آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

پاستا فسیلی با سس پریماورا و کوفته مرغ


در این مطلب می خواهیم طرز تهیه پاستای فسیلی با نوعی سس را به شما آموزش دهیم. اغلب در پاستاها از گوشت چزخ کرده و قارچ استفاده می کنیم. اما در اینجا گوشت بوقلمون یا مرغ را به شما پیشنهاد کرده ایم.

مجله آشپزی مثبت - معصومه افرازه: در این مطلب می خواهیم طرز تهیه پاستای فسیلی با نوعی سس را به شما آموزش دهیم. اغلب در پاستاها از گوشت چزخ کرده و قارچ استفاده می کنیم. اما در اینجا گوشت بوقلمون یا مرغ را به شما پیشنهاد کرده ایم.

فسیلی با سس پریماورا و کوفته مرغ

مواد لازم:

  • گوشت چرخ کرده مرغ یا بوقلمون 1 کیلوگرم
  • هویج رنده شده نصف پیمانه
  • پیاز یک چهارم پیمانه
  • تخم مرغ 2 عدد
  • ادویه یک ق س
  • نمک، فلفل و پودر سیر به میزان لازم
  • سس پریماورا
  • پاستا فسیلی، یک بسته

طرز تهیه:

1. یک گیلوگرم گوشت چرخ کرده مرغ یا بوقلمون را با نصف پیمانه هویج رنده و پخته شده ، یک چهارم پیمانه پیاز ،دو عدد تخم مرغ ،یک ق س ادویه، کمی نمک ،فلفل و پودر سیر مخلوط کنید و به صورت گلوله های ریز در آورید.

2. این کوفته ها را در کمی روغن تفت دهید و کنار بگذارید. کوفته ها را داخل سس بریزید و در صورت دلخواه مقداری هم کدوی خلال شده و کمی تفت داده شده به این سس اضافه کنید.

3. پاستای فسیلی را طبق معمول در آب جوش بجوشانید و بعد از پختن، سس را روی پاستا بریزید و سرو کنید یا اینکه همراه با پاستا دم کنید .

4. این غذا را با گوشت چرخ کرده گوسفندی هم می توانید درست کنید.

طرز تهیه سس پریماورا

این سس با پاستای مدل پیچی سرو می‌شود.

1. 2 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون را در یک تابه گود بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. 1 حبه سیر را له کرده به همراه 1 پیمانه هویج ریز خرد شده در تابه بریزید و هم بزنید.

2.  2 پیمانه گوجه گیلاسی را هم به تابه بیفزایید و سی ثانیه دیگر مواد را هم بزنید. 1 پیمانه آب مرغ هم بیفزایید و حرارت را تا مرحله جوشیدن زیاد کنید.

3. 250 گرم مارچوبه دو  و نیم سانت خرد شده و همین مقدار نخود سبز به مواد درحال جوشیدن اضافه کنید. حرارت را متوسط کنید و صبر کنید تا سبزیجات بپزند.

4. سس آماده را روی پاستای پخته بریزید و برای سرو روی آن را با یک پیمانه پنیر پارمسان رنده شده و یک‌چهارم پیمانه ریحان تازه خرد شده تزئین کنید.


ویدیو مرتبط :
ظرف پاستا با سس خامه و سینه مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر می خواهید چاق شوید، پاستا با سس مرغ بخورید



درست کردن پاستا با سس مرغ, تهیه پاستا با سس مرغ

پاستا با سس مرغ بی نهایت اشتها آور است


رشته های صاف و باریک پاستای نواری اسفناجی که با سس خامه ای گوجه فرنگی و مرغ پوشانیده شده اند، غذایی بی نهایت اشتها آور به نام پاستا با سس مرغ به وجود می آورند.

مواد لازم جهت تهیه پاستا با سس مرغ:

پاستا نواری سبز تازه  250 گرم
 روغن زیتون  1 قاشق غذاخوری
 برگ های ریز و تازه ریحان بازل جهت تزیین مقداری


مواد لازم جهت تهیه سس گوجه فرنگی :

 روغن زیتون  2 قاشق غذاخوری
پیاز کوچک خرد شده 1 عدد
 سیر خرد شده 1 حبه
کنسرو گوجه فرنگی خرد شده 400 گرم
جعفری تازه خرد شده 2 قاشق غذاخوری
اورگانو خشک 1 قاشق چایخوری
برگ بو 2 عدد
پوره گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان لازم


مواد لازم جهت تهیه سس مرغ :

 کره 4 قاشق غذاخوری
سینه مرغ بدون استخوان رشته ای خرد شده  400 گرم
 مغز بادام پوست کنده  90 گرم
 خامه پرچرب 300 میلی لیتر
نمک و فلفل به میزان لازم


طرز تهیه پاستا با سس مرغ :
برای تهیه سس گوجه فرنگی، روغن را داخل یک قابلمه، روی حرارت متوسط گرم نمایید. پیاز را به آن اضافه نموده و آنقدر سرخ نمایید تا شفاف شده و سبک گردند. سپس سیر را به آن افزوده و به مدت یک دقیقه تفت دهید. پس از آن جعفری، اورگانو، برگ بو، پوره گوجه فرنگی، شکر، نمک و فلفل را به عنوان چاشنی سس، به مواد اضافه نموده و هم بزنید. این مخلوط را داخل قابلمه بدون درپوش به مدت 15 تا 20 دقیقه با حرارت ملایم بپزید تا حجم آن نصف شود سپس قابلمه را از روی اجاق بردارید و برگ بو را دور بیاندازید.

برای تهیه سس مرغ، کره را به آرامی در یک ماهیتابه روی حرارت ملایم، آب نمایید. سپس مرغ و بادام را به آن اضافه نموده و به مدت 5 تا 6 دقیقه آن ها را مرتب هم بزنید تا مرغ ها کاملا پخته و سرخ شوند.

در همین فاصله، خامه را در تابه ای کوچک روی حرارت کم و به مدت 10 دقیقه بجوشانید تا زمانی که حجم آن تقریبا نصف شود. آن را روی مرغ و بادام ریخته و هم بزنید و برای طعم دار نمودن، به آن نمک و فلفل اضافه نمایید. سپس آن را کنار بگذارید و گرم نگه دارید.

قابلمه ای بزرگ از آب و کمی نمک را به جوش بیاورید، پاستای نواری و روغن زیتون را به آن اضافه نمایید و به مدت 8 تا 10 دقیقه بپزید تا نرم شود. سپس آن را آبکش نموده و به یک بشقاب گرم، منتقل نمایید و سس گوجه فرنگی را با قاشق روی آن ریخته، سس مرغ را وسط آن قرار دهید و با استفاده از برگ های ریحان، پاستا با سس مرغ را تزیین نموده، بلافاصله سرو نمایید.

رشته های صاف و باریک پاستای نواری اسفناجی که با سس خامه ای گوجه فرنگی و مرغ پوشانیده شده اند، غذایی بی نهایت اشتها آور به نام پاستا با سس مرغ به وجود می آورند.

 

پاستا با سس مرغ,پخت پاستا با سس مرغ

پاستا با سس مرغ غذایی چاق کننده و مناسب افراد لاغر

 

منبع : avayesalamati.com