آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

کباب چنجه چوبی خوشمزه  تر از چلو کباب


كمتر كسی پیدا می شود كه كباب چنجه دوست نداشته باشد. درست است كه همه كباب های چنجه چند تكه گوشت داخل سیخ هستند ولی شما می توانید انواع و اقسام كباب های چنجه را با طعم های متفاوت بپزید. این كباب چنجه را هم از دست ندهید.

مجله آشپزی مثبت - میترا مینایی: كمتر كسی پیدا می شود كه كباب چنجه دوست نداشته باشد . درست است كه همه كباب های چنجه  چند تكه گوشت داخل سیخ  هستند ولی  شما می توانید انواع و اقسام كباب های چنجه را با طعم های متفاوت بپزید. این كباب چنجه را هم از دست ندهید. تلفیق میخك،  زنجبیل و تخم گشنیز مزه خاصی به كباب می دهد  كه مطمئنا تا حالا امتحان نكرده اید.

کباب چنجه چوبی خوشمزه تر از چلوکباب

مواد لازم

  • 800 گرم فیله یا راسته گوسفند یا گوساله
  • 3 عدد پیاز
  • 2/1 ق چ میخک پودر شده
  • 1 ق ج پودر زنجبیل
  • 1 ق س پودر تخم گشنیز
  • به میزان لازم نمک و فلفل سیاه
  • 2 عدد فلفل دلمه ای
  • 2 ق س آب‌لیموی ترش
  • 4/1 پیمانه کره ذوب شده
  • به میزان لازم سیخ چوبی

طرز تهیه:

1. گوشت را به‌صورت چنجه (تکه های 4×4) یکدست خرد کنید. 2 عدد از پیازها را ریز رنده کرده، سپس در تنظیف بریزید و فشار دهید تا آب آن کاملاً گرفته شود. آب پیاز را با پودر میخک، زنجبیل، تخم گشنیز و فلفل مخلوط کنید و آنها را در یک ظرف مناسب بریزید. چنجه ها را در این سس به مدت حداقل 4 ساعت و حداکثر 24 ساعت بخوابانید.

2.  بعد از این زمان چنجه ها را از سس درآورده و به آبلیمو آغشته کنید.

3.  فلفل دلمه ای و یک عدد پیاز باقیمانده را به‌صورت مکعب های 4 سانتی خرد کنید، سپس آنها را به همراه گوشت چنجه به ترتیب به سیخ بکشید.

4. کباب ها را زیر گریل یا روی کباب‌پز کباب کنید. در حین کباب شدن کره را با قلم مو روی چنجه ها بمالید. در انتها آنها را آغشته به مقداری نمک کنید.

یه جور دیگه

برای اینکه چوب کباب چوبی درحین پخت کباب نسوزد آن را یک روز در آب خیس کنید.


ویدیو مرتبط :
تاریخچه چلو کباب به سفارش رستوران پاپا شیش کباب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: کباب چوبی میگو با کلی مخلفات خوشمزه


میگوی کباب شده یکی از خوشمزه ترین مدل های پخت میگو است، مخصوصا اینکه با سویا سس مزه دار شده باشد. در این ویدئو بین میگوهای مزه دار شده در سیخ، کلی سبزیجات رنگارانگ هم قرار داده ایم تا علاوه بر طعم، ظاهر خوبی هم داشته باشد.

 
 
 

 کباب چوبی میگو با کلی مخلفات خوشمزه
تی وی پلاس:


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.