آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

کوکوی خوشمزه اسکاتلندی با مغز تخم مرغی


روش های مختلفی برای درست کردن این غذا وجود دارد. این کوکوی مغز تخم مرغی غذای محبوب انگلیسی ها برای پیک نیک است که به عنوان خوراکی اشتهاآور در مهمانی ها نیز سرو می شود.





صبح بخیر: روش های مختلفی برای درست کردن این غذا وجود دارد. این کوکوی مغز تخم مرغی غذای محبوب انگلیسی ها برای پیک نیک است که به عنوان خوراکی اشتهاآور در مهمانی ها نیز سرو می شود.



مواد لازم:

•    6 عدد تخم مرغ آب پز
•    2 عدد تخم مرغ خام
•    500 گرم گوشت چرخ کرده
•    پودر سوخاری
•    نمک و فلفل به مقدار لازم
•    سس مایونز
•    خردل
•    پاپریکا
•    پیازچه برای تزئین



روش تهیه:

1. گوشت چرخ کرده را به 6 قسمت مساوی تقسیم کنید.



2. یک قسمت را بردارید و با انگشتان خیس آن را روی سطحی پهن کنید و حالت گردی به آن بدهید. یا روی کف دستتان آن را به شکل دایره ای پهن درآورید.



3. دستتان باید خیس باشد تا گوشت به دستتان نچسبد و وا نرود. حالا یک تخم مرغ آب پز بردارید و وسط آن بگذارید و گوشت را به دورش بپیچید. با انگشتانتان گوشت را به خوبی دور تخم مرغ صاف کنید.



4. همین کار را برای 5 قسمت دیگر گوشت و 5 تخم مرغ آب پز دیگر تکرار کنید.

5. سپس دو تخم مرغ خام را با نمک و فلفل بزنید. حالا تخم مرغ های گوشتی را یکی یکی داخل تخم مرغ زده شده فرو ببرید و خوب کل آنها را به تخم مرغ آغشته کنید. سپس آنها را در پودر سوخاری بغلتانید.



6. وقتی همه تخم مرغ ها را به تخم مرغ و پودر سوخاری آغشته کردید، می توانید با دست روی شکل آنها بیشتر کار کنید.



7. در این حین در ماهیتابه ای روغن نباتی یا کانولا ریخته و بگذارید داغ شود. باید روغن کافی برای غرق کردن تخم مرغ ها داخل ماهیتابه ریخته باشید.

8. حالا هر کدام از تخم مرغ ها را حدود 7 تا 8 دقیقه داخل ماهیتابه روی شعله متوسط بیندازید تا خوب سرخ شده و طلایی شوند. مهم است که روغن را داغ کرده باشید. هر چند دقیقه یکبار توپ ها را برگردانید تا همه جای آنها یکنواخت سرخ شود.



9. وقتی تخم مرغ ها طلایی شدند از روغن درآورده و روی کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافی آنها کشیده شود.

10. پس از آنکه کمی سرد شدند و روغن آنها کشیده شد، تخم مرغ ها را از طول به دو نیم کنید.



11. برای ظاهر بهتری به این خوراک بدهید، زرده تخم مرغ ها را درآورید و در کاسه ای بریزید. سپس آنها را با چنگال له کنید. سعی کنید موقع خارج کردن زرده ها، به سفیده ها آسیبی نرسد تا ظاهر غذا بهم نخورد.



12. کمی مایونز، خردل و پاپریکا به زرده ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.



13. حالا با لوله مخصوص خامه، مخلوط زرده را روی هر کدام از سفیده ها بریزید و با پیازچه خرد شده و کمی پاپریکا آن را تزئین کنید.


ویدیو مرتبط :
تهیه شکلات تخم مرغی خیلی خوشمزه س

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نان تخم مرغی به شکل پروانه



 

نان تخم مرغی

 

این عکس صرفا جهت تزیین مقاله قرار داده شده و تصویر نان تخم مرغی نیست

 

مواد لازم به اندازه دو وعده :

 

 

گل کلم
۴ تکه کوچک
نخود فرنگی
۸ عدد
هویج کوچک
۱ عدد
پنیر پیتزا
۱ ورقه
کالباس ساده ۲ ورقه ضخیم
نان ساندویچی ۲ تکه
تخم مرغ ۱ عدد
شیر گاو ۲ قاشق چای خوری
روغن آفتابگردان ۱ قاشق چای خوری
رب گوجه فرنگی به مقدار کم

 

طرز تهیه :


1- تکه های گل کلم و نخود فرنگی را در یک قابلمه آب جوش به مدت 5 دقیقه بپزید .


2- برای هر پروانه ، چهار برش نازک از هویج به شکل گل جدا کنید و از ورقه پنیر نیز چهار مربع کوچک جدا نمایید . برای جدا کردن این اشکال ، می توانید از قالب های مخصوص استفاده کنید


3- از هویج چهار نوار باریک کوچک به عنوان شاخک پروانه جدا کنید . هر ورقه کالباس ساده را لوله کرده و به شکل اتوانه در آورد و در وسط بشقاب غذا خوری کودک قرار دهید . در واقع ، این کالباس ساده لوله شده به عنوان بدن پروانه محسوب می شود


4- از نان ، قطع هایی برای بال پروانه ببرید .


5- تخم مرغ را شکسته ، با شیر مخلوط کنید . تکه های نان را در این مخلوط فرو ببرید تا هر دو طرف آن به مخلوط شیر و تخم مرغ آغشته شوند . روغن را در ظرف نسبتاً کوچکی داغ کرده ، این تکه های نان را در آن سرخ کنید ، به طوری که دو طرف آن ها طلایی شود .


6- اجزای بدن پروانه را در ظرفی مطابق شکل بچینیدو از کمی رب گوجه فرنگی برای سر آن استفاده کنید .

 


نکته :
می توانید مواد تزیین کننده بدن پروانه را تغییر دهید ، بدین صورت که به جای کالباس ساده لوله شده ، از سوسیس سرخ شده برای بدن پروانه استفاده کنید .