آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

کالزونه، شلوار پاچه گشاد ایتالیایی!


کالزونه در حقیقت پیتزایی است که مواد روی نیمی از خمیر ریخته می شود ونیم دیگر به روی آن تا شده و دور آن بسته می شود. انواع مختلف آن را در فر پخته می شود و بعضی از انواع کوچک آن مانند پانزاروتی در روغن سرخ می شود.

وب سایت آکا ایران: کالزونه پیتزایی است که اختصاصا متعلق به ناپل است. کالزونه در زبان ایتالیایی به معنی پاچه شلوار است. دلیل این نام گذاری به خاطر نوعی شلوار گشاد مردانه بوده است که در قرن 18 و19 میلادی پوشیده می شده است و ظاهرا شکل آن به این پیتزای بسته شباهت داشته است. کالزونه در حقیقت پیتزایی است که مواد روی نیمی از خمیر ریخته می شود ونیم دیگر به روی آن تا شده و دور آن بسته می شود. انواع مختلف آن را در فر پخته می شود و بعضی از انواع کوچک آن مانند پانزاروتی در روغن سرخ می شود. یک کالزونه خوب نه تنها به مواد داخل آن بلکه به کیفیت خوب خمیر آن نیز بستگی دارد.

طرز تهیه کالزونه مرغ و اسفناج

مواد اولیه :
  • خمیر پیتزا 450 گرم
  • گوجه گیلاسی نصف شده 225 گرم
  • فیله مرغ مکعبی خرد شده 250 گرم
  • اسفناج 170 گرم
  • سس پیتزا یا اسپاگتی 1 فنجان
  • پنیر موزارلا رنده شده 1/5 فنجان
  • پنیر پارمزان رنده شده یک سوم فنجان
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل قرمز به میزان لازم
طرز تهیه :

1.فر را با دمای 250 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . کف سینی فر کاغذ روغنی انداخته کناری بگذارید .

2.کمی روغن زیتون روی حرارت گذاشته و تکه های مرغ را در تابه ریخته رویشان نمک و فللفل بپاشید و طبخ کنید سپس از روغن کشیده کناری بگذارید . در صورت تمایل میتوانید مرغ ها را به صورت آب پز طبخ نمایید .

3.اسفناج ها را خرد کرده در همان تابه حدود 1 دقیقه تفت دهید نرم شد و به کاسه ای دیگر منتقل کرده کناری بگذارید .

4.خمیر پیتزا را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و روی سطح کار که کمی آرد پاشی شده به اندازه ی دایره های 18 سانتی باز کنید و 1 و نیم قاشق از سس روی نیمی از هر کدام از خمیرها بکشید و به اندازه ی یکسان مرغ ، گوجه و اسفناج رویش بگذارید و مطابق ذائقه خودتان نمک و فلفل بپاشید و رویشان با با پنیر موزارلا پر کنید و نیمه ی دیگر خمیر را رویشان برگردانده و لبه های خمیر را روی هم محکم کنید و روی سینی فری که آماده کرده بودید بچینید .

5.مقداری پنیر پارمزان رنده شده روی خمیر ها بگذارید و کالزونه ها را به مدت 18 الی 20 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد و پنیر رویشان ذوب شود و به همراه سس اضافه سرو نمایید .


ویدیو مرتبط :
شلوار های فشن گشاد دخترانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گاردین: تکامل سبک احمدی‌نژاد/ از کاپشن سفید تا کت و شلوار سبک ایتالیایی



گاردین: تکامل سبک احمدی‌نژاد/ از کاپشن سفید تا کت و شلوار سبک ایتالیایی

رئیس‌جمهور ایران از پوشیدن کاپشن سفید و محقر به لباس های مناسب در سفر و از مردی از جنس مردم به مردی جهانی حرکت کرد.

رئیس‌جمهور ایران از پوشیدن کاپشن سفید و محقر به لباس های مناسب در سفر و از مردی از جنس مردم به مردی جهانی حرکت کرد.

به گزارش نامه به نقل از گاردین، زمانی که احمدی نژاد در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2005 حضور یافت کاپشن سفید مشخصه وی بود که به یک مارک تجاری تبدیل شد. حامیان وی بر این باور بودند که این کاپشن مشخصه مردی است که شهردار تهران بود و از جنس مردم در حالی که مخالفان وی با انتقاد از نوع پوشش وی معتقد بودند که این نوع لباس پوشیدن احمدی نژاد به وجهه کشور لطمه وارد می کند.

احمدی نژاد در نخستین سال ریاست جمهوریش همچنان به عادت های پوشش خود با وجود انتقادات ادامه داد. با این حال، همزمان با تثبیت موقعیت وی در قدرت کاپشن برند تجاری وی به کناره رفت و مسیر برای استفاده از لباس های مناسب هموار شد.

مصطفی رضا حسینی قطب زاده نماینده سابق مجلس ایران در این باره گفت: شخصیت احمدی نژاد تغییر کرده است، کاپشن وی با لباس های رسمی جایگزین شده است.

 

کاپشن احمدی نژاد,لباس احمدی نژاد,کت و شلوار احمدی نژاد

 

در حالی که ایران در آستانه برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری, قرار دارد احمدی نژاد بار دیگر به پوشیدن کاپشن نوستالژیکش بازگشت. این در حالی است که مرد 57 ساله رئیس جمهور نمی تواند بر اساس قوانین انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران برای بار سوم نامزد ریاست جمهوری شود.

در حالی که احمدی نژاد برای معرفی کاندیدای مورد حمایت دولت «اسفندیار رحیم مشایی» همراه با این کاپشن در سفرهای استانی به سر می برد در کنفرانس جهانی علما و روحانیون بیداری اسلامی هفته گذشته وی یک کت و شلوار راه راه باریک آبی تیره سبک ایتالیایی به تن داشت./نامه