فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

آلمان «باربارا» را به آکادمی اسکار فرستاد



آلمان «باربارا» را به آکادمی اسکار فرستاد

فیلم سینمایی «باربارا» به عنوان نماینده آلمان در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار به رقابت با سایر آثار بین‌المللی می‌پردازد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش سینما پرس، مسئولان سینمای آلمان روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که فیلم سینمایی «باربارا» (Barbara) به کارگردانی کریستین پتزولد را به عنوان نماینده این کشور اروپایی به بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال می کنند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، کریستین پتزولد علاوه بر فعالیت به عنوان کارگردان، با همکاری هارون فرخی فیلمنامه «باربارا» را نیز نوشته است و این فیلم درام که داستان آن در دهه 1980 میلادی و در آلمان شرقی اتفاق می افتد، ماجرای یک دکتر را به تصویر می کشد که پس از تلاش برای گرفتن ویزا برای سفر به آلمان غربی به یک بیمارستان در یک شهر کوچک تبعید می شود. همچنین نینا هاس، رونالد زرفلد و رینر باک نیز از جمله بازیگران برجسته آلمانی هستند که در فیلم سینمایی «باربارا» ایفای نقش کرده اند.

«باربارا» در نخستین حضور بین المللی خود توانست در زمستان سال گذشته جایزه خرس نقره ای بهترین کارگردان شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین را برای کریستین پتزولد به ارمغان بیاورد. همچنین این فیلم سینمایی در مراسم اهدای جوایز «لولا» که به عنوان اسکار آلمانی به شمار می آید نیز جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

فیلم سینمایی «باربارا» با اکران در آلمان توانسته تا به امروز فروشی برابر با 3 میلیون دلار (2.37 میلیون یورو) را برای خود رقم بزند. استودیو فیلمسازی «مچ فکتوری» نیز این فیلم سینمایی را در تاریخ 21 دسامبر (یکم دی) روی پرده سینماهای 40 کشور جهان می برد.

فهرست اسامی نامزدهای نهایی هشتاد و پنجمین دوره مراسم اسکار در تاریخ 24 ژانویه (5 بهمن) زمستان سال جاری اعلام می شود. هشتاد و پنجمین دوره مراسم سالیانه نیز در تاریخ 24 فوریه سال 2013 میلادی (6 اسفند) زمستان سال جاری در سالن «کداک تیه‌تر» که اکنون به «دالبی تیه‌تر» تغییر نام داده است، برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصفر فرهادی در سال گذشته موفق شد با شکست رقیبان برجسته ای مانند «سرسخت» (Bullhead) به کارگردانی مایکل آر. راسکام از بلژیک/ «پاورقی» (Footnote) به کارگردانی جزف سدار از رژیم صهیونیستی/ «در تاریکی» (In Darkness) به کارگردانی آگنیسزکا هولاند از لهستان/ «آقای لاژار» (Monsieur Lazhar) به کارگردانی فیلیپ فالاردو از کانادا جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان هشتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار را به خود اختصاص دهد./سینماپرس

 


ویدیو مرتبط :
تغییر شکل لوگوی آکادمی اسکار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک ادعای عجیب از سوی آکادمی اسکار: "جدایی " بدون مجوز در ایران ساخته شده است!



 

 

جدایی نادر از سیمین,فیلم جدایی نادر از سیمین

 

آکادمی اسکار در حالی که برای اعلام جوایز ساعت شماری می شود درباره نماینده رسمی ایران اظهار نظر کرد. یک ادعای عجیب از سوی آکادمی اسکار:

 

A Separation بدون مجوز در ایران ساخته شده است!

آکادمی اسکار در حالی که برای اعلام جوایز ساعت شماری می شود درباره نماینده رسمی ایران اظهار نظر کرد.

آکادمی اسکار به صورت غیر رسمی اعلام کرد فیلم "جدایی" ساخته اصغر فرهادی از ایران به صورت مخفیانه و بدون مجوز ساخته شده است.

به نظر می رسد تعلیق چند روزه مجوز ساخت این فیلم را در حین فیلمبرداری باعث این ادعا شده باشد.

بنا بر این گزارش آکادمی اسکار درپی آن است که حمایت های همه جانبه صورت گرفته از این فیلم در داخل ایران را کمرنگ جلوه دهد و آن را در جایگاه اپوزوسیون مطرح نماید. این ادعا در حالی از سوی آکادمی معتبرترین جایزه سینمایی دنیا مطرح می شود که فیلم " جدایی نادر از سیمین " با پروانه ساخت و نمایش رسمی در ایران ساخته و اکران شد و برنده جایزه ها و سیمرغ های متعدد از جشنواره فیلم فجر شده و رسما از سوی ایران به آکادمی اسکار معرفی شده است.

با این ادعا پیش بینی می شود اهدای جایزه اسکار به فیلم فرهادی قطعی شده و به نظر می رسد این اقدام در جهت تاثیر گذاری بر قضاوت ها و نظرات اعضای آکادمی و رای آنان در فضای ضد ایرانی آمریکا و توجیه اهدای این جایزه برای اولین بار به یک فیلم ایرانی انجام گرفته باشد ..../خبرگزاری سینمای ایران