آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

پیتزا 3‌ دقیقه‌ای با نان پیتا


روی کاناپه نشسته‌اید و دلتان یک‌دفعه هوس پیتزا می‌کند. حوصله درست کردن خمیر پیتزا را هم ندارید و رستوران هم در دسترستان نیست که پیتزا سفارش دهید.

مجله آشپزی مثبت: روی کاناپه نشسته‌اید و دلتان یک‌دفعه هوس پیتزا می‌کند. حوصله درست کردن خمیر پیتزا را هم ندارید و رستوران هم در دسترستان نیست که پیتزا سفارش دهید.

اینجاست که باید از قدرت خلاقیت وابتکارتان استفاده کنید.غذاهای من‌درآوردی به درد همین روزها و همین هوس‌های ناگهانی می‌خورد.پس لطفاً از روی کاناپه برخیزید و خودتان رابا یک پیتزای خوشمزه و سریع سورپرایز کنید.

پیتزا   3‌دقیقه‌ای با نان پیتا

طرز تهیه:

1. برای درست کردن این پیتزای سریع به نان پیتا احتیاج دارید تا پایه آن درست شود.

2. حالا کمی فیله مرغ می‌خواهید. کمی کدو و پیاز و اگر قارچ هم داشته باشید بهترین اتفاق است.

3. حالا فیله‌های مرغ را با یک عدد پیاز تفت دهید.

4. کدوها را هم حلقه‌ای خرد کرده و یک دقیقه تفت دهید.

5.  قارچ‌ها را برش دهید وبا کمی آب‌لیمو وروغن‌زیتون مخلوط کنید.

6. در این مرحله باید موادتان را روی نان بریزید.ابتدا کمی سس کچاپ روی نان بمالید و بعد به ترتیب مرغ، کدو و قارچ را روی آن بریزیدو در آخر کمی پنیر پیتزا روی مواد بریزید.

7. نان را برای سه دقیقه درون فر بگذارید.پیتزای شما آماده است.


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه نان پیتا در خانه؛ محبوب ترین نان لبنانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه نان پیتا



 

طرز تهیه نان پیتا

 


مواد لازم:

 

آرد
۶ تا ٧ دسی لیتر
آب ولرم
٣ دسی لیتر
مایه خمیر
١ قاشق سوپخوری
نمک
نصف قاشق چای خوری

 

 

 

ظروف و وسایل لازم:

 

ماشین آشپزخانه، وردنه، سینی فر

 

 

طرز تهیه:

 

اول مایه خمیر را با آب ولرم مخلوط کنید سپس مواد را در ماشین آشپزخانه (تیغه دار) هم بزنید تا بصورت یک توپ در آید، نرم و کشدار باید باشد.


خمیر را به ٨ قسمت مساوی تقسیم کنید و آنها را چانه کنید(گلوله کنید). در این مرحله همیشه برای کار کردن با خمیر از آرد استفاده کنید تا خمیر به میز آشپزخانه نچسبد. دانه دانه هر چانه خمیر را در آرد بزنید و روی میز کار آنها را بوسیله وردنه به شکل دایره‌ای نه چندان کلفت در آورید، به صورتی که هر نان به قطر تقریبی ١۵ تا ١۶ سانتیمتر بشود. با احتیاط قطعات را روی سینی که از قبل آرد پاشیده‌اید منتقل کنید و آنها را برای مدت ٣٠ دقیقه زیر یک قطعه پارچه تمیز استراحت بدهید تا پف کند.


فر را تا ٢٨٠ درجه سانتی گراد گرم کنید، سینی فر باید در فر باشد تا همراه فر گرم شود. وقتی فر گرم شد خمیرها را در فر قرار بدهید و در حدود ٣ تا ۴ دقیقه یا تا زمانی که نان‌ها به اندازه کافی پف کرده باشند بپزید.


این نان را برای کباب ترکی یا غذاهای ساندویچی از این نوع می‌توانید استفاده کنید.

 

نوش جان کنید.