آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

پارمزان بادمجان (ایتالیایی)



طرز تهیه پارمزان بادمجان , پخت انواع غذا با بادمجان

پارمزان بادمجان  غذایی خوشمزه است و همانطور  که میتونه  زینت بخش  میز مهمانیهای شما باشه  میتونه غذایی عالی برای یک روز عادی در کنار خانواده باشه.درست کردن آن را به شما دوستداران بادمجان پیشنهاد می کنم.با من همراه شوید .

مواد لازم :

 بادمجان  1 کیلو
 گوجه فرنگی  1 کیلو
 پنیر موتزارلا  300 گرم
 سیر  3 حبه
 ریحان تازه و خرد شده  چند شاخه
پنیر پارمزان 120 گرم
روغن زیتون 5 ق س
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
سرکه 1  ق چ
شکر 1/2 ق چ


طرز تهیه:
ابتدا بادمجانها را بعد از شستن  از درازا به ضخامت نیم سانت برش دهید ( با پوست یا بدون پوست فرقی نمیکنه) آنها را نمک بپاشید و  کنار بگذارید تا تلخی آن برود. سپس بعد از 1 ساعت انها را با اب سرد ابکشی کنید و با دستمال خوب خشک کنید.یک یک ماهی تابه  ضخیم را خوب چرب کنید و با  حرارت زیاد بادمجانها را در آن سرخ کنید(با این روش بادمجان روغن کمتری میگیرد اگر بخواهید میتوانید هر جور که مایلید انها را سرخ کنید) .
روغن زیتون را داخل یک قابلمه کوچک بریزید و سیر را پوست کنده ,ریز خرد کنید و داخل آن بریزیدو کمی تفت دهید مراقب باشید نسوزد و زیاد رنگ نگیرد.گوجه ها را با شوک حرارتی پوست کنید و خرد کنید و داخل سیر بریزید بعد از چند جوش  سرکه و شکر را داخل ظرف بریزید  بعد از تقریبا 10 دقیقه یاکمی بیشتر هنگامی که آب گوجه کشیده شد ریحان را خرد کرده و با نمک و فلفلداخل سس بریزید.

برای انتهای کار یک ظرف نسوز را چرب کنید و یک لایه بادمجان در آن بچینید روی آن چند قاشق از سس بریزیدو با قاشق روی تمام بادمجانها را پوشش دهید و مقداری پنیر پارمزان روی انها بپاشیدوپنیر موتزارلا را به قطعات باریک برش دهید و روی انها بگذارید کمی بین پنیرها فاصله دهید که هنگام آب شدن تمام قسمتها را پوشش دهد چیدن مواد را به همین ترتیب ادامه دهیدتا بادمجانها تمام شود.لایه آخر باید سس فراوانی داشته باشد.و روی آن هم باید پنیر پارمزان را با یک قاشق پودر نان سوخاری مخلوط کنید و روی سس بریزید و سپس به مدت 30 تا 35 دقیقه در فری که از قبل بر روی حرارت 180  گرم کرده اید بگذارید.برای سرو بگذارید حتما 15 دقیقه  بیرون از فر بماند بعد آن را سرو کنید(.این مدت برای گرفتن غذاست).

منبع : daarchin.persianblog.ir


ویدیو مرتبط :
‫فیلم آموزشی طرز تهیه بادمجان با پنیر پارمزان، آشپزباشی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایتالیایی ها هم بادمجان شکم پر دارند!


اردوری دلچسب با طعم و رایحه‌ای اشتها‌آور که مناسب گیاه‌خواران است و سفره غذای شما را رنگین‌تر می‌کند.

پارسه گرد: اردوری دلچسب با طعم و رایحه‌ای اشتها‌آور که مناسب گیاه‌خواران است و سفره غذای شما را رنگین‌تر می‌کند.

در دستور اصلی این غذا از پنیر پکورینو رومانو (Pecorino romano) استفاده شده که پنیری ایتالیایی و تهیه شده از شیر گوسفند است و طعمی قویتر از پنیر پارمزان دارد؛ ما این پنیر را با پنیر پارمزان جایگزین کردیم. البته می‌توانید با پنیر موتزارلای خرد‌شده هم جایگزین کنید.

روش‌های مختلفی برای پخت بادمجان وجود دارد، وقتی بادمجان‌های تازه دارید این غذای گیاهی و خوشمزه ایتالیایی را درست کنید که طعم و عطر سبزیجات تازه شما را سرحال بیاورد. این بادنجان شکم پر یک اردور بسیار شیک و خوشمزه می‌باشد که افزون برطعم خوبی که دارد، به سفره غذای شما، زیبایی خاصی می‌دهد.

این بادمجان شکم‌پر همانطور که داغ و تازه از روی اجاق برداشته شده خوشمزه است ولی باز هم با سرد شدن از دهان نمی‌افتد و روز بعد هنوز هم می‌توانید از طعم فوق‌العاده آن لذت ببرید.

بادمجان به خودی خود کالری کمی دارد و سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد. برای تهیه بادمجان شکم پر ایتالیایی از بادمجان های با پوست سیاه استفاده کنید که طعم بهتری دارند.

بادمجان شکم پر ایتالیایی

مواد لازم بادمجان شکم پر ایتالیایی:


  • بادمجان متوسط : 2 عدد
  • سیر : 2 حبه بزرگ
  • گوجه‌فرنگی بزرگ : 2 عدد
  • جعفری تازه ساتوری‌شده : ¼ پیمانه
  • روغن زیتون : 5 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • خرده نان : ¾ پیمانه
  • پنیر پارمزان : ½ پیمانه
  • آویشن خشک : ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

1-فر را با دمای 185 درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم تا گرم شود.

2- بادنجان‌ها را می‌شوییم و آنها را از طول نصف می‌کنیم. با یک چاقوی تیز، روی هر نیمه بادمجان 6 برش ایجاد می‌کنیم.

3- گوجه‌فرنگی را به صورت لایه‌های نازک خرد می‌کنیم.

4- درون برشها را با برش‌های گوجه‌فرنگی، نیمی از پنیر و مخلوط سیر رنده‌شده و جعفری پر می‌کنیم.

5- بادنجان‌های پر شده را با نمک و فلفل مزه‌دار می‌کنیم و روی آنها روغن زیتون می‌ریزیم. آنها را به مدت 30 دقیقه داخل فر داغ می‌گذاریم تا بپزند و اگر چنگالی را داخل بادنجان‌ها فرو کنیم، نرم شده باشند و چنگال راحت در آن فرو رود.

6- در یک کاسه متوسط، خرده‌های نان، نیمی دیگر از پنیر پارمزان، آویشن، 2 قاشق چایخوری روغن زیتون و کمی نمک و فلفل می‌ریزیم و آنها را با هم مخلوط می‌کنیم. سپس آنها را روی بادنجان‌ها می‌ریزیم و باز آنها را داخل فر می‌گذاریم تا لایه رویی آنها کمی قهوه‌ای شود. سپس آن را از فر خارج می‌کنیم و داغ، سرو می‌کنیم.