آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

گام به گام با بهترین پیتزا سبزیجات دنیا!


ابتدا اگر می خواهید در فر درست کنید فر را روشن کنید تا گرم شود اگر هم مثل من حوصله ندارید داخل مایکروویو می خواهید درست کنید که باز هم باید مایکروویو را هم گرم کنید.

سایت بیتوته:

مواد لازم:


  • بادمجان      ۲ عدد کوچک
  • پیاز     ۱ عدد متوسط
  • فلفل دلمه ای     ۱ عدد کوچک
  • سیرخرد شده     ۱ حبه بزرگ
  • ذرت کنسروی     ۵ قاشق غذاخوری
  • گوجه     ۲ عدد کوچک
  • روغن زیتون     ۲ قاشق غذا خوری
  • ریحان  تازه یا پودر شده     ۲ قاشق غذا خوری
  • پنیر پیتزا     به مقدار لازم
  • سس باربیکیو یا کچاپ     به مقدار لازم
  • پنیر گودا     بصورت دلخواه
  • نان آماده پیتزا نازک     به تعداد لازم

طرز تهیه:


1. ابتدا اگر می خواهید در فر درست کنید فر را روشن کنید تا گرم شود اگر هم مثل من حوصله ندارید داخل مایکروویو می خواهید درست کنید که باز هم باید مایکروویو را هم گرم کنید.

 پیتزا سبزیجات در سبک ناتورالیسم

2. ابتدا مواد را بصورت بالا در تصویر (پیاز بصورت حلقه ، گوجه مکعبی شکل، فلفل دلمه بصورت مکعبی ) خرد می کنیم و بادمجان ها  را شسته و به صورت دایره ای خرد می کنیم با ضخامت ۱ سانتی متر و بعد نمک میزنیم تا تلخی هایش خارج شود و وقتی عرق کرد عرقش را خشک کرده  و بعد در تابه روغن ریخته و تفت می دهیم تا بادمجان ها رنگش عوض شود.

 پیتزا سبزیجات در سبک ناتورالیسم

3. بعد از این مرحله نان آماده را روی سینی فر یا مایکروویو قرار می دهیم و  بعد روغن زیتون را در کاسه ای با سیر خرد شده ترکیب می کنیم و روی خمیرمان می زنیم ترکیب خوشمزه و خوش بویی هست!

 پیتزا سبزیجات در سبک ناتورالیسم

4. حالا سس باربیکیو را روی نان می ریزیم تا سطح آن را آغشته کند. واسه این می گم باربیکیو بهتر است چون هم طعم بهتری دارد هم شیرینی آن مثل کچاپ نیست و طعم بهتر و دودی تری به بادمجان و ترکیبات میدهد . اما اگر نبود کچاپ هم خوب می شود!

 پیتزا سبزیجات در سبک ناتورالیسم

5. حالا مقداری پنیر پیتزا روی خمیر می ریزیم و بعد بادمجان ها را بصورت عادلانه در روی خمیر پخش می کنیم.

 پیتزا سبزیجات در سبک ناتورالیسم

6. و بعد باقی مواد به ترتیب لایه ( گوجه ، فلفل ، ذرت و پیاز ) را روی بادمجان ها می چینیم.

 پیتزا سبزیجات در سبک ناتورالیسم

7. روی مواد را فلفل و آویشن و پنیر پیتزا و در صورت وجود پنیر گودا میریزیم و از محصولات زراعی خودتون اگر مثل من ریحان پرورش می دهید روی پنیر ها بگذارید چون واقعا عطر خوبی به پیتزا می دهد و بعد داخل فر به مدت ۱۵ دقیقه (البته باید حواستان باشد وقتی رنگ نان عوض شد و پنیر آب شد می توانید خارج کنید)  اگر هم مثل من از فر مایکروویو استفاده میکنید هم که خودتان میدانید باید اول گرم کنید داخل ماکروویو را و بعد از حالت ترکیبی مایکرو ویو و فر استفاده کنید.

 پیتزا سبزیجات در سبک ناتورالیسم

8. بعد از پخت از داخل فر بیرون می آورید حالا با پیتزا بر برش میدهید.

پیتزا سبزیجات در سبک ناتورالیسم

پیتزا سبزیجات در سبک ناتورالیسم


ویدیو مرتبط :
‫مراسم رونمایی کتاب کیومرث پیرگلو فرهنگسرای ارسباران گام به گام تا سپیده گام ها آرپژها و ده تمرین پی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گام جدید فیس‌ بوک برای توسعه اینترنت دنیا


فیس‌بوک از آغاز به کار پلت‌فرم Internet.org خود در ۹ کشور جهان خبر می‌دهد. افراد به‌خصوصی در محیط‌های روستایی و با درآمد اندک، می‌توانند با ورود به این پلت‌فرم، به بخشی از محتوای وب دسترسی یابند. این پلت‌فرم از روز دوشنبه 14 اردیبهشت‌ آغاز به‌کار کرده است.

روزنامه شرق: فیس‌بوک از آغاز به کار پلت‌فرم Internet.org خود در ۹ کشور جهان خبر می‌دهد. افراد به‌خصوصی در محیط‌های روستایی و با درآمد اندک، می‌توانند با ورود به این پلت‌فرم، به بخشی از محتوای وب دسترسی یابند. این پلت‌فرم از روز دوشنبه 14 اردیبهشت‌ آغاز به‌کار کرده است.

پلت‌فرم Internet.org براساس این ایده بلندپروازانه شکل گرفته که به آن دسته از افرادی در جهان که دسترسی به اینترنت ندارند، امکان دهد از طریق ورود به این پلت‌فرم، به محتوای وب دسترسی یابند. فیس‌بوک در پی افزایش دسترسی آن دسته از مردم جهان به اینترنت است که درآمد کمی دارند و عموما در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

 بر اساس گزارش دویچ‌وله، پلت‌فرم Internet.org درحال‌حاضر در ۹ کشور در قاره‌های آفریقا، آمریکای‌لاتین و آسیا آغاز به‌کار کرده است. کشور هندوستان یکی از این کشورهاست. کریس دانیلز٬ معاون Internet.org که در دهلی به‌سر می‌برد، این خبر را اعلام کرد. آغاز به‌کار پلت‌فرم Internet.org انتقادهای برخی از متخصصان فناوری در هند را هم به همراه داشت که نسبت به احتمال کنترل اطلاعات توسط فیس‌بوک و نقض آزادی و بی‌طرفی فضای نت، هشدار می‌دهند.

به گزارش رویترز، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، در پیامی ویدئویی‌ در این ارتباط گفته: «دسترسی به اینترنت به برابری فرصت‌ها می‌انجامد». او تأکید کرد در این مسیر «بی‌طرفی نت نباید از دسترسی به اینترنت جلوگیری کند». او ادامه می‌دهد: «ما به‌هردو (دسترسی به اینترنت و بی‌طرفی نت) احتیاج داریم». به اعتقاد زاکربرگ، «در صورتی که اکثریت مردم جهان نتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند، اینترنت محیط برابری نخواهد بود». اگرچه جمعیت آنلاین جهان چندی است که از مرز دو میلیارد نفر گذشته، اما همچنان دوسوم از ساکنان زمین به اینترنت دسترسی ندارند.

دسترسی به اطلاعات مرتبط با -کاریابی و کشاورزی

پلت‌فرم Internet.org دسترسی رایگان به اینترنت را از طریق گوشی‌های موبایل بسیار ساده و گوشی‌های هوشمند فراهم می‌آورد. اطلاعاتی که فرد می‌تواند از این طریق در وب بیابد، متمرکز بر اطلاعات مرتبط با شغل‌یابی یا اطلاعاتی مرتبط با کشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش است. کاربر همچنین از طریق واردشدن به پلت‌فرم Internet.org می‌تواند به وب‌سایت فیس‌بوک و سیستم پیغام‌دهی آن وارد شود. این پلت‌فرم، با محتوای مرتبطی که بتواند در گوشی‌های نه‌چندان پیشرفته هم قابل‌مشاهده باشد و با پهنای باند محدود نیز کار کند، سازگار است.

اعتراضات در هند

فیس‌بوک پیش از این در ماه فوریه پلت‌فرم Internet.org را در هندوستان به همراه یکی از شرکای خود راه‌اندازی کرده بود. اما تعدادی از شرکت‌های تجارت الکترونیک و تولیدکنندگان محتوا در وب، اطلاعات خود را از این پلت‌فرم بیرون آورده و ادعا کردند اصول بی‌طرفی نت که براساس آن، با همه وب‌سایت‌ها در اینترنت یکسان رفتار می‌شود نقض شده است. یکی از فعالان عرصه اینترنت در هندوستان که تاکنون کارزارهای زیادی را در دفاع از بی‌طرفی نت به پیش برده است، آغاز به کار Internet.org را موجب تغییری همیشگی در مسیر اینترنت دانست.

بااین‌همه دانیلز، از کمپانی فیس‌بوک، به رویترز می‌گوید: پلت‌فرم Internet.org قرار نیست در ارتباط با تولیدکنندگان محتوا در وب، پول را محور قرار دهد؛ نه به آنها پولی پرداخته خواهد شد و نه چیزی از آن اخذ خواهد شد. او تأکید کرد برای تشویق مردم به استفاده از امکانات وب، باید بی‌طرفی نت را محور کار قرار داد.