آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

کرم بروله وانیلی، یک دسر فرانسوی


کرم بروله که با نام های کرم سوخته، کرما کاتالانا یا کرم ترینیتی هم شناخته می شود دسری ست فرانسوی که از فرنی غلیظ (کاستارد) کلاسیک درست می شود و روی آن کارامل سختی دارد.





صبح بخیر: کرم بروله که با نام های کرم سوخته، کرما کاتالانا یا کرم ترینیتی هم شناخته می شود دسری ست فرانسوی که از فرنی غلیظ (کاستارد) کلاسیک درست می شود و روی آن کارامل سختی دارد.

کاستارد آن معمولاً با وانیل طعم دار می شود، ولی می توان از لیمو یا پرتقال، رزماری، لاوندر، شکلات، دارچین، قهوه، چای سبز، پسته، فندق، نارگیل یا میوه های دیگر نیز برای طعم دادن به آن استفاده کرد. در نهایت باید سطح روی آن سوزانده شود تا سخت گردد.



مواد لازم: 

•    1 فنجان خامه سبک و کم چرب
•    1 فنجان خامه سنگین یا پرچرب
•    یک و نیم قاشق چایخوری عصاره وانیل
•    5 زرده تخم مرغ
•    یک سوم فنجان شکر ریزدانه
•    2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

دستور تهیه:

1. فر را بگذارید در دمای 325 درجه گرم شود. در ظرف فلزی شیرینی پزی سه و نیم فنجان آب داغ بریزید و در فر بگذارید.

2. در مایکروفر خامه را به مدت 5 دقیقه با حرارت متوسط گرم کنید. بعد از مایکروفر درآورده و وانیل را به آن اضافه کنید.



3. در این میان، زرده ها و شکر را در کاسه ای بزنید تا خوب مخلوط شوند. بعد به آرامی خامه گرم را به آن اضافه کنید. حالا با قاشق کف آن را بردارید.

4. کرم بروله معمولاً در ظروف سفالی یا سرامیکی (رمکین) سرو می شود، زیرا این ظروف در برابر گرمای فر مقاومت بالایی دارند. مخلوط فوق را در رمکین ها بریزید و آنها را در ظرف آب جوش بگذارید. یادتان باشد که آب جوش باید تا نیمه ارتفاع رمکین ها باشد. کاستاردها را نیم ساعت بپزید. سپس رمکین ها را از داخل آب دربیاورید و بگذارید نیم ساعت سرد شوند. روی آنها را با سلفون بکشید و در یخچال بگذارید تا 4 ساعت بمانند.



5. یکی دو ساعت قبل از سرو کردن، شعله بالایی فر را روشن کنید. شکر قهوه ای را روی کاستاردها بپاشید. سعی کنید لایه ای یکنواخت و غیرضخیم از شکر روی آنها بپاشید که وقتی سفت می شوند خوردن آنها به دندانتان آسیب نزند. حالا رمکین ها را داخل فر و در طبقه فوقانی آن بگذارید تا 2 تا 3 دقیقه شعله بالایی شکر قهوه ای آنها را آب کند و قهوه ای شود. بعد آنها را دربیاورید و فوراً در فریزر بگذارید تا 1 ساعت سفت شود و شکر قهوه ای روی آنها تبدیل به قشر محکمی شود. البته در روش سنتی، باید از فندک یا بلو تورچ برای سوزاندن شکر روی کاستارد استفاده کرد.


ویدیو مرتبط :
‫دسر ماست وانیلی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کرم کره ای وانیلی



طرز تهیه کرم کره ای, طرز تهیه کرم کره ای وانیلی


آماده سازی: 15 دقیقه

مواد لازم :

 کره (با دمای اتاق)  450 گرم
 پودر شکر  450 گرم
 وانیل 1 قاشق چای خوری
 نمک 1/16 قاشق چای خوری


طرز تهیه کرم کره ای وانیلی :
کره رو با همزن برقی (دور تند) 3 تا 5 دقیقه میزنیم تا نرم و پفکی بشه. حالا همزن رو روی دور کند میذاریم و شکر، وانیل و نمک هم اضافه کرده، میزنیم تا نرم بشه. کرم کره ای وانیلیمون آماده ست.

نکته :
* از این مقدار مواد اولیه چهار و نیم فنجان کرم کره ای وانیلی بدست میاد.
* از این کرم وانیلی میتونید برای تزئین رویه انواع کیک، کاپ کیک، شیرینی و سایر دسرها استفاده کنید.

 

منبع : sooran.com