آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

پیتــــزاى بـادمـــجان و اسفـنـــاج


سیر یا زنجبیل را با سس مخلوط كنید. بادمجان‌ها را روی سینی فر قرار داده و دوطرف آن را با روغن چرب كنید.....





 صبح بخیر: 

مواد لازم برای تهیه یك پیتزای متوسط:

   سس گوجه‌فرنگی: 4 قاشق غذاخوری
  سیر یا زنجبیل رنده شده: یك قاشق غذاخوری
  بادمجان متوسط: یك عدد، حلقه‌حلقه شده با پوست
  روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری
  اسفناج پخته: 120 گرم
  پنیر موتزارلا: 100 گرم

روش تهیه:

1- یك واحد خمیر را نصف كرده و هر كدام را جداگانه پهن كنید.

2- سیر یا زنجبیل را با سس مخلوط كنید. بادمجان‌ها را روی سینی فر قرار داده و دوطرف آن را با روغن چرب كنید و 15 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا هر دوطرف آن برشته شود.

3- سس را روی خمیر پخش كرده و اسفناج را روی آن بگذارید. بادمجان را روی آن قرار داده و پنیر موتزارلا را با دست تكه‌تكه كرده و روی پیتزا پخش كنید.

4- پیتزا را آنقدر در فر با دمای 200 درجه سانتی‌گراد بپزید تا اطراف خمیر طلایی شود. اگر می‌خواهید آن را روی منقل تهیه كنید دوطرف خمیر را چرب كرده و روی توری گذاشته و روی منقل روشن قرار دهید.

5- پس از 5 دقیقه به كمك چنگال خمیر را برگردانید، سس را روی آن پخش كرده و مواد را روی آن بچینید و پس از 5 دقیقه یا زمانی كه خمیر پخت، آن را برداشته و سرو كنید.

فوت آشپزی:

به جای پنیر موتزارلا می‌توانید از پنیر فتا استفاده كنید.


ویدیو مرتبط :