آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

پیش‌غذای تابستانی رنگین‌كمان


بسیاری از ما عادت داریم كه غذای‌مان را در وعده‌های اصلی با خوردن سالاد یا یك پیش‌غذای سبك شروع كنیم. سالاد تابستانی رنگین‌كمان یكی از بهترین و مغذی‌ترین این سالادهاست.




 صبح بخیر: 

با مصرف این غذا...
  •  حرارت درونی خود را كاهش دهید
  •  از بروز ناراحتی‌های قلبی و عروقی پیشگیری كنید
  •  به خون‌سازی اعضای خانواده به‌ویژه نوجوانان كمك كنید
  •  از ابتلا به یبوست و كندی عملكرد روده‌ها پیشگیری كنید

مواد لازم:

  • مارچوبه: یك لیوان خردشده
  • لوبیاسبز: یك لیوان خردشده
  • پرتقال یا نارنگی: یك عدد متوسط
  • كلم قرمز: یك لیوان
  • فلفل‌دلمه قرمز: یك عدد متوسط
  • گوجه مینیاتوری: یك لیوان
  • زنجبیل: یك استكان خردشده یا رنده‌شده

دستور تهیه سالاد

برای تهیه این سالاد باید مارچوبه و لوبیاسبز را آب‌پز یا بخارپز كنید. پس از آنكه این 2 سبزی آماده شدند، آنها را فورا درون یك كاسه آب سرد بیندازید تا تردی و طعم خود را حفظ كند. پس از آنكه آب مارچوبه و لوبیاسبز از بین رفت، آنها را درون ظرفی كه برای سالاد در نظر گرفته‌اید، بریزید.سپس پرتقال را پوست كنده و فیله‌های آن را از درون پوست ظریفشان خارج كنید و آنها را به قطعات كوچك‌تر تقسیم كنید و آن را به ظرف سالاد اضافه كنید. در این مرحله زنجبیل، فلفل و كلم خردشده را به سالاد اضافه كنید و آنها را كاملا هم بزنید تا رنگ‌های مختلف و متنوع با هم به‌خوبی تركیب شوند. تركیب این مواد با هم یك سالاد خوش آب و رنگ به‌وجود می‌آورد كه می‌تواند به‌عنوان یك پیش‌غذای خوشمزه و سبك از آن استفاده كرد.




مواد لازم برای تهیه سس :
  • روغن كنجد: نصف فنجان
  • لیمو‌ترش: 2 عدد
  • آب‌پرتقال: نصف لیوان
  • پودر آویشن: یك قاشق غذا‌خوری
دستور تهیه سس

برای تهیه سس سالاد كافی است، روغن كنجد، لیموترش و آب‌پرتقال را با هم مخلوط كرده و آن را به‌خوبی هم بزنید. سپس پودر آویشن را به سس اضافه كنید و آن را هم بزنید. این سس یكی از ساده‌ترین سس‌های گیاهی و طبیعی است كه می‌توانید در منزل تهیه كنید. دقت داشته باشید، می‌توانید به‌جای روغن كنجد از روغن زیتون نیز استفاده كنید.


 



 مارچوبه و افزایش خون‌سازی در بدن

وجود مارچوبه در سالاد رنگین‌كمان از چند جهت اهمیت دارد. این سبزی كه یكی از پرخاصیت‌ترین سبزی‌های تابستانی است علاوه بر آنكه طعم و رنگ خاصی به سالاد می‌دهد، خواص درمان متعددی مانند خون‌سازی و پیشگیری از برخی از ناراحتی‌های قلبی دارد. به‌همین‌دلیل است كه بسیاری از متخصصان تغذیه مصرف این سالاد را به خانم‌های نوجوان و زنانی كه دچار كم‌خونی هستند، توصیه می‌كنند. به اعتقاد درمانگران و متخصصان طب سنتی، این گیاه تاثیر زیادی در تنظیم عملكرد دستگاه گوارش، بهبود عملكرد روده‌ها، درمان یبوست و همین‌طور تقویت مثانه دارد.





كاهش دمای بدن و رفع عطش

پرتقال به‌دلیل خاصیت ادرارآوری كه دارد، در گروه میوه‌هایی قرار می‌گیرد كه برای پاكسازی درونی بدن توصیه می‌شود. این میوه از آن رو كه مزه ملایم و طبیعی خنك دارد، علاوه بر آنكه موجب رفع تشنگی در گرمای سوزان تابستان می‌شود به‌دلیل خاصیت مدربودنش موجب دفع مواد زائد و سموم به‌واسطه دفع ادرار از بدن می‌شود. انتخاب این میوه برای تهیه سالاد تابستانی می‌تواند بهترین گزینه برای دریافت مواد مغذی موجود در پرتقال در كنار طبیعت خنك و گوارای آن باشد.







   تقویت اعصاب با كلم قرمز

برای تهیه سالاد تابستانی به‌جای استفاده از كلم قرمز می‌توانید از نوع سفید آن استفاده كنید. به اعتقاد درمانگران شیوه‌های طبیعی درمانی در جهان استفاده از كلم سفید یا قرمز به‌صورت خام یا آب‌پز بهترین دارو برای از بین‌بردن عفونت‌های دستگاه تنفسی به‌ویژه ریه است. مصرف این گیاه دارویی در برنامه غذایی در غذاهای اصلی و انواع سالاد می‌تواند علاوه‌بر بهبود التهاب‌ها و برخی از بیماری‌های دستگاه گوارش به تقویت اعصاب نیز بپردازد و موجب آرامش بخشی و افزایش ضریب امنیت و آرامش در افراد شود.


 


  كنترل كلسترول بد با زنجبیل

استفاده از زنجبیل تازه در سالاد رنگین‌كمان به‌صورت خردشده یا رنده‌شده تاثیر زیادی در كاهش جذب كلسترول بد خون دارد. مداومت در مصرف این گیاه دارویی در حقیقت موجب از بین‌رفتن كلسترول در جریان گردش خون و درنهایت دفع آن از بدن می‌شود. از این‌رو گنجاندن این میزان از زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی می‌تواند به تعدیل و كنترل میزان چربی دریافتی بدن كمك كند. علاوه‌براین خوردن سالاد گیاهی كه در آن از زنجبیل تازه استفاده شده است، موجب از بین‌رفتن چربی‌های درونی بدن می‌شود.



ویدیو مرتبط :
اگر آداگجیو به جای رنگین كمان و رنگین به جای گیلدا بودش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز ساختن ماهی رنگین كمان



 

ماهی رنگین كمان

 

مواد مورد نیاز


1- یك تكه كاغذ كشی آبی یا ماژیك یا مداد شمعی آبی

 

2-مقدار كمی كاغذ كشی یا زر ورق با رنگهای مختلف

 

3- مقدار كمی فویل آلومینیومی

 

4- قیچی

 

5- چسب

 

6- یك تكه مقوا یا كاغذ ضخیم




طرز ساخت

 

روی مقوا شكل یك ماهی را بكشید و اطراف آنرا ببرید

 

سر ماهی را با ماژیك یا مداد شمعی آبی رنگ كنید. اگر دوست داشته باشید می توانید یك تكه كاغذ رنگی یا پارچه آبی روی آن بچسبانید و بعد دور آنرا قیچی كنید تا از لبه شكل ماهی بیرون نزند

 

نوارهای باریك از كاغذ رنگی های گوناگون ببرید و به قسمت دم و باله ها بچسبانید

 

با كاغذهای رنگی مربع های كوچكی به اندازه 3 سانتیمتر ببرید و بصورت نامنطم روی بدنه ماهی بچسبانید

با كاغذ فویل آلومینیومی هم مربع های كوچكی به اندازه 3 سانتیمتر ببرید و مانند شكل روی بدنه ماهی بچسبانید

 

با قیچی كاغذهای اطراف ماهی را كه از الگو بیرون زده است را ببرید. اگر كودك شما كوچك است بهتر است بزرگترها در این كار به او كمك كنند