آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

واقعا این گلدان ها خوردنی اند؟!


مواد تشكیل‌دهنده بعضی از دسرها و شیرینی‌ها را از همان ظاهرشان می‌شود به راحتی تشخیص داد، ولی بعضی دیگر برای سورپرایز خوب هستند.


مجله سیب سبز: مواد تشكیل‌دهنده بعضی از دسرها و شیرینی‌ها را از همان ظاهرشان می‌شود به راحتی تشخیص داد، ولی بعضی دیگر برای سورپرایز خوب هستند.

گلدان شکلات با خامه اضافه

 مواد لازم برای 4 ظرف

  • 100ـ70 گرم شكلات تخته‌ای
  • 100 گرم پنیر خامه‌ای
  • 100 گرم خامه صبحانه
  • 100 گرم كمپوت هلو
  • یك تكه كیك شكلاتی
  • به تعداد لازم ظرف دسر پلاستیكی و نی

طرز تهیه:

1. شكلات را خرد كنید و در ظرفی بریزید، بعد روی حرارت غیرمستقیم (مانند بخار كتری) آب كنید. ظرف‌های دسر را آماده كنید و از شكلات آب‌شده داخل ظرف‌ها بریزید. ظرف را بچرخانید طوری كه همه سطح داخلی آن را شكلات بپوشاند.

2. پنیر خامه‌ای و خامه را در ظرفی بریزید و با همزن مخلوط كنید. كمپوت هلو را هم به صورت نگینی خرد كنید، بعد به مخلوط پنیر و خامه بیفزایید و مخلوط كنید.

3. كیك شكلاتی را با دست پودر كنید و كناری بگذارید. نی را هم یك سانت كمتر از ارتفاع ظرف برش بزنید. مقداری از كیك شكلاتی پودرشده را در ظرف بریزید و نی بریده‌شده را در كیك (در وسط ظرف) فرو كنید.

4. با یك قاشق، از مخلوط پنیر خامه‌ای و خامه و كمپوت بردارید و در ظرف بریزید تا همه ظرف پر شود. نی را در مركز ظرف نگه دارید و دوباره با بقیه مایه پنیر اطراف آن را تا حدود یك سانتی‌متری لبه پر كنید.

5. روی سطح دسر را با پودر كیك شكلاتی بپوشانید.

6. این دسر را مدتی در یخچال قرار دهید تا سرد شود و بعد از چند ساعت موقع سرو كردن یك شاخه گل در نی فرو كنید.


ویدیو مرتبط :
واقعا اینا خوردنی نیستند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این خوردنی ها واقعا معجزه می‌کنند


حتما درباره «شما همان چیزی هستید که می‌خورید» یا «زیبایی درون» چیزهایی شنیده اید و زمانی که صحبت از رژیم‌های مراقبت از پوست به میان می‌آید این دو جمله شکل واقعیت به خود می‌گیرند.




 یک رژیم غذایی سالم نه تنها می‌تواند شکل پوست را حفظ کند بلکه بسیاری از خوراکی‌ها هستند که با مشکلات پوستی مقابله می‌کنند. اگر می‌خواهید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید، اگر می‌خواهید پوست خود را از آکنه پاک کنید یا اگر می‌خواهید چین و چروک‌های صورتتان را کاهش دهید، این خوراکی​ها به شما کمک می‌کنند تا به هدف تان که داشتن پوستی سالم و درخشان است برسید.



  • ماهی تون
اگر در حد تعادل ماهی تون مصرف کنید مواد مغذی بیشماری از جمله سلنیوم دارد که به پیشگیری از آسیب‌های سلولی کمک می‌کند و الاستین – پروتئینی در بافت پیوندی که پوست را نرم سفت و انعطاف پذیر می‌کند - را افزایش می‌دهد. سلنیوم همچنین در گوشت گاو ماهی و بوقلمون یافت می‌شود.

  • سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین منبع فوق العاده‌ای از ویتامین C است که به رشد کلاژن – پروتئینی که چروک‌ها را صاف و پوست را پر و جوان می‌کند - کمک می‌کند.

  • خانواده توت
خانواده توت سرشار از فلاونوئید هستند که خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کنند.

  • چای سبز
این چای واقعا قدرت فوق العاده‌ای در حفاظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید دارد. پلی فنول موجود در چای سبز حاوی خاصیت ضد التهاب است و آنتی اکسیدان دارد و می‌تواند از پوست در برابر امواج ماوراء بنفش خورشید محافظت کند.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir