آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

پاستا بروكلی + سالاد كدوسبز و خربزه و ریحان


برگ‌های نعنا را روی یك تخته قرار دهید و به آن یك‌دوم فلفل چیلی ریز شده اضافه كنید. پوست لیمو تازه را كمی رنده كنید و به فلفل اضافه كنید. آن‌‌ها را هم بزنید تا به خوبی با هم میكس شوند. دیس زیبای خود را آماده كرده و مواد را داخل آن بریزید.





مواد لازم :
  • پنیر پارمزان: 125 گرم   
  • بروكلی: یك عدد بزرگ  
  • برگ بروكلی: 200 گرم  
  • ماهی‌تن: یك عدد  
  • فلفل تند خشك شده: یك عدد  
  • سیر: 3 حبه  
  • آویشن تازه:  یك قاشق غذاخوری  
  • سالاد كدو سبز:
  • نعنا تازه: 3 شاخه  
  • فلفل قرمز تند (چیلی): یك‌دوم 
  • لیمو: یك عدد  
  • كدوسبز كوچك: 200 گرم  
  • پنیر موزارلا: 125 گرم  
  • ادویه‌ها 
  • روغن زیتون 
  • نمك دریایی و فلفل سیاه 
  • سالاد خربزه و ریحان 
  • ریحان: یك دسته كوچك  
  • لیمو: یك‌دوم  
  • خربزه: 115 گرم  
  • سركه بالزامیك



روش تهیه :

مواد غذایی و وسایل آشپزی خود را آماده بگذارید. كتری را از آب پر كرده و بگذارید تا به جوش بیاید و یك ماهی‌تابه بزرگ را روی حرارت كم قرار دهید.



1 : پاستا بروكلی
  • قبل از هر چیزی
ابتدا پنیر پارمزان را به قسمت مساوی برش دهید و در درون یك كاسه بریزید و آن را كنار بگذارید.
بروكلی را شسته و گل‌های آن را از هم جدا كنید به‌طوری كه شكل خود را از دست ندهد.
برای آسان‌تر كردن و سرعت بخشیدن به كار، فلفل چیلی را ریز كرده و 3 حبه سیر را پوست بكنید و آن را رنده كنید.
  • حالا شروع كنید:
ابتدا قابلمه را آب كرده و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به نقطه جوش برسد. ماهی‌تابه را روی حرارت كمی قرار دهید و پس از چند ثانیه 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را درون ماهی‌تابه بریزید. گل‌های بروكلی را كه از قبل جدا كرده بودیم به مقدار مورد نیاز درون ماهی‌تابه ریخته و با روغن زیتون مخلوط می‌كنیم. كم‌كم آویشن را اضافه كرده و هم بزنید. بروكلی‌ها را درون آب‌جوش ریخته تا كمی نرم شوند، حرارت قابلمه را به حالت نرمال دربیاورید. ولی هنوز كار تمام نشده است، پس حواس‌تان به آن باشد و همچنین داخل قابلمه به اندازه سرانگشت نمك بریزید و در آن را كمی كج بگذارید.



2 : سالاد كدوسبز

برگ‌های نعنا را روی یك تخته قرار دهید و به آن یك‌دوم فلفل چیلی ریز شده اضافه كنید. پوست لیمو تازه را كمی رنده كنید و به فلفل اضافه كنید. آن‌‌ها را هم بزنید تا به خوبی با هم میكس شوند. دیس زیبای خود را آماده كرده و مواد را داخل آن بریزید. روغن زیتون را به ظرف اضافه كنید و لیمو را نصف كرده و نصف دیگر آن را در كاسه فشار دهید. نمك را فراموش نكنید. سالاد بی‌نمك مزه ندارد و حالا سالاد را مزه كنید. اگر به نظرتان نمك و فلفل آن كم است مجدد بریزید و باید با ذائقه شما جور دربیاید. حالا مواد اولیه سالاد آماده است. كدوها را برش‌های نازك دهید تا راحت پخته شوند و بعد آن‌ها را در ماهی‌تابه تفت دهید و به‌طور كامل روغن كدوها را بگیرید. كدوها را به شكل روبانی بپیچید كه برای این كار به 2 برش كدو نیاز داریم. كدو را در داخل یك ظرف قرار دهید و مواد اولیه به آن اضافه كنید و برگ‌های كوچك نعنا برای تزئین فوق‌العاده‌هستند. در آخرین لحظه كه آن را برای سرو كردن می‌آورید مواد را كمی زیرورو كنید تا شكل خوبی داشته باشد.



3 : بروكلی‌ها را آبكش كنید و كنار بگذارید.

قابلمه را آب كرده و بگذارید كه به نقطه جوش برسد و داخل آن یك نصفه پیمانه نمك بریزید. هنگامی كه آب جوش آمد پاستاها را داخل آن بریزید و هم بزنید. پس از 5 دقیقه آن را آبكش كنید و درون ماهی‌تابه بریزید، بروكلی‌ را به آن اضافه كنید، ماهی تن همراه با روغن ماهی را در همه جای پاستا بریزید. مواد آماده شده را بگذارید كه به خوبی با روغن زیتون و سیر كه از قبل داخل ماهی‌تابه است میكس شود، حالا آماده سرو كردن است. رنگ‌ها كنار هم یك اثر هنری پدید آوردند. فقط پنیر پارمزان را درآخر روی آن بریزید و با یك حرارت كم، پنیر روی پاستا شكل می‌گیرد. پاستا را درون دیس ریخته و شكل بدهید مقدار خیلی كمی از آب كتری را روی آن بریزید تا در لحظه سرو كردن غذا درخشندگی داشته باشد.



4 : سالاد خربزه و ریحان

برگ‌های ریحان را شسته و برگ‌هایی كه كوچك‌تر هستند را برای تزئینات نگاه دارید. برگ‌های بزرگ را داخل هاون بریزید و آن را به خوبی بسابید، حالا وقت این است كه به آن مقدار كمی نمك، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه كنید به‌علاوه آن لیموترش تازه را گرفته و درون این معجون بریزید. بگذارید تا این مواد به خورد یكدیگر بروند تا مزه‌ای فوق‌العاده پیدا كنند. خربزه را 2 قسمت كرده و داخل آن را تمیز كنید. قاشق مخصوص اسكوپ را برداشته و به صورت گرد گرد خربزه را از دل پوستش بیرون بكشید و اسكوپ‌های خربزه را در وسط دیس خود قرار دهید. نصف دیگر خربزه را در مخلوط‌كن ریخته و آب آن را بگیرید. مقدار كمی سركه بالزامیك را روی دیس ریخته و بقیه موادی را كه آماده كرده‌ به آن اضافه ‌كنید. تزئینات را فراموش نكنید. برگ‌های ریز ریحان را حتما روی سالاد بریزید تا زیباتر شود.


ویدیو مرتبط :
سالاد لوبیا و پاستا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سالاد پاستا با بره



 

 

طرز تهیه سالاد پاستا با بره

 


این سالاد خوشمزه که از پاستا و گوشت بره تشکیل شده است را حتماً در یک شب تابستانی به عنوان یک شام عالی میل کنید.

 


مدت آماده سازی:20 دقیقه

 


مدت سرد کردن:2 ساعت

 

 


مواد لازم : برای 6 نفر

 

 

پاستای با مدل رشته ای
150 گرم
روغن زیتون
1 قاشق غذا خوری
پوست لیمو ترش
1 قاشق چای خوری
سس پستو
1 نسخه
دنده بره 12 عدد
نعنا 1 فنجان

 

 

طرز تهیه:

 


پاستا را بپزید، سپس آب بکشید و بگذارید تا خنک شود. آنرا به کاسه انتقال دهید با لیمو ترش و روغن زیتون مخلوط کنید. آنرا به اندازه 2 ساعت در یخچال خنک کنید.

 


در ضمن نمک و فلفل به بره بزنید و برای کباب کردن آنرا در فر با درجه 145 درجه فارنهایت قرار دهید.

 


پاستا را با دنده های بره در ظرف مورد نظر قرار دهید و سس پستو آماده شده را روی آن بریزید.

 


طرز تهیه سس پستو :
در یک مخلوط کن یا غذا ساز 2/1 فنجان نعنا، 2/1 فنجان ریحان، 4/1 فنجان روغن زیتون، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش، 2 عدد سیر چرخ کرده، 6/1 قاشق چای خوری فلفل قرمز بریزید و مخلوط کنید، در آخر به آن نمک و فلفل سیاه هم اضافه کنید.