آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

پنیر فتای تنوری


كارمان را با خرد كردن آغاز می‌كنیم.سبزیجات معطر، زیتون، گوجه، پیازچه و سیر را خرد می‌كنیم.پنیر فتا با برش های یک سانتیمتری روی فویل می چینیم. نمک و فلفل رویش می‌پاشیم؛ برگه های گوجه فرنگی روی پنیر چیده می شود، این ظرف میز كار ماست.





مرحله اول

 صبح بخیر:  كارمان را با خرد كردن آغاز می‌كنیم.سبزیجات معطر، زیتون، گوجه، پیازچه و سیر را خرد می‌كنیم.پنیر فتا با برش های یک سانتیمتری روی فویل می چینیم.  نمک و فلفل رویش می‌پاشیم؛ برگه های گوجه فرنگی روی پنیر چیده می شود، این ظرف میز كار ماست. یک تکه سیر رویش قرار می‌دهیم.



مرحله دوم

عجب مخلوطی!  یادتان باشد شكل چیدمان این مخلوط دقیقا شبیه همین تصویری باشد كه می‌بینید. لایه اول پنیر و سپس گوجه و سیر و پیازچه و... حالا سخاوتمندانه روغن زیتون روی پنیر ریخته می شود.البته سعی کنید در کلیه امور زندگی سخاوتمند باشید، نه فقط در ریختن روغن زیتون!



مرحله سوم

برگ های ریحان، سبزی معطر دیگری روی پنیر می‌اندازیم.

 سس پستو به ما غذای خوشمزه‌تری خواهد داد؛ این سس رقیق شده را به اندازه‌ای كه دوست دارید روی مخلوط بریزید.



مرحله چهارم

لیموترش را کامل روی تمام تکه‌ها فشار می دهیم.

لازم به ذکر است لیموی فوق مایع ترش مزه ای از خود بیرون می دهد که به آن آب لیمو می‌گویند!







مرحله پنجم

فویل را می‌بندیم، به طوری که فضای مناسب برای ایجاد حجم به وسیله بخار مواد داخل بسته وجود باشد.

سپس بسته را داخل فر قرار می‌دهیم و دما را روی 250درجه سانتیگراد می‌گذاریم. یك سونای ده دقیقه‌ای برای این غذا كافیست!



ویدیو مرتبط :
سیب زمینی تنوری با پنیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیک پنیر تنوری


کیک پنیر یا چیزکیک یکی از متداول ترین شیرینی یا دسر ها در تمام دنیاست . این شیرینی ترش و شور و شیرین برای مهمانی های عصرانه با یک فنجان قهوه یا چای اعلا بسیار مناسب است .

پیمونه: کیک پنیر یا چیزکیک یکی از متداول ترین شیرینی یا دسر ها در تمام دنیاست . این شیرینی ترش و شور و شیرین برای مهمانی های عصرانه با یک فنجان قهوه یا چای اعلا بسیار مناسب است . کیک پنیر در حالت کلی به دو صورت تنوری و یخچالی تهیه میشود که هر کدام طرفداران خود را دارد . این مدل که کیک پنیر تنوری است به نظر من رسمی تر و البته باز به نظر من خوش مزه تر است .

کیک پنیر تنوری

مواد لازم جهت خمیر :

  •     کره .... 200 گرم
  •     شکر .... 85 گرم
  •     وانیل .... 1/4 قاشق چای خوری
  •     آرد گندم .... 170 گرم
  •     آرد برنج .... 85 گرم
  •     نمک .... نوک قاشق مربا خوری

مواد لازم جهت پنیر :

  •     پنیر خامه ای .... 600 گرم
  •     شکر .... 150 گرم
  •     نشاسته ذرت .... 30 گرم
  •     رنده پوست پرتقال .... 1 قاشق چای خوری یا وانیل .... 1/4 قاشق چای خوری
  •     تخم مرغ .... 3 عدد
  •     ماست چکیده .... 50 گرم
  •     خامه .... 50 گرم

طرز تهیه:

1 - کره را در دمای محیط قرار داده تا کاملا نرم شود.

2 - کلیه مواد مورد نیاز خمیر را با هم مخلوط کرده و کاملا ورز میدهیم تا جایی که خمیر یک دست و نرم شود . در این مرحله ورز دادن زیاد خمیر لازم نیست زیرا باعث سفت شدن آن میشود . پس تا اندازه ای ورز میدهیم که مواد مخلوط شوند و خمیر حاصل گردد . سپس خمیر را در یک کیسه قرار داده به مدت 30 دقیقه کنار میگذاریم تا استراحت کند .

3 - در این مدت که زمان استراحت خمیر است تخم مرغ ها را در طرف مناسبی ریخته با همزن میزنیم تا زرده و سفیده مخلوط شوند و مواد کرمی رنگ شوند سپس سایر مواد را مخلوط کرده و خوب با دستگاه میزنیم تا یک دست شود .

4 - کف قالب مناسب را کاغذ روغنی پهن کرده و خمیر را روی آن پهن میکنیم و حدود 2 سانت هم روی دیواره های قالب خمیر را بالا آورده و به آن لبه میدهیم. قطر خمیر حدود 2 تا 3 میلی متر باشد . سپس با چنگال روی آن را سوراخ سوراخ کرده به مدت 20 دقیقه در طبقه وسط فر 180 درجه سانتی گراد قرار داده تا خمیر نیم پز شود .

5 - پس از نیم پز شدن خمیر آن را از فر خارج کرده و میگذاریم سرد شود . سپس مواد روی کیک را که از قبل آماده کرده ایم روی خمیر داده و به مدت 45 دقیقه دیگر در فر میگذاریم . میتوانید برای طلایی شدن روی پنیر به مدت 5 دقیقه در آخر کار گریل فر یا همان حرارت بالای فر را روشن کنید و سپس کیک را از فر خارج کرده و بگذارید سرد شود و سپس آن را از قالب خارج نمایید و در ظرف مناسب در یخچال قرار دهید .