آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

پیتزا سیسیلی، نون پنیر گوجه به سبک اروپایی


پیتزا سیسیلی مواد اولیه خیلی خاصی ندارد. در واقع انگار همان نون پنیر گوجه خودمان است که کمی اروپایی شده است. این پیتزای خوشمزه را در خانه درست کنید و لحظات خوشی را برای خانواده خود خلق کنید.

وب سایت آشپزی: پیتزا سیسیلی مواد اولیه خیلی خاصی ندارد. در واقع انگار همان نون پنیر گوجه خودمان است که کمی اروپایی شده است. این پیتزای خوشمزه را در خانه درست کنید و لحظات خوشی را برای خانواده خود خلق کنید.

روش پخت پیتزا سیسیلی

مواد لازم:

  • آرد: 500 گرم
  • مایه خمیر: 30 گرم
  • شیر ولرم: 1/4 لیتر
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • نمک: 1/2 قاشق چای خوری
  • گوجه فرنگی: 1کیلو گرم
  • سیر: 3حبه
  • پیاز: 2 عدد
  • نمک: 1 قاشق چایخوری
  • روغن زیتون: 4 قاشق غذا خوری
  • زیتون سیاه: 20 عدد
  • آویشن: 1 قاشق چای خوری
  • پنیر پیتزا: 200 گرم

طرز تهیه پیتزا:

یک سینی را با روغن زیتون چرب میکنیم.آرد را در یک کاسه الک نموده دانه های مایه خمیر را با شکر و شیر ولرم و با تخم مرغ و نمک و آرد هم میزنیم تا یک خمیر شل به دست آید.روی خمیر را می پوشانیم ، این خمیر را حدود 40 دقیقه در جای گرم میگذاریم بماند تا ور بیاید.گوجه فرنگی ها را چند دقیقه در آب ولرم میگذاریم سپس پوست آنها را میگیریم و آنها را ریز ساطوری میکنیم. نمک و دو قاشق روغن زیتون (یا روغن مایع یا معمولی) به گوجه فرنگی ها اضافه میکنیم. فر را تا 200 درجه گرم میکنیم از خمیر 3 عدد قرص ضخیم به صورت قرص نان در می آوریم.وسط هر کدام از قرص ها را گود میکنیم.آنها را در سینی قرار داده و داخل گودی ها را با مخلوط گوجه فرنگی پر میکنیم.زیتون ها را دو نیمه میکنیم و هسته آنها را می گیریم و سپس همراه با تکه های پنیر روی مایه گوجه فرنگی میریزیم.باقیمانده روغن زیتون را روی آنها میریزیم. پیتزا را در طبقه پایین فر حدود 25 تا 35 دقیقه قرار میدهیم.

روش پخت پیتزا سیسیلی

نکته ها و گفته ها:

برای پخت پیتزا علاوه بر فر میتوان از مایکروفر و یا هر وسیله که مناسب طبخ میباشد هم استفاده کرد.

توجه:

مواد لازم یاد شده در این دستور برای 4 قرص کامل پیتزا برای چهار نفر میباشد.


ویدیو مرتبط :
‫پیتزا تابه‌ای: 100 گرم آرد و کمی آب، مواد روی پیتزا از پنیر پیتزا و گوجه تشکیل می شود‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا پنیر پیتزا کش می آید؟



 

 

 

پنیر پیتزا

 

 

پنیر انواع بسیاری دارد؛ به طوری که در فرانسه حدود 300 نوع آن تولید می شود اما در ایران تنها 5 تا 6 نوع پنیر قابل دسترسی است. پنیرها بسته به روش تولید، خواص گوناگون و مزه های مختلفی پیدا می کنند و از نظر ارزش تغذیه ای کمی با هم فرق دارند که البته اختلاف آنها خیلی زیاد هم نیست.

 

برخی پنیرها با مایه پنیر تهیه می شوند که اصطلاحا آنزیمی به نام رنت یا رنین به آن می زنند؛ در حالی که پنیرهایی مانند پنیر پیتزا بدون مایه پنیر یا آنزیم تولید می شوند و در واقع، با اسید، شیر را منعقد می کنند. البته شیر را به روش های گوناگونی منعقد می کنند که یکی از این روش ها استفاده از اسیدهای مختلفی از جمله اسید سیتریک یا اسید استیک است.

 

پنیر پیتزا، پنیری است که هم لخته آن را می توان با اسید درست کرد و هم بعد از لخته شدن شیر، لخته ها را داخل آب پنیر ایجاد شده کمی حرارت می دهند و اصطلاحا می پزند. بعد لخته ها را از آب جدا کرده و پرس می کنند و آبشان را گرفته و سفت می کنند. این کار باعث می شود بافت پنیر کمی کش دار و لاستیک مانند شود. سپس با حرارت دادن این حالت کش آمدن بیشتر نمایان می شود. البته اینکه یک پنیر پیتزا خوب کش بیاید یا نه، ارتباط مستقیمی به روش تولید درست و مدت زمان پخت لخته ها دارد. اگر توانایی کارخانه تولید کننده بالا باشد و روش تولید را به خوبی انجام دهد، کیفیت پنیر بالا رفته و در اصطلاح بیشتر کش می آید.

 

در ضمن یادتان باشد که پنیر پیتزا برخلاف پنیرهایی که با مایه پنیر تهیه می شوند، نیازی به رسیدن ندارد. برخی پنیرها را بعد از تهیه در یخچال نگه می دارند تا برسند و همین رسیدن سبب تغییر مزه آنها می شود. به علاوه، پنیر پیتزا در مقایسه با پنیرهای معمولی به همان میزان پروتئین دارد چون وقتی شیر لخته می شود، بیشتر پروتئین در لخته باقی می ماند. آنچه در آب پنیر می رود بیشتر املاح، قند و مقدار کمی پروتئین است و می توان گفت میزان پروتئین پنیر پیتزا با پنیر صبحانه برابری می کند. اما چربی پنیر پیتزا با پنیر صبحانه کمی متفاوت است و مقدار آن بستگی به نوع شیری دارد که در تهیه آن مورد استفاده قرار گرفته است. البته به برخی پنیرها بعدا چربی اضافه می شود مثل پنیرهای خامه ای که وقتی لخته تشکیل شده و آب پنیر جدا شد به لخته، خامه یا کره اضافه می کنند و بعد آن را قالب گیری کرده و نهایتا پنیر خامه ای یا پنیرهای پر چرب تولید می شوند. بنابراین میزان چربی پنیر پیتزا یا هر پنیر معمولی دیگری به نوع شیر و چربی اضافه شده در مراحل بعدی آن بستگی دارد.

 

قاعدتا روی بسته بندی همه مواد غذایی باید خصوصیات کامل از جمله میزان چربی، پروتئین، نمک و کالری درج شده باشد ولی متاسفانه در ایران این موضوع خیلی جدی گرفته نمی شود.

 

در رابطه با کلسیم نیز باید گفت پنیر پیتزا هم مانند سایر لبنیات یکی از منابع خوب تامین کلسیم به حساب می آید ولی چون نمک و چربی آن زیاد است بنابراین در مقایسه با یک لیوان شیر کم چرب به صرفه نیست تا کلسیم مورد نیاز روزانه مان را با خوردن این نوع پنیر تامین کنیم.

 

منبع:salamatiran.com