آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

چطوری زیتون پرورده درست کنیم؟


زیتون اعلا ، مغز گردوی سفید و تازه ، سیر خوش عطر و بو و رب انار ملس و خوش طعم! این ترکیب طلایی میتوانید جز تجربه ای رویایی را به ارمغان آورد؟

پیمونه: زیتون اعلا ، مغز گردوی سفید و تازه ، سیر خوش عطر و بو و رب انار ملس و خوش طعم! این ترکیب طلایی میتوانید جز تجربه ای رویایی را به ارمغان آورد؟
  
مواد لازم:

  • زیتون .... 1 کیلو
  • مغز گردو چرخ کرده .... 250 گرم
  • سیر .... 2 کله
  • رب انار سفت .... 2 پیمانه
  • گلپر در صورت تمایل .... مقداری
  • دانه انار ترش در صورت تمایل .... یک پیمانه

طرز تهیه زیتون پرورده

طرز تهیه:

1 - گرده را چرخ کرده یا با دستگاه های غذا ساز خوب له نمایید .

2 - زیتون را از هسته جدا کرده اگر زیتون شور نیست کمی نمک به آن افزوده و به همراه سیر رنده شده و گردو و رب انار خوب با هم مخلوط کنید.

3 - برای عطر بیشتر میتوانید از کمی پودر گلپر نیز استفاده کنید که توصیه میشود.

4 - بعضی افراد دانه های انار را نیز لا به لای این مواد میریزند که باعث ترش تر شدن و البته زیبایی بیشتر زیتون پرورده میشود.

5 - مواد را پس از مخلوط شدن در ظرف در بسته در یخچال نگه دارید تا مواد کاملا با هم مخلوط شده و عطر هم را بگیرند.


ویدیو مرتبط :
تو خونه خودتون زیتون پرورده درست کنین ^___^

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه زیتون پرورده



 

 

 

زیتون

 

 

 

این دستور برای درست کردن زیتون پرورده تو خونه که هم مقبول باشه، هم طعمش به زیتون پرورده های شمال نزدیک باشد،است.

 

زیتون پرورده توی شمال با ترکیب رب انار و گردو روغن زیتون و سبزی های محلی و افزودنی هایی مثل دونه انار خشکیده درست می شود. تو تهران و بقیه ی شهرها سبزی های تازه ی شمالی گیر نمی آید و دونه انار خشک هم ممکنه تو فروشگاه های محصولات شمال پیدا بشود. سعی کنید حداقل رب انار رو از این فروشگاههای محصولات شمال و به صورت باز بخرید چون خیلی مزه اش متفاوته و بهتر از رب انارای بسته بندی است. برای سبزی هم جایگزین وجود داره که تو دستور می خوانید.

 

 

مواد لازم:

 

زیتون هسته گرفته
نیم کیلو
رب انار
یک پیمانه و نیم
گردو چرخ کرده
250 تا 300 گرم
آبلیمو
دو قاشق
نعنا خشک سابیده یک قاشق مرباخوری
آویشن ساییده شده
یک قاشق چایخوری
دانه انار خشک 2-1 قاشق

 

 

 

طرز تهیه:
اگه زیتون شور و ترش بود 1 ساعت تو آب خیس کنیدش، مواظب باشید بیشتر تو آب نمونه چون بی مزه می شه ( هر چی زیتون کمتر شور باشه، کمتر باید تو آب بمونه، راه درستش اینه که نیم ساعت که گذشت بچشیدش و اگه یه شوری معمولی داشت از آب درش بیارین). زیتون رابریزید تو سبد، آبش که رفت بریزید تو یه کاسه بزرگ و رب انار و آبلیمو رو اضافه کنید. خوب هم بزنید و بقیه مواد را اضافه کنید. خوب که مخلوط کردید 1 ساعت بگذارید تو یخچال تا خنک شود یا اگر عجله دارید همونطوری بخورید. میل خودتونه!


منبع:ashpazirani.wordpress.com