فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

آنجلینا در آمازون گم شد!



 

آنجلینا در آمازون گم شد!

 

آنجلینا به ندرت بصورت اینترنتی خرید می کند زیرا اینکار برای او خیلی گیج کننده و مشکل است !

این بازیگر مشهور هالیوود که به همراه همسرش براد پیت از شش کودک نگهداری می کند ، سعی کرد خرید کریسمس امسال را از طریق وب سایت آمازون انجام دهد اما این وب سایت از نظر او خیلی پیچیده و گسترده بود و او نتوانست از این طریق خرید کند.

او می گوید:"ما همیشه خرید کریسمس را خیلی زود انجام می دهیم زیرا معمولا" در تعطیلات کریسمس ما به سفر می رویم ."

هفته پیش ، من و براد برای اولین بار به سایت آمازون مراجعه کردیم اما این وب سایت آنقدر بزرگ و پیچیده بود که ما در آن گم شدیم . بعد از یک ساعت آنقدر گیج و سردرگم شده بودیم که کامپیوتر را خاموش کردیم ."

" ذهن من بیش از حد مشغول است و من واقعا" نمی توانم روی یک چیز خاص تمرکز کنم و به همین دلیل ترجیح می دهم بجای اینترنت از کاتالوگها استفاده کنم ."

آنجلینا جولی اخیرا" اعتراف کرد که با هیچ زنی دوست نیست .

او گفت:"اگر دقت کرده باشید من در فیلمها با هیچ زنی دوست نیستم . اگر راستش را بخواهید در زندگی واقعی نیز با زنهای زیادی ارتباط ندارم و دوست نیستم و بیشتر اوقات ترجیح می دهم در خانه بمانم. من خیلی اجتماعی نیستم وزیاد با زنها معاشرت نمی کنم ."

"بیشتر ترجیح می دهم با اعضای خانواده ام معاشرت و صحبت کنم. اغلب با براد صحبت می کنم ... نمی دانم چرا اما دوستان زیادی ندارم که بتوانم با آنها صحبت کنم . در واقع براد تنها هم صحبت من است."... / پرتال آفتاب  


ویدیو مرتبط :
گم شدن پول و دکل نفتی اصلا کل گم شدنهای توی مملکتتتتتتت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو قلوی زمین گم می شود!



 

دو قلوی زمین گم می شود

 

 

مطالعات جدیدی که بر روی سیاره CoRoT-۷b که از آن به عنوان سیاره دوقلوی زمین یاد می شود صورت گرفته است نشان می دهد این سیاره تحت تاثیر حرارت بالای خورشیدش در حال تبخیر و ناپدید شدن است.

 


کشف سیاره CoRoT-۷b برای اولین بار در ماه سپتامبر به تیتر یک بسیاری از نشریات علمی جهان تبدیل شد، زمانی که گروهی از اخترشناسان تایید کردند این سیاره یکی از کوچکترین سیاره های فراخورشیدی است که تا به حال کشف شده است.

 


قطر این سیاره تقریبا ۱.۷ بار بزرگتر از زمین بوده و بر اساس ابعاد و جرم، میزان چگالی آن مشابه زمین تخمین زده شده و اعلام شد این سیاره یک سیاره سنگی است.

 


اما این سیاره همیشه این اندازه کوچک نبوده است. دانشمندان تخمین زده اند که سیاره CoRoT-۷b در ابعادی ۱۰۰ برابر زمین و در فاصله ای ۲.۳ میلیون مایلی در مدار ستاره ای شبه خورشیدی در گردش بوده است.

 


یافته های جدید نشان می دهد نزدیکی بیش از اندازه این سیاره به ستاره اش سطحی مذاب و داغ به آن بخشیده که به تدریج باعث بخار شدن سیاره شده است. در صورتی که محاسبات اخترشناسان به تایید برسد، این سیاره اولین نوع از گونه ای جدید از سیاره ها خواهد بود که اخترشناسان به آنها "بقایای هسته های تبخیر شده" می گویند.

 


CoRoT-۷b در فاصله ای بسیار نزدیک در حدود ۱.۶ میلیون مایل از ستاره خود قرار دارد که در مقایسه با فاصله ۹۳ میلیون مایلی زمین تا خورشید بسیار ناچیز بوده و هر یک سال در آن به اندازه ۲۰.۴ ساعت در زمین است.

 


به همین دلیل حرارت سطح این سیاره در حدود سه هزار و ۶۰۰ درجه فارنهایت در نور روز بوده که این درجه حرارت سیاره CoRoT-۷b را به سطحی خروشان از صخره های گداخته شده و جوشان تبدیل می کند.

 


تا کنون سیاره های فراخورشیدی زیادی با فاصله ای بیشتر از ستاره خود در جهان یافته شده اند که به آنها ژوپیترهای داغ گفته می شود. این سیاره ها به آرامی و تحت تاثیر حرارت خورشید خود به سیاره های گازی تبدیل می شوند.

 


اما وجود سیاره ای سنگی در ابعادی برابر ابعاد زمین در مداری نزدیک به خورشید این سئوال را به وجود می آورد که آیا CoRoT-۷b بقایای یک ژوپیتر داغ تبخیر شده است؟

 


مطالعات پیشین نشان داده است که ژوپیترهای داغ مرگی آتشین را تجربه می کنند، پدیده ای که وجود آن در CoRoT-۷b به واسطه مطالعه دانشمندان موسسه فضایی گودارد ناسا نیز به تایید رسیده است.

 


بر اساس تخمینهای این تیم از جرم اولیه سیاره، CoRoT-۷b بقایای یک سیاره به نام "زحل تبخیر شده" است. به بیانی دیگر گازهای این سیاره با نزدیک شدن به خورشید تبخیر و ناپدید شده و هسته ای سنگی و پوشیده شده از گدازه که آن نیز سرانجام تبخیر شده و از بین خواهد رفت، به جا خواهد ماند.

 


محققان این اطلاعات را با استفاده از شبیه سازی رایانه ای و با به گذشته بازگرداندن سیاره CoRoT-۷b به دست آوردند و قصد دارند نتایج دقیق آن را در نشست زمستانه انجمن اخترشناسی آمریکا در واشنگتن ارائه کنند.