آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

کاپ کیک های مغزدار با جوجه های رنگی


کاپ کیک های خود را تبدیل به آشیانه جوجه های رنگی کنید و این کاپ کیک ها را در مهمانی ها و جشن های تولد کودکانه سرو کنید.

 
 
 

صبح بخیر: کاپ کیک های خود را تبدیل به آشیانه جوجه های رنگی کنید و این کاپ کیک ها را در مهمانی ها و جشن های تولد کودکانه سرو کنید.

مواد لازم:

•    3 بسته پودر کیک سفید

•    3.5 فنجان آب

•    1.5 فنجان روغن

•    9 عدد تخم مرغ

•    12 فنجان شکر

•    2 تکه کره

•    ربع فنجان شیر

•    1 قاشق غذاخوری وانیل

•    1 بسته ژل رنگ غذای فسفری

•    2 فنجان پودر نارگیل

•    1 بسته آبنبات های جوجه ای رنگی

•    15 کیسه زیپ کیپ پلاستیکی

•    24 عدد کاغذ کاپ کیک

روش تهیه:

1. فر را بگذارید در دمای 350 درجه فارنهایت داغ شود.

2. در کاسه بزرگ یا کاسه میکسر، دو بسته پودر کیک، 2.5 فنجان آب، 1 فنجان روغن و 6 عدد تخم مرغ را مخلوط کنید. خمیر را بین دو قالب 9 در 13 اینچی تقسیم کنید و قالب ها را چرب کنید. قالب ها را به مدت 22 تا 25 دقیقه در فر بگذارید تا بپزند و وقتی مرکز خمیرها را فشار ملایمی می دهید مثل فنر برگردد. سپس قالب ها را درآورید و بگذارید کاملاً سرد شوند.



3. در کاسه بزرگ یا کاسه میکسر، شکر، کره، شیر و وانیل را بزنید تا تبدیل به فرم خامه ای سبک شود. اگر این خامه غلیظ بود، شیر را با قاشق چایخوری کم کم به آن اضافه کنید.



4. گوشه های قهوه ای-طلایی بیرونی دو کیک پخته را ببرید. بخش مرکزی آن را در کاسه بزرگی خرد کنید. 2 تا 3 قاشق خامه اضافه کنید و آن را با چنگال مخلوط کنید تا بافت یکنواختی داشته باشد. اگر لازم شد خامه بیشتری اضافه کنید. خمیر را به 24 تخم مرغ ریز تبدیل کنید و کنار بگذارید.



5. بقیه پودر کیک را با بقیه تخم مرغ ها، آب و روغن مخلوط کنید. 5 تا از کیسه های پلاستیکی زیپ کیپ را با خمیر مساوی پر کنید و 5 تا از آنها را با خامه مساوی پر کنید (1 فنجان از خامه را نگه دارید). 5 کیسه را نیز از پودر نارگیل مساوی پر کنید.





6. از نیم تا یک قاشق چایخوری رنگ غذای صورتی برای رنگی کردن یک کیسه خامه، پودر نارگیل و خمیر استفاده کنید. همین کار را برای رنگ غذاهای نارنجی، زرد، سبز و آبی استفاده کنید. هر کیسه را خوب تکان دهید تا رنگ کاملاً به تمام محتویات کیسه ها برسد.



7. در 24 قالب کاپ کیک، کاغذ کاپ کیک بگذارید. گوشه کیسه خمیر صورتی را ببرید و کمی از این خمیر را تا یک سوم داخل کاغذ کاپ کیک بریزید. یکی از تخم مرغ های ریزی که کنار گذاشته بودید را داخل آن بگذارید. برای همه رنگ ها همین کار را تکرار کنید.



8. کاپ کیک ها را 17 تا 20 دقیقه در فر بپزید تا جائیکه وقتی روی آنها فشار ملایمی می آورید مثل فنر برگردند. سپس بگذارید کاملاً سرد شوند.



9. گوشه هر کیسه را ببرید و همان رنگ خامه را روی کاپ کیک ها بریزید. پودر نارگیل رنگی نیز روی آن بریزید تا شبیه به لانه پرنده شود. وسط همه کاپ کیک ها کمی خامه سفید بزنید تا جوجه ها را روی آن بگذارید.









10. برای آنکه تخم مرغ مغز کاپ کیک ها هم مشخص شود، می توانید چند تا از آنها را از وسط دو نیم کنید.



ویدیو مرتبط :
تزیین کاپ کیک های رنگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ی کاپ کیک کدو حلوایی



درست کردن کاپ کیک کدو حلوایی , نحوه پخت کاپ کیک کدو

 

طرز تهیه ی کاپ کیک کدو حلوایی

مواد لازم  جهت پخت کاپ کیک کدو حلوایی:

 

 تخم‌مرغ  سه عدد
 شكر  یك پیمانه
آرد  دو پیمانه
 شیر  1/4 پیمانه
نمك و هل و وانیل  از هر کدام 1/8 قاشق چایخوری
دارچین نصف قاشق چایخوری
بیكینگ پودر یك و نیم قاشق چایخوری
كره 100 گرم
كدو حلوایی پخته 200 گرم(نصف پیمانه)

کاپ کیک کدوحلوایی یک کیک سالم ومغزی


طرز تهیه کاپ کیک کدو حلوایی :
تخم‌مرغ‌ها را خوب زده تا كرم رنگ و حجیم شوند سپس وانیل و شكر را به آن افزوده و می‌زنیم. كره ذوب شده، شیر و پوره كدو حلوایی را اضافه كرده و در حد مخلوط شدن می‌زنیم. مواد خشك (آرد، نمك، هل، دارچین و بیكینگ‌پودر) را با هم مخلوط كرده و الك می‌كنیم و به تدریج به مواد بالا افزوده و هم می‌زنیم. در قالب‌های مافین كپسول قرار داده و تا  قالب را از مایه كیك پر می‌كنیم و در فر از قبل گرم شده با حرارت 170 درجه سانتی‌گراد به مدت 30 دقیقه قرار می‌دهیم.

نكته برای پودر کردن کدو حلوایی:
برای پوره كردن كدو حلوایی، آن را پوست كنده و خرد می‌كنیم و با كمی آب می‌پزیم تا نرم شود سپس از صافی رد كرده و در مخلوط‌كن پوره می‌كنیم.

 

منبع : sooran.com