آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

کیک پیناتای رنگین کمان


کیکی به زیبایی رنگین کمان را برای به رخ کشیدن خلاقیتتان در آشپزی بیاموزید!




صبح بخیر: زمان تهیه: 2 ساعت

کل زمان آماده سازی: 3.30 ساعت

مناسب برای 8 برش کیک

مواد لازم:

  • یک جعبه پودر کیک دلخواه
  • ربع فنجان کره
  • دو سوم فنجان آب
  • 2 عدد تخم مرغ بزرگ
  • آرد
  • خامه آماده برای تزئین
  • 2فنجان اسمارتیز به رنگ های مختلف
  • خامه وانیلی
  • فوندان سفید
  • رنگ غذا به رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش
  • عدد قالب کیک گرد

 

دستور تهیه:

1. فر را بگذارید در درجه 350 فارنهایت گرم شود. دو قالب کیک پزی را چرب کنید و رویشان آرد بپاشید.

2. پودر کیک و کره آب شده را با همزن بزنید تا خوب مخلوط شود. آب و تخم مرغ ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید. دو دقیقه با همزن با دور متوسط هم بزنید. سپس خمیر حاصل را به دو نیم کنید و هر یک را داخل قالب گرد بریزید. آنها را در فر بگذارید تا حدود 25 دقیقه بپزد. بعد از 25 دقیقه وقتی خلال دندان را داخل آنها می کنید و بیرون می آورید باید خلال دندان تمیز باشد. بگذارید 10 دقیقه سرد شوند.

3. کیک ها را به دو نیم کنید تا در کل 4 نیمدایره به شکل رنگین کمان داشته باشید. ای چهار نیمدایره باید کاملاً مساوی باشند. بخش های اضافه هر یک را ببرید.  

4. دو نیمدایره را کنار بگذارید. دو تای دیگر را روی تخته بگذارید و وسط آنها را با چاقوی به شکل نیمدایره برش بزنید تا جایی برای پر کردن اسمارتیزها خالی شود.

5. اضافه های کیک را از روی تخته جمع کنید و کنار بگذارید. حالا دو نیمدایره کامل و دو نیمدایره توخالی دارید.

6. برای چسباندن این چهار نیمدایره بهم از خامه استفاده کنید و بین لایه ها خامه بمالید. دو نیمدایره توخالی باید وسط باشند. ابتدا یک نیمدایره کامل را روی تخته بگذارید. سپس رویش خامه بمالید و نیمدایره توخالی اول را رویش بگذارید. روی آن هم خامه بمالید و نیمدایره خالی دوم را رویش بگذارید.

7. حالا باید فضای خالی وسط کیک را با اسمارتیز پر کنید. تمام فضای خالی باید پر شود تا وقتی کیک را بلند می کنید و به حالت ایستاده می گذارید از هم نپاشد.

8. بعد از پر کردن داخل کیک روش یک لایه خامه بمالید و نیمدایره کامل دوم را رویش بگذارید. اگر لازم شد باید در هر فاصله خالی خامه بمالید تا لایه های کیک خوب بهم بچسبند.

9. مقوای یا سینی ابری شکل تهیه کنید و کیک را بلند کرده و به حالت ایستاده روی آن بگذارید. برای آنکه به سطح بچسبد زیر کیک خامه بمالید. از خامه وانیلی برای پوشاندن سطح کیک استفاده کنید و تمام قسمت های آن را صاف کنید.

10. با مقدار فوندان به رنگ آبی سطح کیک را بپوشانید. بدین ترتیب کیک پس زمینه آسمانی می شود.

11. تخته ای را چرب کنید و فوندان را به شکل مستطیل روی آن باز کنید.

12. سپس این مستطیل را بردارید و روی کیک بکشید. تکه های اضافی را ببرید.

13. فوندان های 30 گرمی را با رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش رنگ کنید. سپس هر تکه را لوله کنید.

14. از همان قالب گردی که برای پختن کیک استفاده کرده بودید برای گرد کردن لوله های رنگی استفاده کنید. اول قرمز را به یک گوشه قالب بچسبانید. سپس رنگ های دیگر را به ترتیب زیر آن بگذارید. اگر تکه های فوندان به هم نچسبیدند از کمی آب به عنوان چسب استفاده کنید.

15. سپس دایره رنگین کمان را به دو نیم کنید تا دو نیمدایره از هفت رنگ فوندان بدست آید.

16. یک طرف نیمدایره رنگین کمان فوندانی را کمی آب بمالید. سپس آن را به آرامی برداشته و به کیک بچسبانید. یک دقیقه نگه دارید تا خوب بچسبد.

17. برای نیمه دیگر کیک هم همینکار را بکنید. برای درست کردن ابرهای سفید، از فوندان سفید استفاده کنید. فوندان سفید را به شکل توپ دربیاورید. در هر دو طرف کیک، توپ های فوندانی را به شکل ابر به هم بچسبانید.

18. وقتی ابرها آماده شدند کیک آماده است. مقوای زیر کیک را هم می توانید به شکل ابر برش بزنید.

19. برای سرو کردن کیک ما آن را از وسط بریده ایم تا خوب مشخص شود. ولی بهتر است که برای سرو کردن آن را از انتها ببرید. زیرا وقتی از وسط می برید کل اسمارتیزها بیرون می ریزد و برای قسمت های دیگر سهمی از اسمارتیز نمی ماند.


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه کیک رنگین کمان - کیک مناسب تولد کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیک رنگین کمان


از این کیک می توانید در جشن تولد، یا برای درست کردن تست فرانسوی، ساندویچ یا کیک و مربا استفاده کنید.




صبح بخیر:

مواد لازم:

  • 1 فنجان شیر + 1 زرده تخم مرغ
  • 3 فنجان آرد
  • دو و نیم قاشق غذاخوری شکر
  • 2 قاشق چایخوری مایه خشک فعال
  • یک و نیم قاشق غذاخوری کره
  • 2 قاشق چایخوری نمک
  • رنگ غذای قرمز، زرد، سبز و آبی

دستور تهیه:


اول خمیر اولیه را تهیه کنید. شیر و زرده تخم مرغ را در ظرف مخصوص مایکرو ویو بزنید و 30 ثانیه در مایکرو ویو بگذارید. درآورید و کنار بگذارید. سپس در کاسه ای گود، آرد، شکر و مایه را مخلوط کنید. مخلوط شیر و تخم مرغ را به آن اضافه کنید. کره و نمک را هم افزوده و خوب مخلوط کنید. آنقدر آن را ورز دهید تا همه مواد خوب با هم آمیخته شوند و خمیر یکنواختی بدست آید.


خمیر را به 5 قسمت مساوی تقسیم کنید، یا بهر تعداد رنگی که در اختیار دارید تقسیم کنید. هر تکه را در یک کاسه کوچک بگذارید و رویش حوله ای بکشید.

برای رنگ کردن هر تکه، آن را روی سطحی پلاستیکی بگذارید. حدود 10 قطره از رنگ غذای موردنظر را به خمیر مربوطه اضافه کنید و با دست خوب آن را ورز دهید تا رنگ آن یکنواخت شود. (شاید بهتر باشد دستکش به دست کنید). اگر لازم شد رنگ بیشتری اضافه کنید.

احتمالاً هر تکه 10 دقیقه وقت شما را می گیرد، ولی این سخت ترین مرحله است و بقیه مراحل آسان است. برای تکه های دیگر هم همین کار را تکرار کنید.

خمیرها را با حوله یا کیسه ای پلاستیکی بپوشانید و بگذارید تا در محلی گرم و بدون رطوبت ور بیایند و دو برابر شوند.

روی سطحی صاف آرد بپاشید و خمیر قرمز را رویش باز کنید. یک مستطیل از آن درست کنید و تکه زردرنگ را هم باز کرده و روی آن بگذارید. تکه های دیگر را هم به شکل مستطیل های هم اندازه باز کنید و به ترتیب روی این دو بگذارید.

حالا زمان پیچیده همه آنها با هم است.

همه لایه ها را محکم به شکل رولت بپیچید و سپس رولت آماده را داخل قالب چرب شده بگذارید.

فر را تا 375 درجه فارنهایت گرم کنید. قالب را داخل فر قرار دهید و بگذارید نیم ساعت حرارت ببیند تا وقتی که روی کیک تقریباً قهوه ای شود.

سپس آن را از فر دربیاورید و بگذارید کاملاً سرد شود. سپس آن را ببرید و سرو کنید.

از این کیک می توانید در جشن تولد، یا برای درست کردن تست فرانسوی، ساندویچ یا کیک و مربا استفاده کنید.