فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

آیا فیلم «کمپ ایکس ری» ضد ایرانی است؟


فیلم «کمپ ایکس ری» به کارگردانی پیتر سیلر، با بازی پیمان معادی و کریستین استوارت از چهارشنبه 16 دی ماه روی پرده سینماها رفته است. البته این اکران، بیش از آنکه شبیه اکران عمومی باشد، اکرانی خصوصی است.

هفته نامه تماشاگران امروز - دنیا خمامی: فیلم «کمپ ایکس ری» به کارگردانی پیتر سیلر، با بازی پیمان معادی و کریستین استوارت از چهارشنبه 16 دی ماه روی پرده سینماها رفته است. البته این اکران، بیش از آنکه شبیه اکران عمومی باشد، اکرانی خصوصی است چرا که فیلم با چهار سینما آن هم در تک سانس روی پرده رفته است؛ موضوعی که مدیر پخش این فیلم آن را بیشتر شبیه به ی شوخی می داند و در گفتگویی که با ما داشت عنوان کرد که: «اینها فقط می خواهند ما را اذیت کنند وگرنه اکران این فیلم با این وضعیت، با اکران نکردنش هیچ تفاوتی نداشت.»

در گزارشی که در ادامه می خوانید با مدیر اجرایی و مدیر دفتر پخش «کمپ ایکس ری» صحبت کرده ایم.

عده ای می خواهند مردم به سینما نروند

شورای صنفی دست و پایش برای اکران این فیلم می لرزید

معزی، مدیر اجرایی اکران داخلی «کمپ ایکس ری» می گوید آمار دقیقی از شرکت پخش کننده فروش فیلم ندارد چون هنوز 10 روز بیشتر از اکران این فیلم نگذشته. معزی در پاسخ به این سوال که چرا این فیلم تنها با چهار سالن اکران شده است، می گوید: «فیلم های در حال اکران زیاد است و واقعیت این است که شورای صنفی برای اکران این فیلم دست و پایش می لرزید. ما مجبور شدیم با آنها تعامل کنیم چون اگر این کار را نمی کردیم کلا فیلم را اکران نمی کردند. اگر می خواستیم صبر کنیم باید برای سال آینده برنامه ریزی می کردیم و خیلی غیرمنطقی بود که محصول 2014، اواسط 2016 اکران می شد.»

مدیر اجرایی اکران داخلی «کمپ ایکس ری» در پاسخ به اینکه «نیمروز فیلم» یکی از شرکت های قدیمی پخش فیلم است، چرا به شرکت های پرطرفدارتری مثل «فیلمیران» یا «هدایت فیلم» پخش این فیلم را نسپردید، به ما می گوید: «وضعیت اکران فیلم در «نیمروز فیلم» کاملا مشخص است، ارقام و اعداد کاملا بی غل و غش با تهیه کننده در میان گذاشته می شود و معین است. وضعیت پیگیری فیلم هم کاملا دلسوزانه است. ما با «هدایت فیلم» هم صحبت کردیم و آقای شایسته می خواستند عددی به ما بپردازند و کاملا مشخص بود که به اکران این فیلم امیدی نداشتند، برای همین قراردادی با ایشان منعقد نشد.»

عده ای می خواهند مردم به سینما نروند

ضد ایرانی؟ چه حرف خنده داری

مهدی صباغ زاده مدیر «نیمروز فیلم» در گفتگویی درباره اینکه برخی از سایت ها به اکران «کمپ ایکس ری» واکنش نشان داده اند و عنوان «فیلم ضد ایرانی» را به آن داده اند، گفت: «واقعاا نمی فهمم این کلمه از کجا آمده است. این فیلم نه تنها ضد ایرانی نیست که ضد آمریکایی است. فیلم درباره زندان آمریکایی است که نمی شود به آن گفت فیلم آمریکایی و برایش گارد گرفت. ما مدام فکر می کنیم آنها دارند به کشور ما نفوذ می کنند و می خواهند به ما سلطه یابند. یان ذهنیت ضد ایرانی بودن این فیلم را خودشان در میان رسانه ها انداختند تا جلوی اکران این فیلم را در ایران بگیرند. ما نباید بازی بخورم و اجازه بدهیم آنها به این خط برسند؛ وگرنه چطور ممکن است فیلمی پروانه از ارشاد داشته باشد اما ضد ایرانی باشد؟ این حرف ها خنده دار است.»

عدم رضایت از صدای نگار جواهریان؟

برخی از کامنت ها و نظرات مردم در فضای مجازی نشان می دهد نوع دوبله نگار جواهریان بر روی کاراکتر کریستین استوارت چندان رضایتبخش نیست. این موضوع را با صباغ زاده و معزی مطرح کردیم و نظرشان را در این باره جویا شدیم. مدیر «نیمروز فیلم» گفت: «باید به نظر مردم احترام گذاشت و این را در نظر گرفت که در سینمای ایران و زمان دوبله این صداها هستند که باید به کاراکترها بچسبند و برای هر کدام یک صدای آشنا معرفی شود که مردم او را به عنوان گوینده بشناسند. بهتر بود که از یک دوبلور معروف استفاده می شد. من در جریان توافقات آقای معادی و آقای معزی نیستم. حتما اینطور صلاح دیده اند که از صدای خانم جواهریان استفاده شود.»

معزی هم می گوید «از ابتدا نگار جواهریان را برای دوبله استورات در نظر داشتیم و با یک تیم دوبله حرفه ای این کار را به سرانجام رساندیم. به نظرم نتیجه کار رضایتبخش است چون مدیر دوبلاژ حرفه ای داشتیم.»

عده ای می خواهند مردم به سینما نروند

تفکر پوسیده، جلوی اکران فیلم های خارجی را می گیرد

اکران «کمپ ایکس ری» می تواند جرقه خوبی برای آغاز نمایش فیلم های روز دنیا در سینماهای ایران باشد؛ موضوعی که مهدی معزی آن را سخت می داند و می گوید: «به نظرم آقای ایوبی علاقه فراوانی دارد که فیلم های خارجی در ایران اکران شود اما راه سختی برای عملیاتی شدنش دارد. آنطور که من در جریان هستم جلسات هفتگی در این باره در حال برگزاری است اما همیشه یک تفکر پوسیده هست که جلوی این جریان را می گیرد. بحث این تفکر هم اصلا سانسور نیست، اینها می خواهند مردم به سینما نروند، می خواهند رقابت پیش نیاید. همین!»

صباغ زاده هم در این باره اشاره می کند که اکران «کمپ ایکس ری» بیشتر به خاطر جنبه فرهنگی اش بوده و فعلا «نیمروز فیلم» به اکران فیلم های خارجی دیگری فکر نمی کند و هدفش بها دادن به سینمای داخلی است.


ویدیو مرتبط :
فیلم کمپ ایکس ری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین آنونس فیلم «کمپ ایکس ری» با بازی پیمان معادی و كریستین استوارت



اخبار فرهنگی - اولین آنونس فیلم «کمپ ایکس ری» با بازی پیمان معادی و كریستین استوارت

«کمپ ایکس ری» سال جاری اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم «ساندنس» داشته باشد.

 

اخبار فرهنگی , فیلم کمپ ایکس ری

 

استودیو آی اف سی اولین آنونس از فیلم «کمپ ایکس ری»  با بازی پیمان معادی و كریستین استوارت را منتشر كرد.

 

«کمپ ایکس ری» روایتگر داستان زنی است که به عنوان نیروی ارتش آمریکا به زندان گوآنتانامو اعزام می‌شود. در این زندان مسلمانانی حضور دارند که توسط ارتش آمریکا دستگیر شده‌اند. این زن با یک زندانی جوان مسلمان که 8 سال عمر خود را در گوآنتانامو سپری کرده است، آشنا می‌شود.

 

کریستین استوارت، پیمان معادی، جولیا دافی، تارا هولت، لین گریسون، جان کارول لیچ، یوسف ازمی، کری مایکل اسمیت و جوزف جولیان سوریا در فیلم «کمپ ایکس ری» به ایفای نقش می‌پردازد. این فیلم قرار است سال جاری اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم «ساندنس» داشته باشد.
 

اخبار فرهنگی , فیلم کمپ ایکس ری

 

اخبار فرهنگی , فیلم کمپ ایکس ری

 

اخبار فرهنگی , فیلم کمپ ایکس ری

 

اخبار فرهنگی , فیلم کمپ ایکس ری

 

اخبار فرهنگی , فیلم کمپ ایکس ری

 

اخبار فرهنگی , فیلم کمپ ایکس ری

 

اخبار فرهنگی , فیلم کمپ ایکس ری

 

اخبار فرهنگی , فیلم کمپ ایکس ری

 

اخبار فرهنگی , فیلم کمپ ایکس ری

 

اخبار فرهنگی , فیلم کمپ ایکس ری

 

اخبار فرهنگی - سینما خبر