فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«آل پاچینو» و «جانی دپ» به تلویزیون می آیند+لیست فیلم های آخر هفته



 

 

 «آل پاچینو» و «جانی دپ» به تلویزیون می آیند+لیست فیلم های آخر هفته

 

در تعطیلات آخر هفته با فیلم های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما همراه شوید .فیلم های سینمایی و تلویزیونی «عجیب تر از داستان»، «خلبان نوجوان»، «پدرخوانده ۲»، «شمارش معکوس»، «شمال و جنوب ۲»، «چارلی و کارخانه شکلات سازی»، «پل ماریان»، «رهایی از زمین»، «پاتوق»، «شمشمیر ناامیدی»، «بازرس مورس»، «برادرم بروس لی»، «یک مرد یک ترن»، «بوفالوی سفید»، «داستان جنایت»، «باریا»، «محاکمه»، «ویلی گنجشکه»، «بیگانه در مقابل شکارچی ۲»، «اسب وحشی»، «برج مراقبت» و «آسو» پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ شهریورماه ازشبکه های یک، دو، سه، چهار، تهران و شما پخش می شود.

 

شبکه یک

فیلم سینمایی «عجیب تر از داستان» پنجشنبه ۲۴ شهریور ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

فیلم زندگی روزمره مامور مالیات جوانی به نام «هارلد کریک» است که در جریان زندگی روزمره و همیشگی خود با راوی داستان زندگی اش که صدای یک نویسنده است، درگیر می شود. صدای نویسنده از ابتدا داستان زندگی هارولد را برای بینندگان توصیف می کند و هارولد که صدای او را به صورت زمزمه های درونی در ذهن خودش می شنود، به منظور کشف هویت این راوی درونی به روانشناس مراجعه می کند.

ویل فرل، داستین هافمن و اما تامپسون در فیلم سینمایی «عجیب تر از داستان» به کارگردانی مارک فورستر محصول سال ۲۰۰۶ کشور آمریکا بازی کرده اند.

فیلم سینمایی «خلبان نوجوان» به کارگردانی جیمز بکت، پنجشنبه ۲۴ شهریورماه ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده: گروهی از شاگردان یک مدرسه در راه رفتن به اردو به همراه مدیر و مربی موسیقی خود سوار یک هواپیما می شوند. در میانه راه عده ای خلافکار که فردی را گروگان گرفته اند، کنترل اوضاع را به دست می گیرند. کاپیتان و خدمه هواپیما مجبور به ترک کابین خود می شوند و هواپیما با به حالت سقوط قرار می گیرد.

فیلم سینمایی «خلبان نوجوان» با بازی ورونیکا آلیسون و تان آیرز محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است.

فیلم سینمایی «پدرخوانده ۲» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا، ۵۰ دقیقه بامداد روز جمعه ۲۵ شهریورماه از شبکه یک سیما پخش می شود.

پدرخوانده دو در ادامه پدرخوانده یک ساخته شده و داستان به طور موازی و به صورت فلاش بک های متعدد زندگی مایکل کورلئونه با بازی آل پاچینو و رابرت دنیرو، قبل از انقلاب کوبا و زندگی ویتور کورلئونه جوان، مهاجرت او از سیسیل ایتالیا به آمریکا و چگونگی رسیدن به قدرت را نشان می دهد و این که میکل چگونه در دادگاه به دفاع ازخود در مقابل اتهامات می پردازد.

فیلم سینمایی «پدرخوانده ۲» محصول سال ۱۹۷۴کشور آمریکا است.

فیلم تلویزیونی «شمارش معکوس» به کارگردانی اکبر حر جمعه ۲۵ شهریور ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم خواهید دید: در زمان جنگ تحمیلی به یک گردان غواص ماموریت داده می شود، ضمن نفوذ به جزیره های عراق ـ ام الرصاص و ماهی، نقطه مشکوکی را در آن جا شناسایی کنند که در واقع مخفی گاه مهمات شیمیایی عراق است. با سرگرم کردن عراقی ها پیش قراولان فتح فاو وارد منطقه می شوند و حمله وسیعی را آغازمی کنند.

حسن عباسی، محمد برسوزیان و شهرزاد صفوی درفیلم تلویزیونی «شمارش معکوس» بازی کرده اند.

 

شبکه دو

فیلم سینمایی «شمال و جنوب ۲» ۳۰ دقیقه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ شهریور از شبکه دو سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: بسی که دختر نیکلاس است در اثر پنبه های معلق در هوای آلوده کارخانه ها به بیماری ریوی مبتلا شده است و مدام سرفه می کند. مادر مارگارت نیز مریض شده است و مدام دلش به هوای دیدن پسرش پر می زند. «فردریک» برادر مارگارت، جوانی است که قبلاً عضو نیروی دریایی انگلیس بوده است. او برای دفاع از جان ملوانان یک کشتی در برابر زورگویی ها و بی عدالتی های یک سرهنگ خودی می ایستد و در نهایت او را با قایقی در دل دریا رها میکند. این حرکت از سوی دادگاه نظامی به عنوان یک شورش تلقی می شود و سخت ترین مجازات ها را در پی دارد. لذا فردریک سال هاست که به اسپانیا فرار کرده است و در آنجا زندگی می کند.

فیلم سینمایی «شمال و جنوب ۲» به کارگردانی بریان پرسیوال و تهیه کنندگی کیت بارتلت محصول سال ۲۰۰۴ انگلستان است.

فیلم سینمایی «چارلی و کارخانه شکلات سازی» محصول سال ۲۰۰۵ کشوهای آمریکا و انگلستان، به کارگردانی تیم بورتن و تهیه کنندگی برد گری، پنجشنبه ۲۴ شهریور ماه ساعت ۱۴:۳۰ بر روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

داستان این فیلم با زندگی پسربچه ای آغاز می شود به نام چارلی باکت با پدر و مادرش آقا و خانم باکت و دو پدربزرگ و دو مادربزرگش، جو، جوزفین، جرج و جرجینا زندگی می کند. یکی از رویاهای به ظاهر دست نیافتنی چارلی در زندگی این است که وارد کارخانه تعطیل شده وونکا شود و ببیند آنجا چه خبر است. ویلی وونکا، غول شکلات دنیاست، ولی به عللی سال هاست که کارخانه اش را تعطیل کرده است، ولی بعد از سال ها تصمیم می گیرد در کارخانه را باز کند. اما تنها به پنج کودک اجازه می دهد که در کارخانه اش گردش کنند.

۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه ۲۵ شهریور ماه فیلم سینمایی «پل ماریان» به کارگردانی وبکه وون کارولسفلد نیا و تهیه کنندگی جولیا سرنی محصول سال ۲۰۰۲ کشور کانادا از شبکه دوسیما پخش می شود.

در این فیلم خواهید دید: اگنِس، ترِزا و لوئیس سه خواهر هستند که با مادرشان زندگی می کنند. اگنس چند وقتی است برای کار به شهر دیگری رفته و از مادر و دو خواهرش جدا شده است. در این اثنا مادر به علت بیماری روانه بیمارستان می شود. پس از مرخص شدن از بیمارستان و بازگشتن به خانه، ترِزا و لوئیس پرستاری او را بر عهده می گیرند. در این میان اگنِس برای عیادت و اطلاع از حالِ مادر، به دو خواهرش ملحق می شود. وی به علت جدایی از خانواده و دوری از مادر در حال حاضر بیشتر نگران است و زمان بیشتری را برای بودن با او صرف می کند.

فیلم تلویزیونی «رهایی از زمین» به کارگردانی محمد قاسمی و تهیه کنندگی قاسم اموری جمعه ۲۵ شهریورماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.

در این فیلم با بازی مهتاج نجومی، مالک سراج، رامسین کبریتی و سوگل طهماسبی خواهید دید: حمید نوجوان ۱۳ ۱۴ ساله ای است که به همراه پدرش زندگی می کند. وی سالها قبل مادرش را که از دوران دفاع مقدس شیمیایی شده و اثرات آن مدت ها با وی بوده را از دست داده است. پدرش در استادیوم ورزشی مشغول به کاراست. در این میان مادربزرگش به همراه عموی حمید که با شروع جنگ تحمیلی ایران را ترک کرده اند، برای فروش مال و اموالشان برگشته و قصد دارند حمید و پدرش را نیز با خود ببرند.

فیلم تلویزیونی «پاتوق» به کارگردانی جواد مزد آبادی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی جمعه ۲۵ شهریورماه ساعت ۲۳ ازشبکه دو سیما روی آنتن می رود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی رامین راستا و سولماز غنی آمده: پسری به نام مجید سرپرستی خانواده اش را برعهده دارد. او برای امرار معاش خانواده به همراه دو نفر مبلغ چهل میلیون تومان را به سرقت می برد. مجید برای فرار از دست پلیس به همراه کیف پول وارد امامزاده ای می شود و از متولی آنجا کمک می خواهد و کیف را نزد وی به امانت می گذارد. دو همدست مجید برای گرفتن سهم خود با او قرارمی گذارند، اما وقتی با بی توجهی او مواجه می شوند خواهرزاده اش را می ربایند.

 

شبکه سه

فیلم سینمایی «شمشیرنا امیدی» به کارگردانی هیدیوکی هیرایاما و با بازی اتسوشی تویوکووا و جیزورو ایکواکی محصول سال ۲۰۱۰ کشور ژاپن، پنجشنبه ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۱:۳۰ از شبکه سه سیما بازپخش خواهد شد.

فیلم سینمایی «بازرس مورس (دنیای خاموش نیکلاس)» به کارگردانی هربرت وبس، محصول مشترک کشورهای انگلستان و آمریکا، پنجشنبه ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۷ ازشبکه سه سیما پخش می شود.

داستان فیلم با بازی جوهان توان و کوین وانلی ازاین قراراست که: کوئین از بدو تاسیس سندیکا به افراد آن شک می کند و همین باعث مرگ مشکوک وی می شود. کوئین کم شنوا بوده و مورس برای پیدا کردن قاتل و علت مرگ وی تحقیق می کند و به سرنخ هولناکی دست می یابد.

فیلم سینمایی «برادرم بروس لی» پنجشنبه ۲۴ شهریورماه ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

فیلم سینمایی «برادرم بروس لی» داستانی برگرفته از حقایق بروس لی بازیگر هنگ کنگی است. این داستان از زبان رابرت لی برادر کوچکتر بروس لی و نیز خانم فیبی لی خواهر وی روایت می گردد. داستان از سال ۱۹۴۰ زمان تولد بروس لی از هنگ کنگ به قصد آمریکا را بیان می کند. فیلم علاوه بر بیان روابط خانوادگی به اشغال هنگ کنگ توسط ژاپن و نیز سلطه استعماری انگلستان بر مردم و کشور هنگ کنگ را بیان می کند.

تونی لیونگ فا وایراف راحمان در فیلم سینمایی «برادرم بروس لی» به کارگردانی مانفرد وونگ محصول سال ۲۰۱۰ کشورهای هنگ کنگ و چین بازی کرده اند.

فیلم سینمایی «یک مرد و یک ترن» به کارگردانی رابت الدریچ پنجشنبه ۲۴ شهریورماه ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «یک مرد و یک ترن» آمده: در سال ۱۹۳۳ که آمریکا در اوج بحران سرتاسری دست و پا می زد. گروهی از مردان سخت کوش و پر تلاش مجبور بودند شهر به شهر درنهایت سختی به دنبال کاری هستند تا شکم خانواده خود را با خشکه نانی ناچیز سیر کنند.

لی ماروین و ارنست برگنین در فیلم سینمایی «یک مرد و یک ترن» محصول سال ۱۹۷۳ کشور آمریکا بازی کرده اند.

فیلم سینمایی «بوفالوی سفید» به کارگردانی جی. لی توماسون و با بازی چارلز برونسون و جک واردن جمعه ۲۵ شهریور ماه ساعت ۱۱:۳۰ ازشبکه سه سیما بازپخش می شود.

فیلم سینمایی «داستان جنایت» محصول سال ۱۹۹۳ کشور هنگ کنگ به کارگردانی کیرک وونگ جمعه ۲۵ شهریور ماه ساعت ۱۴:۴۵ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم با بازی جکی چان و کنت چنگ آمده: افراد تبهکار یک فرد میلیونر را که تحت حفاظت پلیس نیز قرار داشت را به گروگان می گیرند. جکی چان قهرمان داستان وارد ماجرا می شود. بعد از تعقیب و گریز زیاد فرار می کنند. افراد تبهکار که سرپرستی آنها را نیز یک افسر پلیس به عهده دارد. به خانواده آن شخص تلفن می کنند و قصد اخاذی را دارند.

 

شبکه چهار

فیلم سینمایی «باریا» به کارگردانی جوزپه تورناتوره، پنجشنبه ۲۴ شهریور ماه ساعت ۱۵:۳۰ با بازی فرانچسکو سیانا و مارگاریت مید از شبکه چهارسیما بازپخش می شود.

فیلم سینمایی «محاکمه» به کارگردانی گری ویلر محصول سال ۲۰۱۰ آمریکا جمعه ۲۵ شهریور ساعت۲۰:۳۰ در قالب برنامه «سینما ۴» از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم سینمایی «محاکمه» در مورد مردی است که همه چیز خود را طی حادثه ای از دست داده و اکنون به دنبال کشف واقعیات است.

 

شبکه تهران

پنجشنبه ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۳:۳۰ انیمیشن «ویلی گنجشکه» به کارگردانی جوزف گیمز محصول سال ۱۹۸۹ کشور مجارستان درقالب برنامه «تماشاخانه» از شبکه تهران پخش می شود.

در خلاصه داستان انیمیشن آمده: ویلی پسربچه ای تنبل است که خود را به بیماری زده و بدین طریق تلاش می کند به مدرسه نرود تا از حل تمرین های ریاضی راحت شود. پیرزنی که در پارک نشسته و ویلی قصد دارد با تفنگش گنجشک ها را شکار کند، او را دیده و سعی می کند به او کمک کرده تا اعتماد به نفسش را به دست آورده و بتواند در کارهایش موفق شود.

۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه ۲۵ شهریورماه فیلم سینمایی «بیگانه درمقابل شکارچی ۲» به کارگردانی پل دبلیو. اس. اندرسون، محصول سال ۲۰۰۴ کشورهای آمریکا، چکسلواکی انگلیس و آلمان از شبکه تهران بازپخش می شود.

فیلم سینمایی «اسب وحشی» به کارگردانی کریک کلاید جمعه ۲۵ شهریورماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش خواهد شد.

داستان فیلم از این قرار است که: هانا دختر نوجوانی است که به تازگی مادرش را از دست داده و پدرش برای تغییر روحیه اش او را به مزرعه یکی از دوستان قدیمی همسرش می برد تا یک ماه از تابستان را در آنجا به عکاسی از اسب های وحشی بگذراند.

فیلم سینمایی «اسب وحشی» محصول سال ۲۰۰۹ کشور آمریکا با بازی فرد وارد، میرندا کاسگروو، دنیل چا چون و کوربین آل رد ساخته شده است.

 

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «برج مراقبت»، پنجشنبه ۲۴ شهریورماه ساعت ۲۳:۴۵ از شبکه شما پخش می شود.

در این فیلم خواهید دید: بهرام ناصری کنترل گر برج مراقبت فرودگاه کیش به خاطر بعضی از مشکلات خانوادگی که با همسرش لاله دانش دارد، به شدت درگیری ذهنی پیدا کرده است. او در محل کار خود با فرمانی اشتباه برای فرود هواپیمایی به باند فرودگاه در حالی که در آن باند هواپیمای دیگری وجود دارد، باعث به وجود آمدن فاجعه ای مرگبار می شود، اما با مداخله مسئول برج مراقبت این اشتباه او ختم به خیر می شود.

روناک یوسفی، محمد حاتمی، شهروز ابراهیمی و سیروس نصیری از بازیگران اصلی فیلم تلویزیونی «برج مراقبت» به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه کنندگی بهرام قوی بنیه است.

فیلم تلویزیونی «آسو» به کارگردانی جواد افشاری و تهیه کنندگی بهرام قوی بنیه جمعه ۲۵ شهریورماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: نیروهای عراقی پس از بمباران شیمیایی روستایی کردنشین درصدد نابودی تمام اسناد و مدارک به جا مانده از این جنایتشان هستند. در این میان تعدادی از نیروهای ایرانی به رهبری کاک حیدر که حاوی اسناد و مدارک مهمی از موقعیت نیروهای عراقی و جنایت آنها هستند، سعی در پیدا کردن راهی مناسب جهت رساندن مدارک و اسناد هستند.

سید جواد طاهری، محسن افشار و حسین توشه درفیلم تلویزیونی «آسو» بازی کرده اند..... / گزارش : شبکه خبری برنا 


ویدیو مرتبط :
تریلر فیلم جدید "جانی دپ"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«آل پاچینو» و «جانی دپ» در تلویزیون


در تعطیلات آخر هفته با فیلم های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های سیما همراه شوید .

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «عجیب تر از داستان»، «خلبان نوجوان»، «پدرخوانده 2»، «شمارش معکوس»، «شمال و جنوب 2»، «چارلی و کارخانه شکلات سازی»، «پل ماریان»، «رهایی از زمین»، «پاتوق»، «شمشمیر ناامیدی»، «بازرس مورس»، «برادرم بروس لی»، «یک مرد یک ترن»، «بوفالوی سفید»، «داستان جنایت»، «باریا»، «محاکمه»، «ویلی گنجشکه»، «بیگانه در مقابل شکارچی 2»، «اسب وحشی»، «برج مراقبت» و «آسو» پنجشنبه و جمعه 24 و 25 شهریورماه ازشبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران و شما پخش می‌شود.

شبکه یک
فیلم سینمایی «عجیب تر از داستان» پنجشنبه 24 شهریور ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

فیلم زندگی روزمره مامور مالیات جوانی به نام «هارلد کریک» است که در جریان زندگی روزمره و همیشگی خود با راوی داستان زندگی‌اش که صدای یک نویسنده است، درگیر می‌شود. صدای نویسنده از ابتدا داستان زندگی هارولد را برای بینندگان توصیف می‌کند و هارولد که صدای او را به صورت زمزمه‌های درونی در ذهن خودش می‌شنود، به منظور کشف هویت این راوی درونی به روانشناس مراجعه می‌کند.

ویل فرل، داستین هافمن و اما تامپسون در فیلم سینمایی «عجیب‌تر از داستان» به کارگردانی مارک فورستر محصول سال 2006 کشور آمریکا بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «خلبان نوجوان» به کارگردانی جیمز بکت، پنجشنبه 24 شهریورماه ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده: گروهی از شاگردان یک مدرسه در راه رفتن به اردو به همراه مدیر و مربی موسیقی خود سوار یک هواپیما می‌شوند. در میانه راه عده‌ای خلافکار که فردی را گروگان گرفته‌اند، کنترل اوضاع را به دست می‌گیرند. کاپیتان و خدمه هواپیما مجبور به ترک کابین خود می‌شوند و هواپیما با به حالت سقوط قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «خلبان نوجوان» با بازی ورونیکا آلیسون و تان آیرز محصول کشور آمریکا در سال 2005 ساخته شده است.

فیلم سینمایی «پدرخوانده 2» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا، 50 دقیقه بامداد روز جمعه 25 شهریورماه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

پدرخوانده دو در ادامه پدرخوانده یک ساخته شده و داستان به طور موازی و به صورت فلاش بک‌های متعدد زندگی مایکل کورلئونه با بازی آل پاچینو و رابرت دنیرو، قبل از انقلاب کوبا و زندگی ویتور کورلئونه جوان، مهاجرت او از سیسیل ایتالیا به آمریکا و چگونگی رسیدن به قدرت را نشان می‌دهد و این که میکل چگونه در دادگاه به دفاع ازخود در مقابل اتهامات می‌پردازد.

فیلم سینمایی «پدرخوانده 2» محصول سال 1974کشور آمریکا است.

فیلم تلویزیونی «شمارش معکوس» به کارگردانی اکبر حر جمعه 25 شهریور ماه ساعت 16 از شبکه یک پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم خواهید دید: در زمان جنگ تحمیلی به یک گردان غواص ماموریت داده می‌شود، ضمن نفوذ به جزیره‌های عراق ـ ام الرصاص و ماهی، نقطه مشکوکی را در آن جا شناسایی کنند که در واقع مخفی گاه مهمات شیمیایی عراق است. با سرگرم کردن عراقی‌ها پیش قراولان فتح فاو وارد منطقه می‌شوند و حمله وسیعی را آغازمی کنند.

حسن عباسی، محمد برسوزیان و شهرزاد صفوی درفیلم تلویزیونی «شمارش معکوس» بازی کرده‌اند.

شبکه دو
فیلم سینمایی «شمال و جنوب 2» 30 دقیقه بامداد روز پنجشنبه 24 شهریور از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: بسی که دختر نیکلاس است در اثر پنبه‌های معلق در هوای آلوده کارخانه ها به بیماری ریوی مبتلا شده است و مدام سرفه می‌کند. مادر مارگارت نیز مریض شده است و مدام دلش به هوای دیدن پسرش پر می‌زند. «فردریک» برادر مارگارت، جوانی است که قبلاً عضو نیروی دریایی انگلیس بوده است. او برای دفاع از جان ملوانان یک کشتی در برابر زورگویی‌ها و بی‌عدالتی‌های یک سرهنگ خودی می‌ایستد و در نهایت او را با قایقی در دل دریا رها میکند. این حرکت از سوی دادگاه نظامی به عنوان یک شورش تلقی می‌شود و سخت‌ترین مجازات‌ها را در پی دارد. لذا فردریک سال‌هاست که به اسپانیا فرار کرده است و در آنجا زندگی می‌کند.

فیلم سینمایی «شمال و جنوب 2» به کارگردانی بریان پرسیوال و تهیه کنندگی کیت بارتلت محصول سال 2004 انگلستان است.

فیلم سینمایی «چارلی و کارخانه شکلات سازی» محصول سال 2005 کشوهای آمریکا و انگلستان، به کارگردانی تیم بورتن و تهیه کنندگی برد گری، پنجشنبه 24 شهریور ماه ساعت 14:30 بر روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

داستان این فیلم با زندگی پسربچه‌ای آغاز می‌شود به نام چارلی باکت با پدر و مادرش آقا و خانم باکت و دو پدربزرگ و دو مادربزرگش، جو، جوزفین، جرج و جرجینا زندگی می‌کند. یکی از رویاهای به ظاهر دست نیافتنی چارلی در زندگی این است که وارد کارخانه تعطیل شده وونکا شود و ببیند آنجا چه خبر است. ویلی وونکا، غول شکلات دنیاست، ولی به عللی سال‌هاست که کارخانه‌اش را تعطیل کرده است، ولی بعد از سال‌ها تصمیم می‌گیرد در کارخانه را باز کند. اما تنها به پنج کودک اجازه می‌دهد که در کارخانه‌اش گردش کنند.

30 دقیقه بامداد روز جمعه 25 شهریور ماه فیلم سینمایی «پل ماریان» به کارگردانی وبکه وون کارولسفلد نیا و تهیه کنندگی جولیا سرنی محصول سال 2002 کشور کانادا از شبکه دوسیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهید دید: اگنِس، ترِزا و لوئیس سه خواهر هستند که با مادرشان زندگی می‌کنند. اگنس چند وقتی است برای کار به شهر دیگری رفته و از مادر و دو خواهرش جدا شده است. در این اثنا مادر به علت بیماری روانه بیمارستان می‌شود. پس از مرخص شدن از بیمارستان و بازگشتن به خانه، ترِزا و لوئیس پرستاری او را بر عهده می‌گیرند. در این میان اگنِس برای عیادت و اطلاع از حالِ مادر، به دو خواهرش ملحق می‌شود. وی به علت جدایی از خانواده و دوری از مادر در حال حاضر بیشتر نگران است و زمان بیشتری را برای بودن با او صرف می‌کند.

فیلم تلویزیونی «رهایی از زمین» به کارگردانی محمد قاسمی و تهیه کنندگی قاسم اموری جمعه 25 شهریورماه ساعت 17:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی مهتاج نجومی، مالک سراج، رامسین کبریتی و سوگل طهماسبی خواهید دید: حمید نوجوان 13-14 ساله‌ای است که به همراه پدرش زندگی می‌کند. وی سالها قبل مادرش را که از دوران دفاع مقدس شیمیایی شده و اثرات آن مدت‌ها با وی بوده را از دست داده است. پدرش در استادیوم ورزشی مشغول به کاراست. در این میان مادربزرگش به همراه عموی حمید که با شروع جنگ تحمیلی ایران را ترک کرده‌اند، برای فروش مال و اموالشان برگشته و قصد دارند حمید و پدرش را نیز با خود ببرند.

فیلم تلویزیونی «پاتوق» به کارگردانی جواد مزد آبادی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی جمعه 25 شهریورماه ساعت 23 ازشبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی رامین راستا و سولماز غنی آمده: پسری به نام مجید سرپرستی خانواده‌اش را برعهده دارد. او برای امرار معاش خانواده به همراه دو نفر مبلغ چهل میلیون تومان را به سرقت می‌برد. مجید برای فرار از دست پلیس به همراه کیف پول وارد امامزاده‌ای می‌شود و از متولی آنجا کمک می‌خواهد و کیف را نزد وی به امانت می‌گذارد. دو همدست مجید برای گرفتن سهم خود با او قرارمی گذارند، اما وقتی با بی توجهی او مواجه می‌شوند خواهرزاده‌اش را می‌ربایند.

شبکه سه
فیلم سینمایی «شمشیرنا امیدی» به کارگردانی هیدیوکی هیرایاما و با بازی اتسوشی تویوکووا و جیزورو ایکواکی محصول سال 2010 کشور ژاپن، پنجشنبه 24 شهریورماه ساعت 11:30 از شبکه سه سیما بازپخش خواهد شد.

فیلم سینمایی «بازرس مورس (دنیای خاموش نیکلاس)» به کارگردانی هربرت وبس، محصول مشترک کشورهای انگلستان و آمریکا، پنجشنبه 24 شهریورماه ساعت 17 ازشبکه سه سیما پخش می‌شود.

داستان فیلم با بازی جوهان توان و کوین وانلی ازاین قراراست که: کوئین از بدو تاسیس سندیکا به افراد آن شک می‌کند و همین باعث مرگ مشکوک وی می‌شود. کوئین کم شنوا بوده و مورس برای پیدا کردن قاتل و علت مرگ وی تحقیق می‌کند و به سرنخ هولناکی دست می‌یابد.

فیلم سینمایی «برادرم بروس لی» پنجشنبه 24 شهریورماه ساعت 20 روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

فیلم سینمایی «برادرم بروس لی» داستانی برگرفته از حقایق بروس لی بازیگر هنگ کنگی است. این داستان از زبان رابرت لی برادر کوچکتر بروس لی و نیز خانم فیبی لی خواهر وی روایت می‌گردد. داستان از سال 1940 زمان تولد بروس لی از هنگ کنگ به قصد آمریکا را بیان می‌کند. فیلم علاوه بر بیان روابط خانوادگی به اشغال هنگ کنگ توسط ژاپن و نیز سلطه استعماری انگلستان بر مردم و کشور هنگ کنگ را بیان می‌کند.

تونی لیونگ فا وایراف راحمان در فیلم سینمایی «برادرم بروس لی» به کارگردانی مانفرد وونگ محصول سال 2010 کشورهای هنگ کنگ و چین بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «یک مرد و یک ترن» به کارگردانی رابت الدریچ پنجشنبه 24 شهریورماه ساعت 23:30 روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «یک مرد و یک ترن» آمده: در سال 1933 که آمریکا در اوج بحران سرتاسری دست و پا می‌زد. گروهی از مردان سخت کوش و پر تلاش مجبور بودند شهر به شهر درنهایت سختی به دنبال کاری هستند تا شکم خانواده خود را با خشکه نانی ناچیز سیر کنند.

لی ماروین و ارنست برگنین در فیلم سینمایی «یک مرد و یک ترن» محصول سال 1973 کشور آمریکا بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «بوفالوی سفید» به کارگردانی جی. لی توماسون و با بازی چارلز برونسون و جک واردن جمعه 25 شهریور ماه ساعت 11:30 ازشبکه سه سیما بازپخش می‌شود.

فیلم سینمایی «داستان جنایت» محصول سال 1993 کشور هنگ کنگ به کارگردانی کیرک وونگ جمعه 25 شهریور ماه ساعت 14:45 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم با بازی جکی چان و کنت چنگ آمده: افراد تبهکار یک فرد میلیونر را که تحت حفاظت پلیس نیز قرار داشت را به گروگان می‌گیرند. جکی چان قهرمان داستان وارد ماجرا می‌شود. بعد از تعقیب و گریز زیاد فرار می‌کنند. افراد تبهکار که سرپرستی آنها را نیز یک افسر پلیس به عهده دارد. به خانواده آن شخص تلفن می‌کنند و قصد اخاذی را دارند.

شبکه چهار
فیلم سینمایی «باریا» به کارگردانی جوزپه تورناتوره، پنجشنبه 24 شهریور ماه ساعت 15:30 با بازی فرانچسکو سیانا و مارگاریت مید از شبکه چهارسیما بازپخش می‌شود.

فیلم سینمایی «محاکمه» به کارگردانی گری ویلر محصول سال 2010 آمریکا جمعه 25 شهریور ساعت20:30 در قالب برنامه «سینما 4» از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.
داستان فیلم سینمایی «محاکمه» در مورد مردی است که همه چیز خود را طی حادثه‌ای از دست داده و اکنون به دنبال کشف واقعیات است.

شبکه تهران
پنجشنبه 24 شهریورماه ساعت 13:30 انیمیشن «ویلی گنجشکه» به کارگردانی جوزف گیمز محصول سال 1989 کشور مجارستان درقالب برنامه «تماشاخانه» از شبکه تهران پخش می‌شود.
در خلاصه داستان انیمیشن آمده: ویلی پسربچه‌ای تنبل است که خود را به بیماری زده و بدین طریق تلاش می‌کند به مدرسه نرود تا از حل تمرین‌های ریاضی راحت شود. پیرزنی که در پارک نشسته و ویلی قصد دارد با تفنگش گنجشک‌ها را شکار کند، او را دیده و سعی می‌کند به او کمک کرده تا اعتماد به نفسش را به دست آورده و بتواند در کارهایش موفق شود.

30 دقیقه بامداد روز جمعه 25 شهریورماه فیلم سینمایی «بیگانه درمقابل شکارچی 2» به کارگردانی پل دبلیو. اس. اندرسون، محصول سال 2004 کشورهای آمریکا، چکسلواکی انگلیس و آلمان از شبکه تهران بازپخش می‌شود.

فیلم سینمایی «اسب وحشی» به کارگردانی کریک کلاید جمعه 25 شهریورماه ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش خواهد شد.

داستان فیلم از این قرار است که: هانا دختر نوجوانی است که به تازگی مادرش را از دست داده و پدرش برای تغییر روحیه اش او را به مزرعه یکی از دوستان قدیمی همسرش می‌برد تا یک ماه از تابستان را در آنجا به عکاسی از اسب‌های وحشی بگذراند.
فیلم سینمایی «اسب وحشی» محصول سال 2009 کشور آمریکا با بازی فرد وارد، میرندا کاسگروو، دنیل چا چون و کوربین آل رد ساخته شده است.

شبکه شما
فیلم تلویزیونی «برج مراقبت»، پنجشنبه 24 شهریورماه ساعت 23:45 از شبکه شما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهید دید: بهرام ناصری کنترل‌گر برج مراقبت فرودگاه کیش به خاطر بعضی از مشکلات خانوادگی که با همسرش لاله دانش دارد، به شدت درگیری ذهنی پیدا کرده است. او در محل کار خود با فرمانی اشتباه برای فرود هواپیمایی به باند فرودگاه در حالی که در آن باند هواپیمای دیگری وجود دارد، باعث به وجود آمدن فاجعه‌ای مرگبار می‌شود، اما با مداخله مسئول برج مراقبت این اشتباه او ختم به خیر می‌شود.

روناک یوسفی، محمد حاتمی، شهروز ابراهیمی و سیروس نصیری از بازیگران اصلی فیلم تلویزیونی «برج مراقبت» به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه کنندگی بهرام قوی بنیه است.

فیلم تلویزیونی «آسو» به کارگردانی جواد افشاری و تهیه کنندگی بهرام قوی بنیه جمعه 25 شهریورماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: نیروهای عراقی پس از بمباران شیمیایی روستایی کردنشین درصدد نابودی تمام اسناد و مدارک به جا مانده از این جنایتشان هستند. در این میان تعدادی از نیروهای ایرانی به رهبری کاک حیدر که حاوی اسناد و مدارک مهمی از موقعیت نیروهای عراقی و جنایت آنها هستند، سعی در پیدا کردن راهی مناسب جهت رساندن مدارک و اسناد هستند.
سید جواد طاهری، محسن افشار و حسین توشه درفیلم تلویزیونی «آسو» بازی کرده‌اند.

منبع: برنا