فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

آیا رضا یزدانی ممنوع التصویر است؟



اخبارفرهنگی - آیا رضا یزدانی ممنوع التصویر است؟

تهیه کننده سریال جاده چالوس می گوید حذف چهره خواننده از تیتراژ سریال تصمیم خودش بوده است.

«کلیپ رضا یزدانی از آخر «جاده چالوس» حذف شد!»، این خبر در حالی هفته گذشته منتشر شد که خیلی از مخاطبان سریال به عشق اجرای تصویری تیتراژ پایانی سریال توسط رضا یزدانی، آن را تماشا می کردند. جالب اینکه در همان زمان ها تغییر و تحولات اساسی در سازمان در حال شکل گیری بود و حتی مرکز موسیقی صدا و سیما در مدیریت سازمان ادغام شد. انتشار این اخبار با هم باعث ایجاد این تصور شد که جاده چالوس اولین قربانی تغییر و تحولات سازمان بعد از تکیه زدن مدیر جدید بر صندلی ریاست است! اما تهیه کننده سریال همه این فرضیه ها را باطل کرد!

اخبار,اخبارفرهنگی,رضا یزدانی

«جاده چالوس» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی علیرضا داوری از شنبه 24 آبان ساعت 11 شب روی آنتن شبکه تهران رفت اما سه شنبه 4 آذر، نهمین قسمت این سریال در حالی تمام شد که کلیپ رضا یزدانی آخر آن نبود.

همان زمان گفته می شد مدیران تلویزیون به این شکل از عنوان بندی که خود خواننده هم در آن حضور دارد، ایراد گرفته اندو با استدلال اینکه این کار در تلویزیون عرف و مسبوق به سابقه نیست، جلوی ادامه پخش آن را گرفته اند!

سازندگان تیتراژ قبلی را با تیتراژ دیگری عوض کردند. این به معنای حذف صدای یزدانی از پایان سریال نبود، بلکه جای تصاویر خود یزدانی، تصاویری از سریال پخش می شد. بانی فیلم، گزارش مفصلی از این اتفاق نوشته و حذف این کلیپ را تصمیم مدیریتی سازمان عنوان کرده. شعر این ترانه را یغما گلرویی گفته است که اسمی از او در تیتراژ پایانی نیست.

اتفاقی که قبلا هم افتاده
به نظر می رسدکه این اتفاق قبلا نیز تکرار شده است. شبکه تهران زمستان سال گذشته سریالی با عنوان «تهران پلاک یک» (مهدی مظلومی) روی آنتن برد که در تیتراژ آخر آن، روی تصاویری از راه رفتن اشکان خطیبی، یکی از بازیگران مجموعه، صدای بهنام علمشاهی شنیده و تصویر او نیز دیده می شد. این قضیه تا آخرین قسمت سریال وجود داشت و مشکلی نیز پیش نیامد.

اخبار,اخبارفرهنگی,رضا یزدانی

فرهاد فرج نظام، تهیه کننده سریال تهران پلاک یک معتقد است: «آدم از تصمیم های مقطعی، سیاسی، فرهنگی مدیران رسانه ملی تعجب می کند. حذف چهره رضا یزدانی خواننده تیتراژ پایانی سریال جاده چالوس هم از همان تصمیمات شتابزده و بی دلیل مدیران شبکه تهران است! بنده که تهیه کننده مجموعه تهران پلاک یک بودم برای همین شبکه تهران، براساس شعری از استاد کاکایی، از صدا و چهره بهرام علمشاهی در تیتراژ پایانی استفاده کردم و 30 شب هم روی آنتن بود و مشکلی هم پیش نیامد و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت؛ حالا اینکه چرا مدیران این شبکه می فرمایند این کار مسبوق به سابقه نبوده است، بنده تعجب می کنم.»

سازمان ایرادی نگرفته
اما علیرضا داوری، تهیه کننده سریال «جاده چالوس» برخلاف همه گمانه زنی ها می گوید در حذف این کلیپ، سازمان نقشی نداشته و این یک تصمیم درون گروهی است: «صدا و سیما ایرادی نگرفت بلکه خودمان تصمیم گرفتیم این کلیپ را حذف کنیم. دلیل اصلی اش این بود که بعضی ها فکر می کردند ممکناست پخش این کلیپ تبلیغی برای رضا یزدانی باشد. ممکن بود بعدها در برآوردها این کلیپ به عنوان تبلیغات به حساب بیاید.»

اخبار,اخبارفرهنگی,رضا یزدانی

او اولین بار این حرف را در مرکز موسیقی شنیده بود: «این نکته را یک بار دوستی در مرکز موسیقی به من گفت، بعد از آن یکی از دوستان وزارت ارشاد هم همین نکته را به من گوشزد کرد. البته این گوشزدها دوستانه بود و در واقع هیچکدام امری نبود. آن دوستان وزارت ارشاد هم در واقع از ما سوال کردند که آیااین کلیپ جنبه تبلیغی ندارد؟ ما هم تاکید کردیم که چنین چیزی نیست. بعد هم برای اینکه دوباره حرفی زده نشود تصمیم گرفتیم دیگر این کلیپ را پخش نکنیم.»

به گفته داوری سازمان حتی با پخش این کلیپ موافق هم بوده! «همان اول که ما این طرح را پیش مدیران بردیم هیچ مخالفتی نداشتند. ما این موضوع را هم با مرکز موسیقی سازمان هماهنگ کردیم و هم با معاونت سیما. آنها هیچ مشکلی نداشتند حتی راضی هم بودند. اگر آنها می خواستند ایرادی بگیرند، همان قسمت های اول می گرفتند که تازه این کلیپ در حال پخش بود. این کلیپ در 11-10 قسمت اول سریال پخش شد و هیچ کدام از مدیران سازمان حرفی نزدند ولی ما بعد از اینکه از این طرف و آن طرف حرف شنیدیم، گفتیم قبل از اینکه این ماجرا جدی شود، خودمان حذفش کنیم.»

داوری سعی می کند ماجرا را اینجور جمع و جور کند «خود آقای سرافراز اهل هنر است و به موسیقی علاقه دارد. حتی آقای پورمحمدی هم از چنین طرح هایی حمایت می کند. در کل من خودم تصمیم بر حذف کلیپ گرفتم و آن را به بقیه اعضای گروه هم منتقل کردم.»

تغییرات در مرکز موسیقی صدا و سیما
داستان حذف کلیپ رضا یزدانی از آخر سریال در حالی اتفاق افتاد که خبر ادغام شدن مرکز موسیقی صدا و سیما با مدیریت سازمان هم منتشر شد. با این خبر به نظر می رسید مرکز موسیقی که عملا مرکزی فرمالیته و بدون مسئولیت اساسی در سازمان بود، حالا دیگر ساقط شده و تمام تصمیمات موسیقایی سازمان به عهده مدیریت سازمان صدا و سیماست و شاید حذف کلیپ رضا یزدانی هم از بالا یعنی از مدیریت به داوری رسیده باشد اما فربد، مدیر روابط عومی شبکه پنج، حرف دیگری می زند: «روابط عمومی اطلاعی از حذف این کلیپ نداشت. شاید حرفی بین خودشان زده شده باشد و تصمیمی باشد که خودشان گرفته باشند اما به ما چیزی ابلاغ نشده بود.»

اخبار,اخبارفرهنگی,رضا یزدانی

به گفته فربد حتی مرکز موسیقی همچنان فعال است و تصمیمات اصلی موسیقی سازمان به عهده مدیریت است و در مرکز موسیقی اتفاق می افتد.

اخبارفرهنگی - هفته نامه تماشاگران امروز/برترین ها

 


ویدیو مرتبط :
دلیل ممنوع التصویر شدن رضا رشید پور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«رضا یزدانی» ممنوع التصویر نیست


خواننده خوب ایران که به همراه جمعی از هنرمندان به برزیل سفر کرده بود شب گذشته مهمان برنامه جشن رمضان بود.

خبر آنلاین: پس از بازگشت هنرمندان از برزیل شایعه شده بود که آنها ممنوع التصویر هستند و نمی توانند در هیچ برنامه تلویزیونی شرکت کنند.

این اتفاق در حالی افتاد که رضا یزدانی دیشب در برنامه جشن رمضان شرکت کرد.یزدانی یک از هنرمندانی بود که شلورک پوشیدنش در برزیل مورد انتقاد خیلی ها قرار گرفته بود.البته خود یزدانی در این مورد گفته است:«ما فوتبال بازی کرده بودیم و از فوتبال برمی گشتیم که من شلوارک پوشیده بودم.»

یزدانی در حالی این حرفها را می زند که با پژمان جمشیدی هم در این مورد حرف زدیم که پژمان گفت:«فکر نمی کنم کسی را ممنوع التصویر کرده باشند.البته در خبرها آمده که هنرمندان را ممنوع التصویر کرده اند و این ربطی به من ندارد چون من فوتبالیستم!»