیاحت و گردشگری در فضای کاملا واقعی مورد نیاز سایر ارگان ها همچون اداره برق، گاز ومخابرات دراین طرح نیز موجود است.

مهدویان اظهارکرد: جانمایی دقیق بر اساس مختصات جهانی یکی از مهمترین ویژگی‌های این طرح بوده که بستر و امکانی را فراهم می‌کند تا در یک فضا و محیط واحد ارتباط چند سویه با مختصات مکانی در تصاویر ماهواره ای، نقشه های دو بعدی، لایه طرح‌های تفصیلی و لایه ترسیم شده معابر برقرار شود که با تلفیق داده‌های مکانی و توصیفی املاک همراه با مشاهده تصویری هر گونه اطلاع رسانی به شهروندان، معرفی جاذبه‌ها توریستی و اماکن تاریخی باهدف کاهش مراجعات شهروندان به شهر داری‌ها، کاهش تردد درسطح شهر، مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و کاهش فشارهای روانی برای شهروندان رابه همراه دارد.

وی بیان کرد: حوزه عملیات ما ابتدا مناطق 6 و 5و 13 یعنی حوزه جنوب، سپس حوزه شمال(7 و8 و12 و 14) ،غرب (9 و2 و11)،مرکز (1و3) و شرق(4 و10 و15) استکه هم اکنون سه منطقه تکمیل و آماده‌ی بهره‌برداری است.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک اصفهان در رابطه با برون سپاری خدمات شهری نیز گفت: موضوع برون سپاری خدمات شهرسازی غیرحاکمیتی به بخش خصوصی به عنوان دومین زیرسیستم مطرح است که البته اقدامات عملیاتی این کار مستندبه بند چهار آیین نامه مصوب سال1391 هیات دولت و برمبنای آیین‌نامه اجرایی مصوب سال1390 شورای اسلامی شهر و بعد از13 جلسه شورای نظارتی و با عقد تفاهم‌نامه‌ای فروردین ماه سال جاری با انجمن دفاترپیشخوان شروع شد.

مهدویان گفت: تاکنون 163 نفر در این رابطه تحت آموزش قرار گرفته اند و تاپایان این ماه تعداد به 230 نفر می‌رسد. منطقه شش در 15 اردیبهشت ماه به عنوان پایلوت برای برون سپاری استعلامات انتخاب و تا پایان ماه گذشته نزدیک به 1200 پاسخ توسط دفاترپیشخوان صادرشده است. منطقه بعدی نیز منطقه هفت بود که از ابتدای آذرماه سایر مناطق تحت پوشش 100 دفتر پیشخوان قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: دید حاکم بر کسب و کار و بینش فرآیندی امروزه کاملا در سیطره فناوری اطلاعات و فضای سایبر است به گونه‌ای که بدون وجود آن ماهیت ومدیریت هر واحدی دچار نقصان و محدودیت حیات است که در پرتو چنین نگاهی با توجه به ضرورت استقرار چنین سیستم‌های در بطن فعالیت‌های شهرداری، حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تلاش کرده‌ است، تولید یک سیستم یک پارچه، جامع و هوشمند درشهرسازی را کلید بزند.


  اخباراجتماعی  - ایسنا