آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

پیشنهاد سرآشپز: نان میوه ای ایتالیایی


این یك شیرینی خانگی خوشمزه است كه می‌توانید از آن در مراسم‌های مختلف یا زمانی كه یك مهمان ناخوانده دارید آن را از قبل درست كنید و هنگامی كه مهمان آمد سریع آن را داغ كرده و سروكنید، به همین راحتی.


 صبح بخیر: 

مواد لازم  نان میوه‌ای

  •   مربای آلبالو یا توت‌فرنگی: 120 گرم  آب پرتقال: برای خیس خوردن كشمش‌ها
  •   آرد: 450 گرم + میزانی آرد برای پاشیدن
  •   بكینگ‌پودر: 2 قاشق چای‌خوری
  •   كره: 120 گرم
  •   نمك: به میزان لازم
  •   تخم‌مرغ: 2 عدد بزرگ
  •   شیر: 5 قاشق غذاخوری
  •   خامه سفت شده یا خامه غلیظ: 150 میلی‌لیتر
  •   كشمش: به میزان لازم
روش تهیه :

برای شروع

فر را در حرارت 200 درجه سانتی‌گراد یا 400 درجه فارنهایت قرار دهید. كشمش‌ها را درون آب پرتقال ریخته و بگذارید تا روی آن را بپوشاند و خیس بخورند در همین حین آرد را با بكینگ‌پودر و كره مخلوط كنید تا زمانی كه شبیه به یك خمیر شود. در یك كاسه تخم‌مرغ‌ها را بشكنید و شیر را همراه با كمی نمك به آن اضافه كنید و با یك چنگال آن را هم بزنید تا زمانی‌كه كف كند. بعد كشمش‌ها را از آب پرتقال درآورده و درون مخلوط شیر و تخم‌مرغ بریزید و خمیری را كه درست كرده‌اید به آن اضافه كنید و مجددا با دست مواد را مخلوط كنید تا یك خمیر خوب از كار  دربیاورید؛ خمیر نرم آماده است.


پخت

میز كار خود را تمیز كرده و آرد روی آن بپاشید، بعد خمیر را روی آن قرار داده و با وردنه آن را پهن كنید ولی حواس‌تان باشد كه خمیر را نازك نكنید حداقل ضخامت خمیر باید 2‌سانتی‌متر باشد. با یك قالب گرد فنجانی 10 دایره دربیاورید و كنار بگذارید. برای این‌كه كارتان دوباره نشود می‌توانید 10 دایره دیگر نیز از خمیر دربیاورید و آنها را در فر قرار داده تا طلایی شوند و همچنین پف كنند. برای این كار 12 تا 15 دقیقه كافی است. بعد از 15 دقیقه آنها را از فر درآورده و روی سینی توری قرار دهید تا سرد شوند بعد نوبت به این می‌رسد كه كار اصلی را انجام دهید. كیك‌های فنجانی را از وسط به 2 قسمت كرده و مربای توت‌فرنگی یا آلبالو را در لابه‌لای كیك‌ها قرار دهید و روی آن خامه بریزید و مجددا نصفه كیك را مانند در روی آن بگذارید.


برای سرو

كیك‌های فنجانی را درون یك سینی بزرگ بچینید و روی میز قرار دهید؛ یادتان نرود حتما با یك فنجان چای سرو این شیرینی را كامل كنید.




ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه نان کشمشی ایتالیایی‌ (نان طلایی ایتالیایی)‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نان سیر بروسکتا (پیش غذای ایتالیایی)



پخت نان سیر, طرز تهیه نان سیر بروسکتا


مواد لازم :

 نان باگت به مقدار لازم
گوجه فرنگی 3 عدد
 سیر  4 الی 5 عدد
 روغن زیتون  به میزان لازم
 ریحان خرد شده  3 الی 4 قاشق غذا خوری
پنیر موزارلا 180 الی 200 گرم
نمک قدری


طرز تهیه :
قسمت گوشتی  گوجه فرنگی  خرد کنید . سیر  رنده شده را  گوجه فرنگی و ریحان خرد شده و مقدار کمی نمک و پنیر مخلوط کرده ، سپس روغن زیتون اضافه کنید تا حدی که همه مواد به روغن آغشته شود . در یک ظرف در بسته به مدت یک الی دو ساعت در یخچال بگذارید .

حلقه های نان باگت را در سینی فر بچینید و روی نانها را دو باره روغن زیتون بزنید و و مواد آماده شده را روی نانها بریزید .

فر را با  180 درجه سانتیگراد گرم کنید و سینی را در قسمت وسط فر به مدت 15 الی 20 دقیقه بگذارید تا زمانی که نان برشته و پنیر    آب شود . از فر در آورده و در صورت تمایل با سس میل کنید.

من به علت در دسترس نبودن ریحان در این فصل ، از جعفری استفاده کردم.
نان سیر بروسکتا یک اسنک یا پیش غذا ( اشتها آور ) ایتالیایی است .

پخت نان سیر, طرز تهیه نان سیر بروسکتا


منبع : ashpazierangin.net