آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

پای زردک و قارچ با گوشت کبوتر


این پای با قارچ و گوشت کبوتر پر می‌شود و روی سطح آن با ورقه‌های زردک پوشانده می‌شود.

 
 
 

صبح بخیر: این پای با قارچ و گوشت کبوتر پر می‌شود و روی سطح آن با ورقه‌های زردک پوشانده می‌شود.

تعداد: 4 تا 5 نفر

مواد لازم

•    20 گرم قارچ خشک

•    750 میلی‌لیتر آب

•    250 گرم قارچ‌های بلوطی

•    50 گرم کره

•    روغن زیتون

•    500 گرم گوشت سینه کبوتر

•    یک قاشق غذاخوری آرد سفید

برای روی پای:

•    یک عدد زردک بزرگ

•    100 گرم کشمش

•    80 گرم کره آب‌شده

•    یک قاشق غذاخوری رزماری خرد شده

پای زردک و قارچ با گوشت کبوتر

طرز تهیه

1.    قارچ خشک را درون کاسه نشکن و مقاوم در برابر حرارت بریزید. آب جوش را روی آنها  بریزید. در کاسه را بگذارید و آنها را 15 دقیقه کنار بگذارید تا قارچ‌ها نرم و تازه شوند.

2.    قارچ‌هایی که ضخیم هستند را با چاقو برش دهید. آنها را در روغن روغن و کره تفت دهید تا طلایی شوند و سپس کنار بگذارید.

3.    در تابه دیگری، روغن بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا گرم شود. سپس سینه‌های کبوتر را در آن سرخ کنید. روی آنها نمک و فلفل بریزید. دو طرف آنها را در روغن تفت دهید تا کاملا طلایی شوند. سپس قارچ‌ها را به گوشت اضافه کنید. 600 میلی‌لیتر آب قارچ را اضافه کنید و هم بزنید. بگذارید 10 دقیقه به حالت نیم‌جوش باقی بماند.

4.    فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید.

5.    زردک را پوست بگیرید و به ورقه‌های باریک برش بزنید.

6.    مخلوط گوشت کبوتر را درون ظرف کسرول بریزید و روی آنها را با ورقه‌های زردک بپوشانید.

7.    کره آب شده و رزماری خرد شده را روی مواد بریزید تا سطح آنها را کاملا بپوشاند. سپس به مدت 45 تا 50 دقیقه در فر قرار دهید تا کاملا پخته و سطح آنها طلایی شود. 


ویدیو مرتبط :
‫پیراشکی گوشت و قارچ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پای گوشت پرتغالی



 

 

 

 

غذاهای گوشتی,خوراک گوشت

 

 

 

مواد لازم :

 

سیب زمینی

1 کیلو گرم

گوشت گاو چرخ کرده

600 گرم

پیاز درشت

1 عدد

سیر

٢ حبه

رب گوجه فرنگی

4 قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ

2 عدد

شیر

150 سی سی

کره

30 گرم

روغن زیتون

3 قاشق غذاخوری

برگ بو‌

1 عدد

جوزهندی و نمک و فلفل

به میزان دلخواه

 

طرز تهیه :

 

پیاز نگینی خرد می کنیم. سیر رو هم ساطوری می کنیم. داخل ماهی تابه روغن زیتون رو گرم می کنیم و برگ بو رو داخل آن می اندازیم. پیاز و سیر را سرخ می کنیم تا طلایی شود. گوشت چرخ کرده رو به آن اضافه می کنیم تفت می دهیم تا گوشت کاملا بپزد. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و نمک و فلفل.،کمی آب یا آب گوجه فرنگی اضافه کنید و بگذارید بپزد.

 

سیب زمینی ها را پوست می کنیم و با آب نمک می پزیم. وقتی کاملاً پخته شد (حدود ٢۵ دقیقه نیم ساعت)؛ سیب زمینی ها را له کرده و کره و شیر گرم را اضافه می کنیم. نمک رو اندازه می کنیم و جوزهندی و فلفل را هم خوب مخلوط می کنیم تا پوره لطیف و یکدستی بدست بیاید.


نیمی از پوره رو کف ظرف مناسب فر پهن می کنیم و روی آن را صاف می کنیم. گوشت را می ریزیم و صاف می نمائیم.بعد باقیمانده سیب زمینی رو روی گوشت پهن می کنیم.

 

دو عدد زرده تخم مرغ را می زنیم و بعد روی سیب زمینی ها می دهیم. می توانید با چنگال روی سیب زمینی ها شیار درست کنید یا طرح بکشید.


بعد ظرف را در فر که از قبل با حرارت ٢٠٠ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت ٣٠ تا ۴٠ دقیقه می پزیم تا روی آن طلایی شود. و گرم سرو می کنیم.

 

 

منبع :groohashpazi