فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

آوازخوانی خواننده زن+سانسور همزمان+کلاهی که ممیزی بر سر رویا تیموریان گذاشت



اخبار,اخبار فرهنگی,آوازخوانی زنان در جشنواره فیلم فجر

 
اخبار فرهنگی - حاشیه نگاری شبکه ایران از جشنواره فیلم فجر(15)
آوازخوانی خواننده زن+سانسور همزمان+کلاهی که ممیزی بر سر رویا تیموریان گذاشت؛ همه و همه در کاخ جشنواره!

 فیلم همزمان با اکران در کاخ جشنواره مرتب سانسور می شد؛ انگار ناظر ممیزی در کنار دستگاه پخش قرار داشت و هرجا را که لازم بود مشمول سانسور قرار می داد به این ترتیب که کل پلانهای ممیزی شده(!) را مشکی می کرد اما صدای فیلم شنیده می شد. این سانسور همزمان در کاخ جشنواره که به نظر می رسد حداقل در دهه اخیر بی سابقه بوده است شاید عجیب ترین اتفاق جشنواره امسال باشد.

هرچند فردا آخرین روز جشنواره است و اختتامیه جشنواره هم فردا برگزار خواهد شد اما برای کاخ جشنواره امروز حکم روز آخر را داشت؛ روزی که با نمایش درام اجتماعی «عصبانی نیستم» آغاز شد و بعد از نمایش فیلمی بی خاصیت و به شدت ضدمخاطب به نام «زمستان آخر» که انگاری کارگردانش در دهه شصت زندگی می کند(!) با نمایش «طبقه حساس» کمال تبریزی امتداد یافت. بعد از آن هم یکی از فیلمهای پرحاشیه سالهای اخیر به نام «شیفتگی» به نمایش درآمد.

به گزارش شبکه ایران کارگردانی «شیفتگی» را جوانی به نام علی زمانی عصمتی برعهده داشت و فارغ از کیفیت فرمی-محتوایی به شدت پایین فیلم دو نکته جالب در مورد آن به چشم می خورد. یکی آوازخوانی یک خواننده زن در فیلم؛ نقش این خواننده را لیلا زارع بازی می کند که البته در داستان فیلم به واسطه این آوازخوانی مشکلات بسیاری هم برای او به وجود می آید و  پایش به دادگاه و کلانتری باز می شود.

دوم اینکه فیلم همزمان با اکران در کاخ جشنواره مرتب سانسور می شد؛ انگار ناظر ممیزی در کنار دستگاه پخش قرار داشت و هرجا را که لازم بود مشمول سانسور قرار می داد به این ترتیب که کل پلانهای ممیزی شده(!) را مشکی می کرد اما صدای فیلم شنیده می شد. این سانسور همزمان در کاخ جشنواره که به نظر می رسد حداقل در دهه اخیر بی سابقه بوده است شاید عجیب ترین اتفاق جشنواره امسال باشد.

به گزارش شبکه ایران در این فیلم رویا تیموریان در نقش زنی مردپوش ایفای نقش می کرد و کارگردان با کوتاه کردن موهای تیموریان سعی کرده بود به نوعی ممیزی را دور بزند و مجوز پخش تصویر بدون کلاه او را دریافت کند اما از آنجا که موهای تیموریان از ته نتراشیده شده بود کارگردان نتوانست مجوز نمایش فیلم همان طور که تصویربرداری شده بود را بگیرد و برای نمایش در جشنواره مجبور شد به ناشیانه ای ترین شکل ممکن و از طریق ادیتور رایانه ای برای تیموریان کلاه سازی(!!!)  کند.

نمایش این ویرایشهای ناشیانه تصویر و از آن سو سانسور همزمان با واکنش بسیاری از اهالی رسانه روبرو شد و آنها حین نمایش این بخشها با کف و سوت زدن اعتراض خود را نسبت به آن اعلام کردند.
 اخبار فرهنگی - شبکه ایران


ویدیو مرتبط :
تیتراژ بدون سانسور جزیره گمشده (سرندیپیتی)- همراه با موزیك اصلی با خواننده زن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كلاهی كه شوهر مالخر سر زن جوانش گذاشت!



 

كلاهی كه شوهر مالخر سر زن جوانش گذاشت!

یك قاضی دادگاه خانواده گفت: در صورتی كه مرد به بیش از پنج سال زندان محكوم شود، همسرش می تواند حكم طلاق خود را بگیرد.

زنی ۲۴ ساله با مراجعه به دادگاه خانواده (۱) دادخواست طلاق داد. وی كه به همراه پدرش در دادگاه حضور داشت، در خصوص علت طلاق خود به قاضی، گفت: سال گذشته یكی از آشنایان از من خواستگاری كرد، اما وقتی پدر و مادرم شرط ازدواج من را با او در حضور پدر و مادر همسرم اعلام كردند، وی مدعی شد اهل شهرستان است و از آنجا كه پدر و مادرش قصد داشتند به زور دختر عمویش را به عقد او در بیاورند و مجبور شده برای مقابله با این تصمیم از خانه فرار كند. شوهرم ادعا كرد كه هرگز حاضر نمی شد تن به ازدواج تحمیلی و سنتی بدهد، به همین دلیل خانه را ترك كرده و اطمینان دارد خانواده اش به خاطر تصمیمی كه گرفته است، حاضر نیستند در جشن ازدواج او شركت كنند.

زن شاكی افزود: شوهرم با بیان اینكه دوست دارد همسر آینده اش را خودش انتخاب كند به شدت نسبت به من اظهار علاقه كرد، من و خانواده ام نیز تحت تاثیر حرف های به ظاهر صادقانه او قرار گرفتیم. بنابراین مراسم عروسی به سرعت بر پا شد و ما به عقد همدیگر درآمدیم. اما هنوز دو ماه از ازدوجمان نگذشته بود كه پلیس خانه ما را محاصره و شوهرم را به اتهام مالخری دستگیر كرد.

وی در حالی كه به شدت عصبانی بود، افزود: پس از دستگیری او تازه متوجه شدم چه كلاه گشادی سر من و خانواده ام رفته است.

وی با اشاره به شوهرش كه با لباس زندان در دادگاه حاضر بود، گفت: او یك كلاهبردار است و هرگز از حق و حقوق خود نخواهم گذشت.

بنابراین گزارش، قاضی پس از شنیدن اظهارات زن شاكی و مطالعه پرونده از آنجا كه از سوی دادگاه به تحمل هفت سال زندان محكوم شده است، از همسر او خواست تا با معرفی شهود خود به دادگاه نسبت به صدور حكم طلاق اقدام كند.

گفتنی است؛ بر اساس قانون در صورتی كه مرد به تحمل بیش از پنج سال زندان محكوم شود، همسرش می تواند با مراحعه به دادگاه حكم طلاق خود را بگیرد.

خبرگزارى ایسنا (www.isna.ir)