آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

یك اثر هنری از ملوان زبل: رول ژامبون و اسفناج


یک پیش غذا، میان وعده و غذای رژیمی بی‌نظیر برای کسانی که اسفناج را فقط بلدند به صورت بورانی استفاده کنند. تجربه این ترکیب جدید اسفناج و لبنیات لذت‌بخش خواهد بود. به جای هله‌هوله و خوراکی‌های قندی و بی‌خاصیت این رول را به عنوان تغذیه کودکان در مدرسه به آنها بدهید تا به جای سوءهاضمه، گردن کلفت شوند!!!





صبح بخیر: 

مواد لازم برای 12 رول
  •  اسفناج پخته: 200 گرم
  •   ژامبون مرغ: 6  ورق
  •   پنیر خامه ای: 150 گرم
  •   سس مایونز: 100 گرم
  •   برگ کرفس: 3 قاشق غذاخوری، ساطوری  پیازچه: 2 عدد، ساطوری
  •   فلفل سیاه: به میزان لازم



روش تهیه:

1 - اسفناج را با دست بچلانید تا آب آن کاملا خارج شود، سپس ساطوری کنید.

2 - در یک کاسه، اسفناج، پنیر خامه ای، برگ کرفس و پیازچه را مخلوط کنید و فلفل بپاشید. به دلیل استفاده از ژامبون و پنیر خامه ای، نمک توصیه نمی شود.

3 - یک کاغذ روغنی را روی میز کار پهن کرده و کمی چرب کنید. مایه اسفناج را با کاردک یا چاقوی پهن به ضخامت 2 سانتیمتر روی آن پهن کنید.

4 - سس مایونز را روی مایه اسفناج ریخته و به آرامی آن را پهن کنید تا به لایه زیرین فشار نیاید.

5 - ورقه های ژامبون را روی مایونز قرار دهید، سپس کاغذ روغنی را از یک سمت به آرامی بلند کرده و ا سفناج و ژامبون را رول کنید. هنگامی که به انتهای رول رسیدید، کاغذ را دور آن بسته و 2 ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شده و ببندد. کاغذ دور رول را باز کرده و برش بزنید.


ویدیو مرتبط :
متفاوت ترین صحنه ملوان زبل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عشق «ملوان زبل» به اسفناج بر پایه یک اشتباه بود!



ملوان زبل,اسفناج,آهن اسفناج,شخصیت کارتونی ملوان زبل

زیر سؤال رفتن باور تاریخی درباره آهن اسفناج توسط یک دانشمند

عشق «ملوان زبل» به اسفناج بر پایه یک اشتباه بود!

یک دانشمند مدعی شده است که عشق «ملوان زبل» به اسفناج، در حقیقت ناشی از یک اشتباه تاریخی بوده است.

به گزارش ایسنا، ساموئل آربسمان، ریاضیدان و دانشمند نشان داده که مقدار آهن اسفناج توسط یک شیمیدان آلمانی با جاگذاری غلط یک نقطه اعشار به اشتباه محاسبه شده است.

 

اشتباه وی بعدها باعث شد که در شخصیت کارتونی ملوان زبل، علاقه وی به اسفناج بسیار زیاد نشان داده شود و این شخصیت برای افزایش نیروی خود به مقدار زیاد اسفناج مصرف کند.

این اشتباه در حقیقت 50 سال قبل از شکل‌گیری شخصیت محبوب کارتونی ملوان زبل رخ داد.

 

آربسمان، در کتاب خود با عنوان «نیم عمر حقایق: چرا هر چه می‌دانیم تاریخ انقضا دارد؟» در مورد این که چگونه اشتباهات دانشمندان می‌تواند به شکل‌گیری اسطوره‌های محبوب منجر شود، صحبت کرده است.

در سال 1870 اریک فون وولف، شیمیدان آلمانی در مورد میزان آهن اسفناج و سبزیجات دیگر تحقیق می‌کرد.

 

به گفته وی، او در زمان رونوشت نتایج خود در دفترچه جدیدش، یک نقطه اعشار را جا انداخته و میزان آهن درون اسفناج را 10 برابر بیشتر از مقدار واقعی آن ثبت کرد.

در حالی که طبق یافته‌های فون وولف، تنها 3.5 میلی‌گرم آهن در 100 گرم اسفناج وجود داشته، میزان پذیرفته شده کنونی 35 میلی‌گرم است.

 

این امر باعث تصور رایج بالا بودن میزان آهن در اسفناج و قوی‌تر شدن بدن به واسطه مصرف آن شده است.

سازندگان کارتون ملوان زبل با بهره‌برداری از این واقعیت که اسفناج آهن زیادی داشته، از آن برای افزایش قدرت این شخصیت کارتونی استفاده کردند.

باورها بر این است که این شخصیت کارتونی باعث افزایش یک سومی مصرف اسفناج در آمریکا شده است.

 

اگرچه این اشتباه در سال 1937 شناسایی و تصحیح شد، امااسفناج همچنان به عنوان یکی از سبزیجات غنی از آهن در میان مردم رایج است.

در سال 1981 یک مجله پزشکی انگلیسی هم مقاله‌ای در تلاش برای غلط نشان دادن تصور در مورد اسفناج چاپ کرد.

 

آربسمان نیز در کتاب خود از داستان ملوان زبل برای نمایش گرایش انسان به نادیده انگاشتن شواهد تازه و اعتراف به غلط بودن شواهد قبلی استفاده کرده است.

به عقیده وی دلیل انتشار چنین اشتباهاتی و تبدیل آنها به داستانهای پذیرفته شده این است که اغلب، انتشار واقعیتی که به نظر درست است، نسبت به کاوش دقیق‌تر در مورد آن راحت‌تر است./ایسنا