فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

آیین بزرگداشت مسعود رسام برگزار می شود



 

آیین بزرگداشت مسعود رسام برگزار می شود

 

مسئول برگزاری بزرگداشت مسعود رسام گفت: به پاس زحمات مرحوم رسام، این مراسم را روز جمعه در سالن بین المللی نیایش برگزار می كنیم.

رضا رشیدپور با بیان اینكه رسام از ۱۸ تا ۵۲ سالگی در عرصه هنر زحمت كشید، اظهار داشت: در مراسم نكوداشت خاطره رسام، تندیس این هنرمند به ۱۲ هنرمند اهدا می شود.

وی تصریح كرد: در سال اول این نكوداشت، تندیس به انتخاب خانواده وی، به هنرمندان اهدا می شود، اما درسال های بعد با نظر كارشناسی اهالی سینما این امر صورت می گیرد.

در ادامه، همسر مرحوم رسام گفت: رسام مردی خانواده دوست بود كه همیشه هر چیزی را برای همه می خواست و دوست داشت همه مردم در آسایش زندگی كنند.

مسعود رسام متولد مرداد ۱۳۳۶ تهران، فارغ تحصیل رشته كارگردانی ازمدرسه عالی تلویزیون بود و از جوانی به خاطر علاقه فراوان سینما به صورت جدی به كارگردانی و تهیه كنندگی روی آورد. وی در ۲۲ سالگی با بیژن بیرنگ آشنا شد و كارهای مشترك به یادماندنی چون خانه سبز و دنیای شیرین دریا را ازخود در عرصه هنر به یادگار گذاشت.

رسام در زمینه تلویزیون نیز فعالیت می كرد كه آخرین تلاش وی، مجموعه تلویزیونی "غیر محرمانه" به شمار می رود.

رسام سرانجام به دلیل بیماری سرطان در تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۸۸ دار فانی را وداع گفت.... / خبرگزارى ایلنا 



ویدیو مرتبط :
بهروز خوش فطرت در سریال ( این خانه دور است ) کارگردان : بیژن بیرنگ و زنده یاد : مسعود رسام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: آیین بزرگداشت رخشان بنی اعتماد


آیین بزرگداشت رخشان بنی اعتماد در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی با حضور چهره های سیاسی و فرهنگی برگزار شد.