فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«آغاسی» چرا سکته کرد؟!


همه مخاطبان نسل قدیم موسیقی، یک ذهنیت خاص و مشترکی درباره «آغاسی» دارند. خواننده قطعه محبوب و ماندگاری چون «لب کارون» که شهرت و اعتبار کارهای عامه پسندش در همه سال های موسیقی پیش از انقلاب و حتی پس از انقلاب، در کوچه بازار به چشم می خورد و همین باعث شد که او خواننده عامه مردم لقب بگیرد.

هفته نامه تماشاگران امروز: همه مخاطبان نسل قدیم موسیقی، یک ذهنیت خاص و مشترکی درباره «آغاسی» دارند. خواننده قطعه محبوب و ماندگاری چون «لب کارون» که شهرت و اعتبار کارهای عامه پسندش در همه سال های موسیقی پیش از انقلاب و حتی پس از انقلاب، در کوچه بازار به چشم می خورد و همین باعث شد که او خواننده عامه مردم لقب بگیرد.

«نعمت آغاسی» که با چرخاندن دستمالی سفید در هنگام خواندن، به کاراکتر مورد علاقه مخاطبان موسیقی چند نسل تبدیل شده بود، نخستین خواننده لاله زاری بود که صدای او از رادیو و تلویزیون ملی ایران پخش شد.

ایفای نقش او در هشت فیلم سینمایی که «نعمت نفتی» مهمترین این فیلم ها بود، باعث شد محبوبیت اش باز هم بیشتر شود.

«آغاسی» چرا سکته کرد؟!

آغاسی دو سال قبل از فوتش (سال 82) برای اولین بار پس از انقلاب اجازه یافت تا به تئاتر پارس در لاله زار، جایی که فعالیت هنری خود را آغاز کرده بود بازگردد و روی صحنه آواز بخواند. این برنامه چنان مورد استقبال قرار گرفت که مردم، لاله زار را بستند و همین استقبال سبب شد که دوباره جلوی خواندن او گرفته شود و او باز هم به همان خلوتی که داشت، برگردد.

ده سال پس از فوت این خواننده، «امیر حسین آغاسی» (پسر کوچک آغاسی) ناگفته هایی را با «تماشاگران امروز» در میان می گذارد و بخش های دیده نشده زندگی کاری و حرفه ای این خواننده را بیشتر نمایان می کند.

کارم موسیقی نیست

امیرحسین آغاسی درباره فعالیت های شخصی خود بعد از فوت پدر می گوید: «زیاد درگیر موسیقی نیستم. حرفه من موسیقی نیست ولی گاهی ساز می زنم. فعالیت های شخصی دیگری دارم ولی همیشه موسیقی جزو بزرگی از زندگی ام بوده. در حوزه گرافیک فعالیت می کنم. با توجه به اینکه همه امور هنری و کاری پدرم بعد از فوت اش را برادرم علیرضا انجام می دهد، او قطعا بیشتر و بهتر در این زمینه می تواند حرف بزند ولی چیزی که هست این است که آغاسی در سال های آخر زندگی اش اذیت شد. خیلی هم اذیت شد. اصلا یکی از دلایل اصلی سکته پدرم همین فشارهایی بود که به او وارد شد.»

«آغاسی» چرا سکته کرد؟!

مجوز ندادند

امیرحسین آغاسی ادامه می دهد: «در سال های آخر عمر پدرم، او بارها برای دریافت مجوز آلبوم «مطرب پیر» به ارشاد رفت و خیلی اذیت شد. هر بار به او جواب منفی می دادند و این پروسه زانی باعث شده بود پدرم به شدت تحت فشار باشد. خیلی وقت ها موسیقی پدرم با «ایرج» مقایسه می شد، اگرچه ایشان مجوز انتشار و کار گرفته بودند ولی به پدرم مجوز نمی دادند.

به دفعات این سوال از طرف پدرم مطرح شده بود که من با ایرج چه فرقی دارم که آلبوم او مجوز گرفته و من نمی توانم در ایران کار کنم.»

جواب هایی هم که به پدرم داده بودند عجیب بود. گفته بودند تو آغاسی هستی و محبوبیت بالایی داری. این محبوبیت بالا خطرناک است! ولی پدرم باز هم پیگیر بود تا اینکه آن اتفاق و آن سکته مغزی رخ داد تا دیگر کسی نگران محبوبیت بالای آغاسی و فعالیت دوباره او در ایران نباشد.»

جای پای پدر

فرزند کوچکتر آغاسی درباره ادامه فعالیت های موسیقی در این خانواده می گوید: «برادرم علیرضا سال هاست که خواننده است و در دبی فعالیت دارد و گاهی کارهای پدرم را هم بازخوانی و منتشر می کند. خیلی کم به ایران می آید ولی عمدتا ماه رمضان ها در ایران است. خیلی ها می گویند که علیرضا هم مثل پدرم می خواند و خیلی شبیه به همند.»

«آغاسی» چرا سکته کرد؟!

آلبوم آخر؟

امیرحسین آغاسی در انتهای صحبت هایش درباره تلاش برای انتشار آخرین آلبوم «نعمت آغاسی» در سال های اخیر نیز می گوید: «علیرضا بعضی اوقات اقداماتی انجام می دهد ولی خیلی بعید است مجوز آن آلبوم را بدهند. هنوز نگرانی ها از محبوبیت آغاسی کم نشده، حتی الان که او دیگر در بین ما نیست و ده سال از فوتش گذشته است.»


ویدیو مرتبط :
هانس با این نگاه انا سکته کرد خب گربه هم سکته میکنه خخخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت بروز سکته کشف شد.



 

 

 

علت بروز سکته

 

 

دانشمندان انگلیسی در تحقیقات خود نشان دادند که فعالیت زیاد یک مولکول موجب سکته قلبی و تصلب شریانی می شود.

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه کالج امپریال لندن کشف کردند که فعالیت بیش از اندازه حد یک مولکول کوچک به نام TLR-2 که سطح سلولهای سیستم ایمنی بدن را می پوشاند موجب تصلب شریانی و سکته قلبی می شود.

 


این دانشمندان پلاکهای تصلبی ایجاد شده در شریانهای 58 بیماری که تجربه سکته داشتند را با آنزیمهای ویژه ای حل کرده و پس از چهار روز آنها را بررسی کردند.

 


نتایج این بررسیها نشان داد که سلولهای شریانی میزان زیادی از مولکولهای التهابی و موادی را که قادرند به شریانها آسیب برسانند تولید کرده اند. سپس این پلاکها را در تماس با پادتنهایی قرار دادند که با گیرنده ها و مولکولهای حاضر در فرایندهای التهابی مبارزه می کنند.

 

 

علت بروز سکته

 


براساس گزارش یونایتدپرس اینترنشنال، این تحقیقات نشان داد که پادتنهای ضد مولکول TLR-2 تا حد چشمگیری تولید مولکولهای التهابی را کاهش می دهند.

 


مولکول TLR-2 مسئول التهاب و صدمات شریانی است. این مولکول، گیرنده ای است که روی سطح سلولهای سیستم ایمنی را می پوشاند و باکتریها و پروتئینهای خارجی را تشخیص داده و لنفوسیتها را برای دفاع از بدن فعال می کند.

 


به گفته این محققان، بروز سکته های قلبی و مغزی می تواند نوعی پاسخ ایمنی برای دفاع در مقابل میکروارگانیسمهای خارجی باشد. این میکروارگانیسمهای خارجی در سطح رگها موجب التهاب شده، به دیواره شریانها آسیب رسانده، تشکیل پلاکهای تصلب شریانی را تسهیل کرده و خطر بروز سکته را افزایش می دهند.