آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

کیک بهاری؛ كیك بهارنارنج و پرتقال


بهار كه می‌آید بوی بهارنارنج همه را سرمست می‌كند، البته این سرمستی می‌تواند ادامه‌دار باشد؛ اگر شما از عرق این گل خوشبو در نوشیدنی‌ها و حتی دسرهای فصلتان هم استفاده كنید.

مجله آشپزی مثبت - کیانا ابراهیمی: بهار كه می‌آید بوی بهارنارنج همه را سرمست می‌كند، البته این سرمستی می‌تواند ادامه‌دار باشد؛ اگر شما از عرق این گل خوشبو در نوشیدنی‌ها و حتی دسرهای فصلتان هم استفاده كنید.

كیك بهارنارنج و پرتقال

مواد لازم

  • 150 گرم آرد
  • 150 گرم شكر
  • 2 ق‌چ بیكینگ پودر
  • 1 پیمانه آب پرتقال
  • 2 ق‌چ پوست پرتقال رنده شده
  • 1 ق‌چ پوست لیمو رنده شده
  • 4 /1 پیمانه عرق بهارنارنج
  • 2 /1 ق‌چ وانیل
  • 6 عدد تخم‌مرغ
  • 100 گرم كره

طرز تهیه:

1. تخم‌مرغ‌ها را بشكنید، زرده و سفیده آنها را جدا كنید و هركدام را در كاسه‌ای بریزید.به كاسه زرده‌ها شكر اضافه كنید و مخلوط را با همزن بزنید تا كرم‌رنگ و كشدار شود.

2. حالا وانیل و بیكینگ پودر را به زرده‌ها افزوده و هم بزنید. در آخر كره را حرارت دهید تا آب شود، سپس به زرده‌‌ها اضافه كرده و همه مواد را با هم مخلوط كنید.

3. سفیده را هم با همزن برقی هم بزنید تا خوب پف كند. وقتی سفیده‌ها خوب پف‌دار و سفیدرنگ شدند مخلوط زرده را به آن اضافه كرده و با لیسك مخلوط كنید.

4. حالا نوبت اضافه كردن مایعات است. آنها را كه به مواد كیك اضافه كردید، پوست لیمو و پرتقال رنده شده را هم به مواد بیفزایید و خوب هم بزنید.فر را با درجه 175 درجه سانتی‌گراد گرم کنید، سپس آرد را كم‌كم به مایه كیك اضافه كنید و با لیسك مخلوط كنید.

5. قالب را چرب كرده و كمی آرد به ته و دیواره‌ها بپاشید. مایه كیك را در قالب ریخته و در فر بگذارید.بعد از نیم‌ساعت تا 45 دقیقه كه كیك پخت و رویه آن طلایی‌رنگ شد، قالب را بیرون آورید تا از حرارت بیفتد،  سپس آن را در ظرف مورد نظر گذاشته ، سرو كنید.


ویدیو مرتبط :
اسلایس هاى كیك شكلات و پرتقال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیک بهارنارنج و پرتقال



نحوه پخت کیک بهار نارنج, نحوه پخت کیک های بهاری

کیک بهارنارنج و پرتقال کیک فصل بهار

 

بهار كه می‌آید بوی بهارنارنج همه را سرمست می‌كند، البته این سرمستی می‌تواند ادامه دار باشد؛ اگر شما از عرق این گل خوشبو در نوشیدنی‌ها و حتی دسرهای فصلتان هم استفاده كنید.

مواد لازم کیک بهارنارنج و پرتقال:

آرد  150 گرم
شکر 150 گرم
بیكینگ پودر  2 قاشق چایخوری
 آب پرتقال 1 پیمانه
پوست پرتقال رنده شده 2 قاشق چایخوری
پوست لیمو رنده شده 1 قاشق چایخوری
عرق بهارنارنج 4 /1 پیمانه
وانیل 2 /1 قاشق چایخوری
تخم مرغ 6 عدد
كره 100 گرم


طرز تهیه کیک بهارنارنج و پرتقال :
تخم‌مرغ ها را بشكنید، زرده و سفیده آنها را جدا كنید و هر كدام را در كاسه ای بریزید. به كاسه زرده‌ها شكر اضافه كنید و مخلوط را با همزن بزنید تا كرم رنگ و كشدار شود.

حالا وانیل و بیكینگ پودر را به زرده‌ها افزوده و هم بزنید. در آخر كره را حرارت دهید تا آب شود، سپس به زرده‌‌ها اضافه كرده و همه مواد را با هم مخلوط كنید.

سفیده را هم با همزن برقی هم بزنید تا خوب پف كند. وقتی سفیده‌ها خوب پف‌دار و سفیدرنگ شدند مخلوط زرده را به آن اضافه كرده و با لیسک مخلوط كنید.

حالا نوبت اضافه كردن مایعات است. آنها را كه به مواد کیک اضافه كردید، پوست لیمو و پرتقال رنده شده را هم به مواد بیفزایید و خوب هم بزنید. فر را با درجه 175 درجه سانتی‌گراد گرم کنید، سپس آرد را كم‌كم به مایه كیك اضافه كنید و با لیسك مخلوط كنید.

قالب را چرب كرده و كمی آرد به ته و دیواره‌ها بپاشید.که کیک به قالب نچسبد مایه كیك را در قالب ریخته و در فر بگذارید. بعد از نیم ساعت تا 45 دقیقه كه كیك پخت و رویه آن طلایی رنگ شد، قالب را بیرون آورید تا از حرارت بیفتد،  سپس آن را در ظرف مورد نظر گذاشته ، سرو كنید.

 

منبع : مجله آشپزی مثبت / bartarinha.ir