فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

آلمان از شاهین نجفی حفاظت می کند!



آلمان از شاهین نجفی حفاظت می کند!

صدای آمریکا: «پلیس آلمان اعلام کرد از جان شاهین نجفی هنرمند ایرانی ساکن کلن در برابر تهدید بنیادگرایان حفاظت خواهد کرد.»

جام نیوز: شبکه تلویزیونی صدای آمریکا (VOA) جمعه۲۲ اردیبهشت (May۱۱) گزارش داد: «پلیس آلمان اعلام کرد از جان "شاهین نجفی" هنرمند ایرانی ساکن کلن، در برابر تهدید بنیادگرایان حفاظت خواهد کرد. شاهین نجفی خواننده رپ ایرانی پس از اجرای ترانه ای به نام [...] از سوی تندروهای ایرانی به مرگ تهدید شده و پایگاه خبری شیعه آنلاین برای کشتن وی یکصد هزار دلار جایزه تعیین کرده است.»

 

صدای آمریکا در ادامه افزود: «سخنگوی پلیس شهر کلن گفته است بخش امنیت ملی اداره پلیس کلن تدابیر حفاظتی در مورد شاهین نجفی را تصویب کرده است. ترانه [...] در روزهای اخیر جنجال بسیاری ایجاد کرده است در این ترانه شاهین نجفی امام دهم شیعیان را مورد خطاب قرار داده و با نگاه انتقادی شرایط کنونی اجتماعی و سیاسی ایران را بازگو کرده است. شاهین نجفی در گفت و گوهای خود اعلام کرده است در اجرای این ترانه قصد توهین به باورهای دینی مردم را نداشته است.»

 

گفتنی است در حالی صدای آمریکا با حمایت از این خواننده مرتد، ادعا می کنند که شاهین نجفی قصد توهین به باور های دینی را نداشته است که وی در مصاحبه خود با شبکه دولتی بی بی سی فارسی توهین به مقدسات مسلمانان و شیعیان را رسالت خود دانسته و با وقاحت تمام می گوید: «من وقتی کاری را انجام می دهم به تبعات آن فکر نمی کنم و فقط رسالت خود را انجام می دهم»!!

وی همچنین در مصاحبه با بی بی سی در پاسخ به این سؤال که "آیا شما با کارهای خود به دنبال تابو شکنی نسبت به برخی مسائل هستید؟" با تأیید آن، گفت: «بله؛ بخشی از آن آگاهانه صورت می گیرد که من آن را انکار نمی کنم. بخش آگاهانه سوار بر بخش ناخودآگاه ذهن و شخصیت درونی من است. به این دلیل من همان چیز را می نویسم و اجرا می کنم که هستم.»


ویدیو مرتبط :
پلیس آلمان: از شاهین نجفی حفاظت میكنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شاهین نجفی از آیت الله صافی به دادگاه آلمان شکایت می کند* سند



لعربیه خبر داد؛

شاهین نجفی از آیت الله صافی به دادگاه آلمان شکایت می کند* سند

العربیه: «شاهین نجفی خواننده رپ ایرانی، پس از گذشت چند روز از صدور فتوای ارتداد علیه وی تصمیم گرفت در دادگاه آلمان، از آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید قم، به دلیل صدور این فتوا که او را مهدور الدم می‌کند، شکایت کند.»

 جام نیوز:  به نقل ا ز سایت العربیه(Alarabiya)،شاهین نجفی خواننده رپ ایرانی، پس از گذشت چند روز از صدور فتوای ارتداد علیه وی تصمیم گرفت در دادگاه آلمان، از آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید قم، به دلیل صدور این فتوا که او را مهدور الدم می‌کند، شکایت کند.

العربیه اضافه کرد: «حکم ارتداد شاهین نجفی پس از آن صادر شد که این خواننده ایرانی، آهنگی جنجال برانگیز با عنوان "نقی" منتشر کرد. منتقدان این آهنگ می‌گویند که در آن به امام دهم شیعیان هتاکی شده است.»

 

این سایت افزود: «سایت "عصر امروز" هم گزارش داده بود که کمپینی برای مجازات شاهین نجفی تشکیل شده است. در روزهای اخیر هم سایت "شیعه آنلاین" از اختصاص جایزه 100 هزار دلاری برای قتل شاهین نجفی خبر داد.»

 

این سایت در ادامه به نقل از روزنامه "الشرق الاوسط" آورده است: «شهریار آحادی مدیر برنامه شاهین نجفی گفته است که مبلغ 100 هزار دلار وسوسه بر انگیز است برای همین از پلیس آلمان خواسته شد حفاظت از جان شاهین نجفی را بر عهده بگیرد. او افزود که شاهین نجفی در حال حاضر به شکلی مخفی زندگی می‌کند و تصمیم دارد برای مصونیت از سوء قصد، مدتی از انظار عمومی پنهان شود.»/جام نیوز