آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

همه این غذا را دوست دارند


چرا این دستور آشپزی را دوست داریم: ما بیشتر غذاهایی را که از ماکارونی و پنیر درست شده باشند دوست داریم اما این یکی محبوب ترین آنهاست. درست کردنش آسان است و میتوان آن را روی اجاق یا توی فر درست کرد و بی نهایت طعم پنیری و خامه ای دارد.

وب سایت سوران: چرا این دستور آشپزی را دوست داریم: ما بیشتر غذاهایی را که از ماکارونی و پنیر درست شده باشند دوست داریم اما این یکی محبوب ترین آنهاست. درست کردنش آسان است و میتوان آن را روی اجاق یا توی فر درست کرد و بی نهایت طعم پنیری و خامه ای دارد.

طرز تهیه کیک ماکارونی پنیری

مواد اولیه :

  • پنیر  (پنیر فتا،تبریزی،رومانو یا پکورینو ) 1 و نیم لیوان - 142 گرم
  • خردل 1 قاشق چایخوری
  • آرد نصف لیوان- 70 گرم
  • کره (بدون نمک) نصف لیوان- 8 قاشق سوپخوری یا 113 گرم
  • پاستا 450 گرم
  • شیر (شیر کامل یا 2 درصد چربی) شیر 5 لیوان - 1182 میلی لیتر
  • فلفل  4 قاشق چایخوری
  • جوز هندی (آسیاب شده) 1/8 قاشق چایخوری
  • نمک 1/2 قاشق چایخوری یا طبق ذائقه
  • پنیر چدار (تند و سفید) 4 و نیم لیوان - 510 گرم
طرز تهیه:

فر را داغ کنید و ظرف مخصوص فر را آماده کنید

1. اگر ماکارونی و پنیر را به جای روی گاز در فر می پزید فر را با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتی گراد) داغ کنید. کف یک ظرف مخصوص فر 3 لیتری را با کره چرب کنید یا اسپری روغن بزنید.
پاستا را بپزید

1. یک قابلمه ی بزرگ آب و نمک را به جوش بیاورید و پاستا را اضافه کنید و طبق دستور روی بسته اما 1 دقیقه کمتر از آنچه ذکر شده بپزید. سپس پاستا را با آب سرد آبکشی کنید و بگذارید آبش برود.

سس پنیر را آماده کنید

1. شیر را در یک پیمانه ی اندازه گیری مناسب ماکروویو بریزید و 1 تا 3 دقیقه در ماکروویو بگذارید تا گرم شود. به جای آن می توانید شیر را در یک شیر جوش بزرگ بریزید و روی شعله ی متوسط گرم کنید.

2. کره را در یک تابه ی بزرگ روی شعله ی متوسط آب کنید. وقتی کره شروع به حباب زدن کرد، آرد را اضافه کنید. 2 تا 3 دقیقه بپزید و مدام هم بزنید تا عطر و بوی کره بلند شود. رنگ مخلوط آرد و کره باید قهوه ای روشن شود.

3. در حالی که هم می زنید شیر گرم شده را آهسته داخل مخلوط کره و آرد بریزید. به پختن ادامه دهید. مدام هم بزنید تا سس به غل زدن بیفتد و غلیظ شود.

4. تابه را از روی شعله بردارید. خردل، فلفل ، جوز و 4 لیوان از پنیر چدار و کل پنیر تبریزی را اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا حرارت سس پنیر را آب کنید.

5. بچشید و نمک اضافه کنید. ما معمولاً نصف قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم ولی بعضی اوقات پنیر ممکن است شور باشد. پس طبق ذائقه ی خود نمک بزنید.

6. نکته: اگر ترجیح می دهید مراحل بعد برای پختن ماکارونی در فر را انجام ندهید و همین حالا پاستای شسته و آبکش شده را اضافه کنید و هم بزنید و به عنوان ماکارونی و پنیر روی گاز پخته شده با سس سرو کنید.

پاستا را در فر بپزید

1. اگر پاستای شسته و آبکش شده داخل تابه جا می شود آن را به سس پنیر اضافه کنید. اگر نمی شود پاستا و سس را در یک کاسه ی بزرگ دیگر بریزید و خوب هم بزنید.

2. سپس داخل ظرف فری که آماده کرده اید بریزید. نصف لیوان پنیر چدار باقیمانده را روی آن بریزید.

3. 40 دقیقه تا زمانی که حباب درست کند بپزید سپس فر را روی کباب پز بگذارید و 3 تا 5 دقیقه در این حالت بپزید تا رویه ی غذا حالت خشکی پیدا کند و قهوه ای روشن شود.

4. قبل از سرو کردن بگذارید 10 دقیقه بماند


ویدیو مرتبط :
تینا غذا دوست دارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باریك‌ها این 10 غذا را دوست دارند!


در حقیقت ادعای رژیم‌های با كالری منفی و مواد غذایی چربی‌سوز بر این اساس است كه این دسته از مواد غذایی ضمن آن‌كه كالری پایینی دارند، بیشتر انرژی آن‌ها صرف هضم و جذب می‌شود.





صبح بخیر: در حقیقت ادعای رژیم‌های با كالری منفی و مواد غذایی چربی‌سوز بر این اساس است كه این دسته از مواد غذایی ضمن آن‌كه كالری پایینی دارند، بیشتر انرژی آن‌ها صرف هضم و جذب می‌شود.

در نتیجه خوردن آن‌ها نه تنها كالری به بدن اضافه نمی‌كند بلكه مقداری انرژی نیز برای متابولیسم آن‌ها از ذخایر انرژی بدن گرفته می‌شود و برخی در ادامه نیز چنین نتیجه‌گیری كرده‌اند كه هر چقدر بخواهید می‌توانید از این مواد غذایی مصرف كنید و همچنان وزن خود را كاهش دهید.





سیب، میوه سلامت 
  •   خودش شكم دارد ولی شكم شما را كوچك می‌كند
اگر برنامه‌ غذایی‌تان را به‌ گونه‌ای تنظیم كنید كه روزانه یك سیب بخورید، سخت‌تر چاق می‌شوید. مثلا افرادی كه قبل از هر وعده غذایی خود یك سیب گاز می‌زنند كالری كمتری دریافت می‌كنند. علاوه بر این‌ها سیب حاوی آنتی‌اكسیدان‌هایی است كه به فرآیندهای سوخت و ساز بدن كمك می‌كند و مانع شكم آوردن می‌شود.

اگر به‌دنبال یك میان‌وعده كم‌كالری هستید، حتما سیب را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.





تخم‌مرغ، بهترین سیر كننده
  •   كوچك اما پر از پروتئین
تخم‌مرغ به دلیل داشتن پروتئین زیاد به شما كمك می‌كند احساس سیری داشته باشید و از خوردن غذا در میان‌وعده‌ها پرهیز كنید. در یك تحقیق انجام شده در چند مركز به‌صورت همزمان در ایالات متحده مشخص شده است، زنانی كه هر روز صبح یك عدد تخم‌مرغ نیمرو به همراه 2 نان تست مصرف می‌كنند نسبت به افرادی كه همان میزان كالری را از سایر مواد غذایی دریافت می‌كنند بیشتر احساس سیری كرده و در طول روز كمتر غذا می‌خورند. همچنین مشخص شده است كه تخم‌مرغ نقش مهمی در حفظ قندخون داشته و به حفظ احساس سیری كمك می‌كند.





فلفل، كاهنده حجم چربی
  •   تند و تیز بخورید
اگر عاشق غذاهای تند هستید این مژده را به شما می‌دهم كه می‌توانید با خیال راحت هر چقدر می‌خواهید غذاهای تند و تیز بخورید. تحقیقات نشان داده‌، تركیبی به اسم كاپسسین در داخل فلفل است كه علاوه بر خاصیت آنتی‌اكسیدانی‌اش تاثیر فوق‌العاده‌ای در كاهش حجم چربی در افراد چاق دارد. این تركیب باعث افزایش سوخت‌وساز در بدن می‌شود. در حقیقت احساس داغی در فرد، از روشن شدن موتور سوخت‌وساز بدن است كه اینگونه نمود پیدا می‌كند.



نان و سركه معجزه می كند
  •   نان خالی نخورید!
در تحقیقاتی كه در كشور سوئد انجام شده مشخص شده است، افرادی كه نان همراه سركه استفاده كرده‌اند از افرادی كه نان خالی خورده‌اند دیرتر احساس گرسنگی كرده‌اند. محققان دلیل این امر را اینگونه توضیح می‌دهند كه سركه به دلیل داشتن اسید استیك موجب می‌شود كه مرحله انتقال غذا از معده به روده‌های كوچك طولانی‌تر شود در نتیجه باعث می‌شود، ما بیشتر احساس سیری كنیم. همچنین سركه در متعادل نگاه داشتن میزان قندخون پس از خوردن مواد غذایی حاوی قند و كربوهیدرات بالا مثل نان، كمك می‌كند.





آووكادو، میوه‌ای با چربی سالم
  •   پرچرب اما لاغر كننده 
شاید با خود فكر كنید چون آووكادو میوه چربی است حتما چاق‌كننده نیز هست اما باید بگوییم اشتباه می‌كنید؛ آووكادو- در هرعدد 29 گرم چربی دارد - یكی از خوراكی‌های لاغركننده است. تحقیقات نشان می‌دهند، چربی اشباع شده و سالم این میوه در شما احساس سیری ایجاد می‌كند به همین دلیل می‌توانید از این میوه همراه مخلفات دیگر به‌عنوان یك وعده غذایی سالم استفاده كنید.



گریپ‌فروت، كاهنده فشار و قندخون
  •   چربی‌ها را می‌سوزاند
گریپ‌فروت سرشار از ویتامین C است و سطح انسولین را در خون پایین می‌آورد و باعث كاهش فشار و قند خون می‌شود علاوه بر این‌ها باعث سوخت چربی در بدن می‌شود؛ در واقع این میوه بدن شما را مجبور می‌كند كالری‌ها را به انرژی تبدیل كرده و مصرف كند. اگر تحت درمان برای بیماری خاصی هستید در مورد مصرف گریپ‌فروت با دكتر خود مشورت كنید زیرا مصرف این میوه با بعضی از داروها تداخل دارد.





روغن زیتون، سالم ترین روغن دنیا
  • با این روغن سیر می شوید
روغن زیتون همانند آووكادو نیز یكی از چربی‌های سالمی است كه می‌تواند در شما احساس سیری ایجاد كرده و اشتها را تا حدی كنترل كند. روغن زیتون سیستم هضم را در بدن تقویت كرده و به بدن شما كمك می‌كند بیشتر چربی بسوزاند. تحقیقاتی که در كشور استرالیا روی 12 زن در سنین پس از یائسگی انجام شد، نشان می دهد مصرف روغن زیتون در وعده غذایی صبحانه به كاهش وزن آن‌ها كمك كرده است. درصورت تمایل می توانید از روغن زیتون در سالادها نیز بهره ببرید.



آب، منظم كننده سوخت و ساز بدن
  •    یك شكم پر كن بدون كالری
باور كنید نوشیدن آب می‌تواند به كاهش وزن شما كمك كند به‌خصوص اگر خودتان را ملزم كنید كه حتما روزی 8 لیوان آب بنوشید چون در این صورت سوخت و ساز بدن به مقدار 03درصد افزایش می یابد. نوشیدن زیاد آب موجب كاهش اشتها هم می‌شود، علاوه بر این‌ها آب موجب دفع سدیم و سموم از بدن نیز می‌‌شود. براساس تحقیقات به‌نظر می‌رسد، معمولا احساس تشنگی به اشتباه به احساس گرسنگی تعبیر می‌شود. درصورتی که احساس گرسنگی کردید، یك لیوان آب بنوشید و اگر كمی بعد از آن باز احساس گرسنگی داشتید به رفع گرسنگی اقدام كنید. آب یكی از پارامترهای مهم در كاهش اشتها و در نتیجه جلوگیری از پرخوری است.





بروكلی، یك سالاد چربی‌سوز
  •   یك فیبر مناسب و حجیم
این روزها در بیشتر سالادها ردپایی از كلم بروكلی به چشم می‌خورد؛ بروكلی سرشار از كلسیم و ویتامین C، ویتامین A و فیبر است. این سبزی با چربی‌ها مقابله كرده و حاوی موادی است كه سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و بدن را در برابر بیماری‌ها محافظت می‌كند. بروكلی باعث سوخت‌وساز بهتر بدن شده و در نتیجه بدن كالری بیشتری می‌سوزاند. كلم‌ بروكلی بهتر است به شكل خام یا بخارپز مصرف شود؛ این ماده غذایی یك فیبر مناسب و حجیم به شمار می‌رود.



لبنیات را فراموش كنید
  •   كم چربش بهتر است
نتیجه پژوهشی كه در مجله تغذیه ایالات متحده منتشر شده‌ نشان می‌دهد، زنانی كه روزانه شیر یا پنیر مصرف می‌كنند كمتر مستعد چاقی هستند. به همین دلیل حتما در برنامه غذایی خود یكی از محصولات لبنی را قرار دهید. می‌توانید در روز یك وعده ماست كم‌چرب را در وعده شام قرار دهید تا هم خوابی راحت و آسوده داشته باشید و هم از خاصیت چربی‌سوزی لبنیات بهره كافی ببرید البته شیر را نیز فراموش نكنید.