فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

آنان كه می‌خواستند آبدارچی احمدی‌نژاد باشند حالا دستور او را اجرا نمی‌کنند



اجرانکردن دستوراحمدی نژاد,انتقادغلامرضاموسوی از شمقدری,اهالی سینما

  مجمع عمومی خانه‌سینما برگزار نشد
  آنان كه می‌خواستند آبدارچی احمدی‌نژاد باشند حالا دستور او را اجرا نمی‌کنند

روز گذشته، روز پرخبری برای اهالی سینما بود؛ روزی که از دو هفته قبل قرار شده بود مجمع عمومی خانه‌سینما در ساختمان سمنان برگزار شود.

دیروز ابتدا نمایندگان صنوف سینمایی شامل غلامرضا موسوی، حسن حسن‌دوست، جعفر صانعی‌مقدم، علی دهکردی، پروین صفری و محمد آلادپوش پس از حضور در ساختمان شماره 2 خانه سینما، اساسنامه 25 صنف سینمایی را برای دریافت رسید به وزارت ارشاد بردند.
به ارشاد رفتند تا اسناد لازم را برای طی‌کردن مراحل قانونی ارائه کنند؛ در حالی که به گفته توحیدی، وزارت ارشاد این اسناد را نپذیرفته است. سپس شش سینماگر نماینده صنوف به محل خانه سینما در خیابان وصال رفتند و در نشستی با خبرنگاران از این روند و عدم همکاری و اجرای دستور بالاترین مقام اجرایی انتقاد کردند. غلامرضا موسوی در این نشست با انتقاد از شمقدری گفت: «کسانی که می‌گفتند می‌خواهند آبدارچی رییس‌جمهوری باشند، حالا دستور رییس‌جمهوری را اجرا نمی‌کنند.»

 

موسوی ادامه داد: «ما با مراجعه به وزارت ارشاد در واقع به آخرین بخش از تعهداتمان در سیزدهم تیر عمل کردیم.» موسوی با انتقاد از رفتارهای معاونت سینمایی آن را غیرعاقلانه خواند و مسئولیت تاثیرات منفی این رفتارها را برعهده معاونت سینمایی دانست.

 

موسوی با انتقاد از اظهارات نیرومند گفت: «متاسفانه ایشان اطلاعات نادرست و غلطی از مسائل دارند.» موسوی با رد اظهارات نیرومند درباره عجله خانه‌سینمایی‌ها برای بازگشایی خانه سینما در این دولت گفت: «در واقع باید بگویم این رییس‌جمهوری است که اصرار دارد خانه سینما در این دولت باز شود.» حسن‌دوست نیز در این نشست گفت: «ما به دنبال کار صنفی هستیم و در این 20ساله هم در همه دولت‌ها کار صنفی کرده‌ایم.» وی ادامه داد: «با جواب منفی که امروز ارشاد به ما داد آن‌ها نشان دادند که خودشان سیاسی‌کارند نه ما.»

 

علی دهکردی هم در این برنامه گفت: «ما به باز شدن خانه سینما بسیار امیدواریم که در دولت بعدی خانه سینما باز شود تا دولت به مسائل کلان‌تری بپردازد.» این نشست خبری در حالی پایان یافت که غلامرضا موسوی در اظهاراتی جالب عنوان کرد كه همچنان به برگزاری مجمع عمومی در ساعات پایانی روز ششم‌مرداد امیدوار هستند.

این در حالی است که شورای‌عالی تهیه‌کنندگان، شنبه شب افطاری‌ای برگزار کردند که در آن نیز همه‌چیز تحت‌تاثیر اتفاقات پیرامون خانه سینما بود.

 

در این برنامه «غلامرضا موسوی»، رییس شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینما، در ابتدای این برنامه به این مسئله اشاره کرد که: «خوشحالیم از این‌که در این گردهمایی با همکارانمان هستیم. اما خوشحال‌تر بودیم اگر با رفتارهای معاونت سینمایی روبه‌رو نبودیم و خبر بازگشایی خانه سینما را داشتیم.

 

این از اتفاقات عجیب این روزگار است. دوستان ریل را عوض کردند و لوکوموتیو به ته دره افتاد. امید داشتیم موقع رفتنشان حداقل اتفاق خوبی بیفتد. به‌هرحال خانه سینما بازگشایی می‌شود چه فردا چه چند روز آینده! اما متاسفم برای دوستانی که تلاش می‌کنند این اتفاق نیفتد.»/بهار

 


ویدیو مرتبط :
دستور احمدی نژاد برای ساكت كردن معترضین در خوزستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور جدید گازی احمدی نژاد



 

 

 

دستور جدید گازی احمدی نژاد

 

معاون وزیر نفت از دستور رئیس جمهور مبنی بر حذف هزینه آبونمان قبوض گاز همزمان با اجرای هدفمندی یارانه ها خبر داد و با اعلام جزئیات بیشتری از نحوه محاسبه گازبهای مشترکان خانگی در قبوض جدید، گفت: در این قبوض فقط دو روز با تعرفه جدید محاسبه شده است.

جواد اوجی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر قبوض جدید گاز مشترکان پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها صادر شده است، درباره نحوه محاسبه قبوض جدید گاز گفت: در دوره جدید صدور قبوض گاز قرائت کنتور مشترکان در دوره قبل از 28 آذر ماه انجام شده است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه در قبوض جدید نحوه محاسبه گازبهای مشترکان فقط در روزهای 28 و 29 آذر ماه مطابق با تعرفه های جدید محاسبه و اعمال شده است، تصریح کرد: بر این اساس در قبضهای جدید حداقل مصرف 30 روز مشترکان گاز خانگی مطابق با تعرفه های قدیمی محاسبه شده است.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه جزئیات محاسبه تمامی مشترکان در پشت قبوض گاز آنها منتشر شده است، اظهار داشت: در قبوض جدید گاز نحوه محاسبه و نوع اقلیم مشترکان به منظور اطلاع رسانی بیشتر اعلام شده است.

این عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت همچنین از دستور رئیس جمهور مبنی بر حذف آبونمان تمامی قبوض جدید گاز خبر داد و یادآور شد: از این رو در تعرفه های جدید گاز هزینه آبونمان مشترکان محاسبه نشده است.

وی با اعلام اینکه در این قبوض هزینه بیمه مشترکان شهری و روستایی همچون گذشته اعمال می شود، بیان کرد: هزینه بیمه برای مشترکان گاز به دنبال مصوبات مجلس شورای سالامی در نظر گرفته می شود.

به گفته این مقام مسئول در سالجاری هزینه بیمه مشترکان گاز شهری در هر دوره 100 تومان و مشترکان روستایی 50 تومان در نظر گرفته شده است.

اوجی با بیان اینکه همزمان با اجرای طرح بیمه مشترکان گاز از بهمن ماه سال گذشته اطلاع رسانی لازم برای مشترکان شهری و روستایی انجام شده است، گفت: از ابتدای سالجاری میزان حوادث گازی کاهش قابل توجه ای داشته است اما مشترکان برای دریافت غرامت باید به بیمه ایران مراجعه کنند.

بر اساس فرمول جدید قیمت گذاری فروش گاز طبیعی به بخش خانگی 12 ماهه سال به دو بخش هفت ماهه و پنج ماهه پایانی سال تقسیم بندی شده است که الگوهای مصرف این حامل انرژی در هر یک از این دو دوره زمانی تفاوتهایی با یکدیگر دارند.

از 28 آذر ماه سالجاری محل سکونت مشترکان با توجه به اجرای سیاست شهرستانی - منطقه ای در محاسبه گازبهای مشترکان بخش خانگی، متوسط مصرف گاز طبیعی در 363 شهر ایران مطابق با پنج اقلیم آب و هوایی تعیین شده است که بر این اساس شهرهای سردسیر مجاز به مصرف گاز بیشتری نسبت به شهرهای گرمسیری هستند.

برای محاسبه گازبهای مشترکان خانگی 12 دامنه جدید مصرف گاز هم در این بخش مطابق با نوع اقلیم تعریف و اعمال خواهد شد...../تحلیل:عصرایران