فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ابر قهرمان مورد علاقه شما کیست؟


فیلم های ابرقهرمانانه همیشه در گیشه موفق بوده اند و همیشه طرفداران خاص خود را دارند. این روزها «آیرون من 3» به اکران جهانی درآمده و رکورد فروش تمام فیلم های ابرقهرمانانه را شکسته است. ابرقهرمان مورد علاقه شما کیست؟

روزنامه تماشا: ابرقهرمانان همیشه در صدر بوده اند. چه بیست سال پیش که اهالی سینما با خلاقیت فیلم می ساختند و خیلی کم ماز جلوه های ویژه استفاده می کردند، چه حالا که اتفاقات عجیب تکنولوژیک، تغییری اساسی در دنیای سینما ایجاد کرده است.

فیلم های ابرقهرمانانه همیشه در گیشه موفق بوده اند و همیشه طرفداران خاص خود را دارند. این روزها «آیرون من 3» به اکران جهانی درآمده و رکورد فروش تمام فیلم های ابرقهرمانانه را شکسته است.

هر رسانه ای هم به شیوه خود به استقبال اکران این فیلم می رود. سایت «ام.اس.ان» یک نظر سنجی به راه انداخته و از سینمادوستان پرسیده: «ابرقهرمان مورد علاقه شما کیست؟» کاربران پاسخ داده اند:

ابر قهرمان مورد علاقه شما کیست؟

10- کاپیتان آمریکا

اعتراف می کنیم تعجب کرده ایم. فکر می کردیم که این نماد آمریکایی در رتبه اول ایستاده باشد، نه آخر. کاپیتان آمریکا یکی از ابرقهرمانان ملی آمریکا است و در این نظرسنجی تنها دو درصد رأی آورده است! تصور می کردیم که با اکران «انتقام جویان» کاپیتان آمریکا محبوبیت بیشتری را به دست آورد، اما خب برخلاف فروش بالای این فیلم، این اتفاق نیفتاد؛ به نظر می رسد کاراکترهای دیگر در این فیلم محبوب تر ظاهر شده اند. به هر حال باید صبر کرد و دید که با اکران «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» این کاراکتر ملی، باز هم در همین رتبه باقی می ماند یا نه.



ابر قهرمان مورد علاقه شما کیست؟

9- واندر وومن (زن شگفت انگیز)

خیلی ها می گویند که واندر وومن کاراکتر محبوبی نیست اما قرار گرفتن او در این لیست درست برخلاف این جمله را نشان می دهد که او هم طرفداران خودش را دارد. از آخرین فیلمی که واندر وومن درآن بازی حرده حداقل بیست سال می گذرد. می توان اینطور گفت که بچه ها کمتر او را می شناسند اما او هم در لیست قرار گرفته است. شاید اگر یکی از تهیه کنندگان سینما این لیست را ببیند یک تصمیم درست و حسابی بگیرد. فکرش را بکنید که اگر حالا یک فیلم از او اکران شود میزان محبوبیت او به کجا خواهد رسید.



ابر قهرمان مورد علاقه شما کیست؟

8- بیوه سیاه

به جرات می توانیم بگوییم که اسکارلت یوهانسن و فیلم «انتقام جویان» تاثیر مستقیم به روی بالا آمدن کاراکتر بیوه سیاه در این لیست دارند. درست است که تنها چهار درصد به او رأی داده اند، اما نمی توان انتظار داشت. همه این چهار درصد، طرفداران پروپاقرص کمیک بوک باشند و مطمئنا عده زیادی با این کاراکتر به واسطه فیلم «انتقام جویان» آشنا شده اند. کاراکتر بیوه سیاه در فیلم «کاپیتان آمریکا، سرباز زمستان» هم حضور دارند. منتقدان پیش بینی می کنند محبوبیت این کاراکتر با اکران این فیلم خیلی بیشتر خواهد شد.



ابر قهرمان مورد علاقه شما کیست؟
7- ثور

این هم یکی دیگر از عجایب این لیست است. باور کنید که هیچ کس فکرش را نمی کرد که این ابرقهرمان اساطیری بتواند هفت درصد از آرا را به خود اختصاص دهد. این محبوبیت ناگهانی دو دلیل دارد؛ یک خوش ساخت بودن فیلم «ثور» و دوم اینکه بازیگر خوبی برای ایفای نقشش انتخاب شد.



ابر قهرمان مورد علاقه شما کیست؟

6- هالک شگفت انگیز

اینجا هم هالک شگفت انگیز توانست ثور را شکست دهد. می توان اینطور گفت که تمام کسانی که عاشق کمیک استریپ هستند، هالک انتخاب اول آنها خواهد بود. او به معنای واقعی کلمه یک ابرقهرمان است، نه خوش قیافه است و نه پرواز می کند. او عصبانی و سبز می شود و هیچ کس جلودارش نیست.



ابر قهرمان مورد علاقه شما کیست؟

5- اسپایدرمن

باید اعتراف کنیم که فکر می کردیم این عنکبوت شگفت انگیز در بالاترین رتبه ممکن خواهد ایستاد و زمانی که نتیجه رأی گیری را دیدیم به تمام فیلم سازانی که این کاراکتر را به اینجا رسانده اند بد و بیراه گفتیم. به خصوص توبی مگ گوایر که بدترین اسپایدرمن سینمای جهان است. میزان محبوبیت این ابرقهرمان در این لیست تنها هشت درصد است و این حتی یک سوم از طرفداران واقعی این کاراکتر نیستند.



ابر قهرمان مورد علاقه شما کیست؟

4- ولوورین

اینجا است که می توانیم بگوییم بازیگر و فیلم ساز قابلیت این را دارند که یک فیلم را به عرش برسانند یا به فرش. باور کنید ولوورین نیمی از محبوبیتش را مدیون بازی عالی هیو جکمن است. او به خوبی توانست در نقش فرو رود و کاراکتر را به خوبی معرفی کند. او حتی توانست آنهایی که با این شخصیت در کمیک بوک هایش آشنایی ندارند را به خود جلب کند.



ابر قهرمان مورد علاقه شما کیست؟

3- آیرون من

خب آیرون من در رتبه سوم ایستاده است. این برای آنهایی که در دنیای کمیک بوک و گرافیک نوول غرق شده اند کمی عجیب است. آیرون من یکی از آن کاراکترهایی است که با رابرت داونی جونیور (بازیگر نقش) به شهرت رسید. عده کمی با کمیک بوک آن آشنایی دارند و حتی در شماره های اخیر کتاب، کاراکتر را براساس رابرت داونی جونیور طراحی کرده اند. خب این یکی از شانس هایی است که اسپایدرمن نیاورد. یک بازیگر خوب می تواند کاراکتر را به اوج ببرد.



ابر قهرمان مورد علاقه شما کیست؟

2- سوپرمن

به جرات می توانیم بگوییم که اگر «مردی از فولاد» در نوبت اکران قرار نگرفته بود، سوپرمن در رتبه دوم نایستاده بود. کلارک کنت قرار است کمتر از دو ماه دیگر به روی پرده سینماها بیاید و یک دنیا طرفدار در انتظار او هستند. این طرفداران عقیده دارند که هنری کاویل هم درست مانند کریستین بل به خوبی از عهده نقش ابرقهرمانانه اش برخواهد آمد.



ابر قهرمان مورد علاقه شما کیست؟

1- بتمن

کمتر از ده سال پیش کریستوفر نولان به سراغ یکی از بهترین کاراکترهای مارول رفت و تصمیم گرفت که یک سه گانه بسازد. او با ساخت «آغاز بتمن» تحول بزرگی در سایت این دست فیلم ها ایجاد کرد و تبدیل به یکی از نوآوران در این ژانر سینمایی شد. با دیدن بتمن در رتبه اول نه تنها شوکه نشدیم بلکه خوشحالیم از اینکه طرفداران سینمای ابرقهرمانی شعور بصری خود را حفظ کرده اند. آنها به ابرقهرمانی رأی داده اند که هیچ ویژگی خاصی ندارد. نه ضد ضربه است و نه پرواز می کند. آنها به قدرت فیلم های بهمن رأی داده اند، نه قدرت قهرمان.


ویدیو مرتبط :
همه چیز با 6 ابر قهرمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گال گادوت اولین زن ابر قهرمان جهان + عکس



  اخبار,اخبار فرهنگی,گال گادوت اولین زن ابر قهرمان جهان

اخبار فرهنگی - گال گادوت اولین زن ابر قهرمان جهان + عکس

«گال گادوت» بازیگر فیلم «سریع و خشن» با قرار گرفتن مقابل «بن افلك» و «هنری كاویل» در نقش «واندرومن» ظاهر خواهد شد. «اسنایدر» اعلام كرده در این قسمت «مرد فولادی» با «بتمن» و «سوپرمن» متحد خواهد شد.

استودیوی وارنر سال 17 جولای 2015 را برای اكران «مرد فولادی 2» در نظر گرفته است
اولین ابر قهرمان زن فیلم «مرد فولادی 2» معرفی شد

پس از معرفی «هنری كاویل» در نقش «سوپرمن» و «بن افلك»‌ در نقش «بتمن» استودیوی وارنر در نهایت بازیگر كاركاتر «واندرومن» اولین ابرقهرمان زن این فیلم را معرفی كرد.

«گال گادوت» بازیگر فیلم «سریع و خشن» با قرار گرفتن مقابل «بن افلك» و «هنری كاویل» در نقش «واندرومن» ظاهر خواهد شد. پیش از این جیمی الكساندر ستاره فیلم ثور، برای بازی در این نقش وارد مذاكره شده بود.

   اخبار,اخبار فرهنگی,گال گادوت اولین زن ابر قهرمان جهان

«گادوت» فعالیت خود را به عنوان مدل سال 2004 آغاز كرد و پس از آن به فیلمهای «قرار شبانه»‌ (Date Night) و «شوالیه و روز»‌ دعوت شد. با این حال معروفترین حضور سینمایی او ،‌ایفای نقش «گیزل هارابو» در فیلم «سریع و خشن» بوده است.

به دنبال موفقیت فیلم «مرد فولادی» ، «زك اسنایدر» كارگردان این فیلم از تمایل استودیوی وارنر برای تولید قسمت دوم فیلم خبر داد. «اسنایدر» اعلام كرده در این قسمت «مرد فولادی» با «بتمن» و «سوپرمن» متحد خواهد شد.

  اخبار,اخبار فرهنگی,گال گادوت اولین زن ابر قهرمان جهان

 »دیوید اس گویر» نویسنده سه گانه «شوالیه تاریكی»  با همكاری «كریستوفر نولان» فیلمنامه این اثر را می نویسد.

»اسنایدر» نیز كارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. وی اعلام كرده «هنری كاویل» با حفظ نقش «مرد فولادی» ، «امی آدامز» ، «لارن فیشبورن» و «دایان لین» در این فیلم حضور دارند . برای بازیگر نقش «بتمن» ، «مرد فولادی» در گیشه سینماهای جهان به فروش 630 میلیون دلاری دست یافت. همچنین مجموع فروش فیلمهای بتمن و سوپرمن هم به 5 میلیارد دلار رسیده است. استودیوی وارنر سال 17 جولای 2015  را برای اكران «مرد فولادی 2» در نظر گرفته است.

اخبار فرهنگی - سینما خبر