آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

کیک میوه ای کلاسیک



طرز تهیه کیک میوه ای کلاسیک, نحوه پخت کیک میوه ای کلاسیک


​زمان آماده کردن : 20 دقیقه 

مواد لازم :

 سفیده‌ تخم مرغ 1 عدد
 شکر 50 گرم
 انگور سیاه  یک دسته‌ی کوچک
 برگ بو  مقدار کافی
 کیک میوه‌ گرد  20 سانتی‌متری
 نارنگی  1 تا 2 عدد
 انجیر تازه رسیده 1 تا 2 عدد
 کامکوات  چند عدد
 فیسالیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌  چند عدد
روبان قرمز یا طلایی 65 سانتی


مواد لازم برای خامه‌ی روی کیک : 

 سفیده‌ی تخم‌مرغ 2 عدد
 شکر قنادی 175 گرم 

 
طرز تهیه :
به آرامی سفیده‌ی تخم‌مرغ را در یک کاسه‌ی کم عمق زده و شکر را روی یک سینی یا صفحه‌ی پخت بپاشید. انگور و برگ‌های بو را داخل سفیده‌ی تخم‌مرغ فرو برده یا از قلمو استفاده نمایید. اضافی آن را تکان داده و با شکر بپوشانید. برای حداقل 10 دقیقه کنار بگذارید تا خشک شود، زمان ایده آل 30 دقیقه است.

زمانی که برای تزیین کیک آماده بودید خامه‌ی روی آن را درست کنید. یک کاسه‌ی بزرگ را روی یک قابلمه آب در حال جوش بگذارید. اطمینان پیدا کنید که ته کاسه با آب برخوردی نداشته باشد. سفیده‌های تخم‌مرغ و شکر را داخل کاسه ریخته و برای 5 تا 7 دقیقه هم بزنید تا زمانی که یک خامه‌ی غلیظ و شفاف ایجاد شود. زمانی که در حال هم زدن هستید هر چند دقیقه با استفاده از کاردک دور کاسه را تمیز کنید. خامه را روی کیک ریخته و با یک چاقوی لبه تخت، آن را روی کیک پهن کنید.

نارنگی، انجیر، و کامکوات ها را نصف کرده و سپس به همراه فیسالیس روی سطح کیک خامه‌ای قرار دهید. یک روبان دور پایه‌ی کیک بسته و تا زمان رسیدن مهمان‌ها کیک را در جایی خنک (اما نه در فریزر) قرار دهید.

 

منبع : wiki.5040.ir


ویدیو مرتبط :
‫کیک انجیر فرانسوی خیلی خوشمزه . کیک میوه ای فوق العاده‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیک میوه ای سریع و راحت



 

 

کیک میوه ای سریع و راحت

 

مواد لازم:

 

تخم مرغ
سه عدد
آرد سفید
دو لیوان
روغن مایع
نصف لیوان
آب میوه
یک سوم لیوان
شیر دو سوم لیوان
شکر یک لیوان سر پر
هل و وانیل نصف قاشق چایخوری از هر کدام
بیکینگ پودر یک پنجم قاشق مربا خوری
جوهر جوش یک چهارم قاشق چایخوری

در صورت تمایل سیب یا موز یا گردوی خورد شده به میزان لازم

 

طرز تهیه :

 

ابتدا تخم مرغ ها را به همراه هل و وانیل به مدت 5 دقیقه خوب با مخلوط کن برقی بزنید سپس یک لیوان شکر را به آن اضافه کرده وهمچنان5 دقیقه ی دیگر این مخلوط را خوب با هم بزنید ،از این مرحله به بعد مخلوط کن برقی را کنار گذاشته واز هم زن دستی استفاده کنید واول به آرامی روغن را وسپس آب میوه ی مورد نظرتان را که می تواند آب پرتقال یا نارنگی یا سیب ویا هر میوه ی دیگری باشد وپس از آن شیر را به آنها اضافه کرده وبا حرکتی دورانی وآرام با هم مخلوط کنید .دو لیوان آردی که بیکینگ پودر وجوهر جوش را داخل آنها ریخته اید آرام آرام با این مواد مخلوط کنید وبه هم بزنید به طوری که مواد کاملا یک دست شوند .میوه ی مورد نظر و گردوهای خورد شده را داخل مواد ریخته ودرون ظرفی که از قبل ته واطراف آن را با کمی روغن جامد چرب کرده اید بریزید وداخل فری که آن هم از قبل روشن بوده وکاملا گرم است باپایین ترین درجه حرارت به مدت نیم الی سه ربع ساعت قرار دهیدو پس از پختن بگذارید کاملا سرد شده ومیل نمایید .


این کیک برای تغذیه ی بچه ها در مدرسه بسیار مفیداست ومی توانید آن رادر قالبهای کوچک کیک یزدی هم درست کنید.

 

«نعمت های بی شمار خداوندی را سپاس»

 

منبع : seemorgh